Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

BIM November 2024

Anonym (En till) skrev 2024-10-24 08:30:02 följande:

Jag börjar nästan bli lite stressad över att plussa. Vi har ett barn som fyller 4 i november 2025 och vi har en massa föräldradagar kvar på henne som var tänkt att använda till 3an. Någon som har nåt supertips för att öka fertiliteten? 😅

Åh hade jag haft ett supertips hade jag varit RIK nu 😅❤️ jag tror det mesta handlar om slumpen, lite tur och en gnutta magi. Det blir ju barn för de flesta par som försöker. Håller tummarna för er!
  • Anonym (Gravid)
    Pandan14 skrev 2024-10-25 18:02:34 följande:

En fråga till alla ni kunniga 🙈 jag har äl känning nu och MYCKET flytningar livmoderhalsen sitter långt upp och jag tycker att den känns öppen, dock så är alla äl tester negativa.. 

Skulle lita mer på din kropp och dens signaler, än äl-test. Men förstår att det är trist om mannen är bortrest såklart :(
  • Anonym (Gravid)
    Emzor1 skrev 2024-10-25 22:24:22 följande:
    Ja det med prestationsångest dödar verkligen..

vi låg denna månaden som kaniner runt cd11-17 för att säkra upp då jag fick blinkande gubbe på clearblue  äl-test, men sen hade jag inga clearblue stickor kvar och köpte vanliga, fick positivt på RFSU äl-test cd19 och ägglossningssmärta.. då var mannen redan slut och kände press så blev inget mer efter cd17, tveksamt om det räcker för att bli något ????

Känner din man att det vore lättare att ligga varannan var 3e dag från sista mensdag till första mensdag? Kan det vara ett upplägg som fungerar någorlunda för er och att han kanske får mindre prestationsångest? ❤️ förlåt om det är övertramp att komma med förslag🙏
    Varit gravid två gånger (varav en pågående) och bägge gångerna har jag blivit gravid med sista sexet fyra dagar före min ÄL 😅 när vi legat i ännu mer har det inte tagit sig.. så lustigt va? Haha

Skulle inte säga att chansen är körd! Ligg mer om ni kan och vill, annars så håller jag tummarna att det går som för mig! ❤️
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-01 17:34:34 följande:

Någon som testat bisolvon? Kan det verkligen hjälpa, vad gör det isåfall? ❤️

Något jag reflekterat över är att jag hade mer äl flytningar när jag plussade med sonen. Kan det ha någon påverkan, kan man öka dessa på något sätt? Numera är det mest vattniga och pyttelite älflytning (iaf vad jag märkt av), får fram någon bro som jag hittar i mig haha. Sist kom det ut i trosan. 

Jag försökte med bisolvon en månad, blev inte gravid, fick snarare sen och svag ägglossning och otydliga äl-symptom. Månaden efter blev jag däremot gravid men utan något ?extra? förutom d-vitaminboost nån dag innan äl
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 09:05:03 följande:

ÄL+10, har testat 3 dagar i rad pga WHY NOT, ni fattar liksom😂 torsdagens och fredagens test har varit helt blanka och jag har inte förväntat mig någonting annat. Imorse dock så fanns det ett svart svart streck där, vågar inte hoppas på någonting och tar för givet att det var ett spökstreck.. testlagrets graviditetsstickor, någon som haft problem med spökstreck på dem?

Kan du inte skicka bild på testet här?
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 11:53:34 följande:

Kunde absolut inte hålla mig så tog ett nytt fast clear blue. Trots vad jag ser vågar jag inte hoppas på något förrän jag  gått över BIM🥺
    Grattis ❤️
  • Anonym (Gravid)
    MG98 skrev 2024-11-04 12:31:53 följande:

Tyvärr kom min mens idag. Skönt då det var väntat pga symtom sista dagarna. 

Har haft en regelbunden cykel på ca 27 dagar med en variation på +/- 2 dagar. Detta var första försöket och har därför tagit tag i att både testa och tempa för att lära känna mig bättre. Har tempat förut lite halvdant/sporadiskt men uppehåll på ett par år i alla fall. 

Nu hade jag äl på cd 13/14 och en cykel på bara 23d. Tyder inte det på en lutealfas 9-10 dagar? Kort??? Vad kan det innebära för mig? Vet att många här har jättemycket kunskap och idéer! 

Jag har också kort lutealfas på typ 10-12 dagar. Men har längre cykel än dig så follikulärfasen är ganska lång. Har äl typ cd 17-20 ungefär. Och cykel på ungefär 30 dagar. 

Blev gravid på första försöket förra december men fick missfall i januari. Nu gravid igen på ca 4-5 försök. Vecka 10 nu ❤️ blev även gravid enkelt en gång i min ungdom (abort) så det är inget som måste påverka din fertilitet. Det kan ju påverka men det är mycket annat som också spelar in. 

Lycka till!

• Anonym (Gravid)
    Supermario91 skrev 2024-11-04 21:49:44 följande:
    Åh en till sjukling! vi får hoppas att de talar till vår fördel! Men är också inställd på att de kanske inte blir något pga alla mediciner jag äter nu. 
    Bara på tal om att vara sjuk mellan ÄL och mens. Det funkade för mig!! Var jätteförkyld typ från äl och nästan en vecka framåt. Drack flytande c-vitamin minst en gång om dagen från äl (vilket jag läst i efterhand kan öka progesteron!). Några dagar senaste plussade jag. Känns som immunförsvaret har nog med förkylningen/sjukdomen så den kan inte ?bekämpa? en ev graviditet. Inte för att kroppen vill det men ibland händer det ju.. jag går snart in i v 11 ❤️

Lycka till allihop!
  • Anonym (Gravid)
    Pandan14 skrev 2024-11-09 22:05:09 följande:
    Snusar också.. har så jävla svårt att sluta, några tips? Vill verkligen inte snusa under graviditeten så behöver alla tips jag kan få för att försöka lyckas denna gången 
    Finns ju nikotin- och tobaksfritt snus. Jag bytte till det när vi började försöka. Nu har jag slutat helt då jag är gravid men det BÖR ju vara lugnt med sånt ?snus? eftersom det inte innehåller varken nikotin eller tobak. Men citera mig inte på detta. Be din bm kolla innehållsförteckningen kanske? Märket jag hade heter iaf Velo Zero. 
  • Anonym (Gravid)
    MG98 skrev 2024-11-11 08:30:35 följande:

Efter en liten stund igår började jag blöda ordentligt med klumpar osv. Tidigt MF eller kanske kemisk graviditet och mensen blev bara ett par dagar sen. 

Nu försöker jag fokusera framåt och se positivt på kommande försök. Grattis till er andra, håller mina tummar för er! ❤️ 

Någon som vet hur länge man kan visa positivt? Stickor har ju knappt hunnit bli positiva för min del men digitala sa fortfarande positivt samma dag som blödningen började. Tror inte vi kommer vänta en cykel utan utgår ifrån att om kroppen är redo kommer det gå vägen och annars inte. Vill dock gärna se negativt test först så man inte behöver fundera på om ett positivt test kan vara ? gamla ? hormoner. 

Jag vet inte om det är skillnad beroende på hur långt gången graviditeten var. Fick konstaterat missfall i v9 tidigare i år, men troligen dog fostret tidigare än så. Jag testade svagt positivt typ två veckor efter min sista blödning (blödde 2-3 veckor också). Tror inte det är så vanligt men så var det för mig
Svar på tråden BIM November 2024