• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Rdlsgdl9922
    Yasen skrev 2024-10-31 22:16:14 följande:

Wow det gick från 26 till 42 sidor på ett dygn. grattis till er som plussat 💞 och ni som fortfarande letar streck, tror ni är låghormonare, osv. ? ta ett steg tillbaka, ta en paus från familjeliv, ibland är det bästa att bara vänta eller ta ett digitalt istället för att spamma tråden 😊 massa kärlek 🌸

Både håller med men ändå inte, det är ju lite det denna tråd även är till för, att dela med sig av sin spänning, letandet efter streck m.m för vi alla är på ett eller annat sett med om samma resa. Jag håller med dig nu för jag går i väntans tider men vet ju själv att när min ÄL väl ska börja komma och dagarna mellan ÄL och BIM kommer jag också säkert spamma 😂
    Förstår dock 100% vad du menar! 😊💗
  • Vallmo93
    Emzor1 skrev 2024-11-01 06:36:48 följande:

Det blev en födelsedagspresent för vår del🤯 
    Åh vilken present! Stort grattis! 😍

Jag tror jag hade ÄL igår. Positiva äl test i förrgår. Aldrig känt/tänkt på äl-värk tidigare men igår var jag extremt uppblåst med håll-känsla på höger sidan om magen, samt ca 30 min av mensvärks-liknande molande. 

Idag gick tempen upp och jag är snustorr 😅 lyckades tyvärr inte tajma in mys mer än imorse (ca 18h efter gårdagens värk) så tror inte det blir något denna månaden. Men första försöket och oavsett skönt att få känna in kroppen lite mer!
  • Rdlsgdl9922
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-10-31 22:15:31 följande:

Misstänker att mensen kom, kommer mer och mer blod tyvärr :( ÄL ca den 13e så ett bra tag kvar isåfall..

Hur har det gått? ❤️
  • he som hänn he hänn hänna
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss

2/11 - Emzor

2/11 - B3tt4n

5/11 - Anonym (Syskonlängtan)

6/11 - Anonym1050

6/11 - drömmenomentriom

6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    12/11 -Anonym (en till)
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    26/11 - Cheryblossom
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
  • Anonym (K Anonym)
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-01 11:28:37 följande:
    Hur har det gått? ❤️
    Blöder fortfarande :(
    Ett test på äl+9 visade svagt svagt positiv och efter det har strecken minskat så funderar om det kan vara kemisk graviditet? Känns konstigt med skuggstreck på alla test jag tagit. Jag får väl se hur länge blödningen håller i sig. Kan såklart vara vanlig mens med! 
  • Anonym (K Anonym)

Är rätt nedstämd just nu faktiskt, efter alla spökstreck och symtom. Man får väl ta nya tag, men just nu känns det rätt dystert 😕

Lycka till till er andra som väntar på plus 🙏🏼

• Rdlsgdl9922
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-01 11:44:55 följande:

Är rätt nedstämd just nu faktiskt, efter alla spökstreck och symtom. Man får väl ta nya tag, men just nu känns det rätt dystert 😕

Lycka till till er andra som väntar på plus 🙏🏼

Vi sitter typ i samma båt. Nya tag om 2 veckor för oss då! ❤️
  • Marvy

Upplever att min cykel förändrats sen vi förlorade vår dotter under graviditeten i somras. Har haft väldigt kort lutealfas på 9-10 dagar och äl har kommit senare än vanligt. Fick upp hoppet förra cykeln när ägglossning kom lite tidigare än innan åtminstone. 

Nu idag hade jag fått en tid på gyn för att bara se hur de ser ut pga min oro. Först tyckte läkaren att det var perfekt att jag idag var på cykeldag 9, tyckte hon sa att då kan man se hur äggblåsorna ser ut osv, genom vaginalt ultraljud. Hon sa att slemhinnan såg fin och normal ut på 6 mm, men hon lät lite förvånad när hon sa att hon inte ser några follikla/äggblåsor? Är det normalt vid cykeldag 9? Hon sa bara att det såg normalt ut och att jag lär inte ha ägglossning kommande veckan åtminstone? Men borde folliklarna vara större vid det här laget? jag vet inte riktigt om hon såg dem, men att de var mindre än 1 cm, eller om hon inte såg dem alls. Jag har dålig koll på detta och blev nästan mer orolig nu för att något kanske inte står rätt till 😖

• Anonym (K Anonym)
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-01 11:57:07 följande:
    Vi sitter typ i samma båt. Nya tag om 2 veckor för oss då! ❤️
    Precis! Vi får hoppas att det tar sig då 💞
Svar på tråden BIM November 2024