• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    Vilka krav hos männen går du efter som du själv ogillar?
    Hur mycket energi och tid brhöver ratade kvinnor lägga på jämfört med ratade männen?
    Menar du att kvinnor går efter saker som är lika lätt att åtgärda som männen går efter när de vill ha en sexpartner? 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:49:51 följande:
    Om det inte handlar om att gynna kvinnor så borde ni kunna ta upp något annat som är ojämställt till kvinnors nackdel angående vid sex och där du tycker det är okej?! . 
    Varför fortsätter du ställa helt jävla virriga och konstiga frågor utan att själv svara på en enkel fråga?

Nu svarar jag dig så svarar du mig sedan. 
    En nackdel som kvinnor har kan jag tänka mig är att dom utsätter sig för en större fara genom att träffa män än tvärtom.

Svara nu på frågan jag ställt flera gånger. Hämtar du din världsbild från nätet och har du vänner du umgås med regelbundet?
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:17:39 följande:
    Man kan bestämmer ju om personen har sex överhuvudtaget, att personen får ha sex med en, vad för sex man får etc. 
    Sex är ett samspel där båda vill ha sex med varandra, men det verkar inte gå in hos dig.
  • Anonym (Kalle)

Så TS kallar sig numera( Anonym Så?) i tråden. Oklart varför men argumentationen är densamma.

• Anonym (Tofflan)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:36:05 följande:
    Det är intressant att det är tillåtet att kvinnor ska få ha fördelar angående sex och sedan låtsas personer som du att sexlösa män har en fördel. 
    Din logik dansar ballet på en liten fjälltopp.
    Kvinnor har fördelar gällande sex?
    Vilka fördelar tänker du då?
    Kvinnors rätt till sin kropp så även möjlighet att välja  sexpartners utifrån deras preferenser?
    Jag fattar inte hur du tänker. Upplys mig.
  • Anonym (Copperplate)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-10 11:48:06 följande:
    Varför fortsätter du ställa helt jävla virriga och konstiga frågor utan att själv svara på en enkel fråga?

Nu svarar jag dig så svarar du mig sedan. 
    En nackdel som kvinnor har kan jag tänka mig är att dom utsätter sig för en större fara genom att träffa män än tvärtom.

Svara nu på frågan jag ställt flera gånger. Hämtar du din världsbild från nätet och har du vänner du umgås med regelbundet?
    Det är en person som har kopierat en annans sätta att uttrycka sig. Skulle finna det troligt att denne har direktkopierat svar från andra trådar där den riktige personen var aktiv. Funderar över orsakerna till att någon vill göra så? 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (What) skrev 2024-10-07 21:00:50 följande:
    Men vad i helvete, det är väl ingen som springer efter någon specifik typ? Gå ut från ditt rum och kolla runt dig - män och kvinnor i alla former lever helt normala familjeliv med fru och barn/sambo/partner whatever. Jag fattar inte varför du ska intala dig själv att "en viss typ" av män skulle få alla kvinnor. Smaken är som baken - delad. Jag skulle inte vilja vara gift med någon av mina väninnors män, däremot vill jag vara gift med min man- något som jag vet att mina väninnor inte skulle vilja vara!

Fattar du inte skillnaden mellan att starta en tråd, jämfört med att jag svarar i din tråd är det mest synd om dig. Du är lipsillen, äg det bara.

Jag har för fan aldrig "föraktat någon svaghet hos män", vad snackar du ens om?! Njuter du av att spela offer eller vad är ditt problem? Klipp dig, ta en kaffe, skaffa ett jobb!
    Du skrev "ingen finner en lipsill attraktiv", alltså föraktar du svaghet hos män. Män som visar känslor går bort för dig. Modernt?

Resten förstår du inte för du tillhör en generation 40+ som inte har förstörts av feminism som metoo där tjejer får höra att de ska skämmas för att träffa en kille som inte är 10 poäng. Nattklubbar läggs ner överallt för att kvinnor inte går dit längre. Födelsetalen har aldrig varit lägre i historien.

Att du förnekar det påverkar inte vad som är fakta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-07 22:03:17 följande:
    När jag var ung och hade dålig självkänsla hade jag ett par korta förhållanden med ett par riktiga skitstövlar som gjorde mig illa på olika sätt.

Eftersom jag hade så dåliga erfarenheter av män från min uppväxt trodde jag att det skulle vara så, jag förstod inte bättre.

Genom en vän träffade jag en man som var den totala motsatsen mot de män jag hade erfarenhet av.

Han var ganska kort (exakt lika lång som jag), var lite tunnhårig, lite rundlagd, lite äldre än jag, festade inte, drack inte, rökte inte, var objektivt sett rätt tråkig och levde ett "tråkigt" liv.

Och jag föll pladask! Han var den snällaste man jag träffat och han hade en underbar humor. Han fick mig att känna mig sedd och var genuint intresserad av mina tankar.

Hans härliga personlighet vägde mer än nog upp de bitar som kanske inte uppfyllde bilden av "alfahanne".

Vi har nu varit gifta i 25 år. Vi har fyra underbara barn tillsammans och i november ska vi bli mormor och morfar.

Visst kan man träffa någon även om man inte är en "alfa". Men man måste ha något att erbjuda, något som den andra parten uppskattar mer än ett eventuellt utseende eller en tuff attityd.

I min omgivning är de flesta gifta eller sambo, en del har barn, en del inte. I alla dessa par finns det bara en man och en kvinna som väl räknas som riktigt snygga, och de är inte ens tillsammans med varandra.

Han är gift med en kvinna som är 13 år äldre än han. Hon är också rejält mullig ( det var hon redan när de träffades ).

Hon är tillsammans med en man som är kortare än hon, inte särskilt vältränad och ganska timid. Han tjänar också mindre än hon.

Och de flesta av oss är riktigt nöjda med livet och våra partners. Så nog sjutton kan man träffa någon utan att vara en skitstövel. 
    Du är också för gammal för att förstå hur kvinnor som är 20-40 år tänker idag.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:06:56 följande:
    Du skrev "ingen finner en lipsill attraktiv", alltså föraktar du svaghet hos män. Män som visar känslor går bort för dig. Modernt?

Resten förstår du inte för du tillhör en generation 40+ som inte har förstörts av feminism som metoo där tjejer får höra att de ska skämmas för att träffa en kille som inte är 10 poäng. Nattklubbar läggs ner överallt för att kvinnor inte går dit längre. Födelsetalen har aldrig varit lägre i historien.

Att du förnekar det påverkar inte vad som är fakta.
    Sätter du ett likhetstecken mellan lipsill och visa känslor så förstår dom flesta att du har problem att träffa kvinnor.

Ställer nya frågor trots att du troligtvis inte kommer svara på den. Vad har du att erbjuda en kvinna?
  • Anonym (jaha)
    Ikaros12 skrev 2024-10-07 22:50:01 följande:

Jag har nu följt den här tråden sedan den startade och jag tycker att det är så sorgligt att det finns män som är så intrasslade i sin offerkofta att de inte ser vad kvinnor faktiskt skriver. Jag förstår verkligen sorgen i att inte hitta kärleken. Men att i det skapa så mycket hat och förakt mot kvinnor som grupp skrämmer mig. Framförallt eftersom jag ser att vi män ofta har så mycket att beundra hos kvinnan i form av just förståelse, kommunikation och kärlek. För mig är det en gåta att man kan se kvinnor som ett hot. Det är snarare vi som blir hotet mot oss själva om vi inte slutar lägga skulden för våra problem på andra och framförallt kvinnor. Vi män har mycket att lära oss av kvinnor, men då måste vi börja lyssna och vilja förstå andras Perspektiv. Men också lära oss att ta ansvar för våra egna känslor och behov och inte lägga det på andra. 

prostitution är inget nytt påfund som andra länder plötsligt har kommit på. Det är ett väldigt gammalt fenomen som västvärlden håller på att avveckla eftersom prostituerade oftast är livegna och slavhandel är något som inte borde finnas i ett civiliserad samhäll.

Ok, du kan tycka att det är sorgligt men faktum är att jämställdhet är ett nollsummespel. När kvinnor flyttar fram sina positioner så drabbar det män i den andra änden som blir förlorare. Förbud mot sexköp leder till att det blir svårare för en man som inte vill köpa sex att ens få en dejt. All förflyttning av makt har ett pris.

En man har rätt att vara bitter över att han är förloraren på dagens samhälle.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?