• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (U)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-11 12:54:02 följande:
    Och om kvinnor bestämmer vilka män de vill ha sex med så är det ett =lika tecken med att de bestämmer vilka män som får sex.
    Det finns skillnader hur valmöjligheter ser ut jämfört med könen. 
    Och vad ska tent konkret göras för att åtgärda detta då?
  • Anonym (?)
    Och om kvinnor bestämmer vilka män de vill ha sex med så är det ett =lika tecken med att de bestämmer vilka män som får sex.
    Fel.
    JAG bestämmer vem som får ha sex med just MIG.

De flesta män i min närhet är gifta och har troligen sex. Jag vill inte ha sex med dem, men jag har inte för den sakens skull bestämt att de inte får ha sex.
  • KimLinnefeldt

Vad menar TS är alternativet? Att män får bestämma vilka kvinnor de ska få ligga med, och att kvinnor inte får säga nej?

Märklig värld att leva i.

Jag förstår att det känns frustrerande att inte få ha sex, men man får inte alltid det man vill. TS får nog rannsaka sig själv som uppvaktande man.

Den där radiogrejen handlade väl inte om att få ha sex eller ej. Han tyckte att killar som var dåliga älskare skulle lära sig av prostituerade. Det kanske killarna skulle gilla, men prostitution är förbjudet av ett skäl: Det är dåligt för kvinnor.

• Anonym (...)
    KimLinnefeldt skrev 2024-10-11 14:31:06 följande:

Vad menar TS är alternativet? Att män får bestämma vilka kvinnor de ska få ligga med, och att kvinnor inte får säga nej?

Märklig värld att leva i.

Jag förstår att det känns frustrerande att inte få ha sex, men man får inte alltid det man vill. TS får nog rannsaka sig själv som uppvaktande man.

Den där radiogrejen handlade väl inte om att få ha sex eller ej. Han tyckte att killar som var dåliga älskare skulle lära sig av prostituerade. Det kanske killarna skulle gilla, men prostitution är förbjudet av ett skäl: Det är dåligt för kvinnor.

De flesta prostituerade är väl män
  • KimLinnefeldt
    Anonym (...) skrev 2024-10-11 14:46:16 följande:
    De flesta prostituerade är väl män
    Nej, var har du fått det ifrån? Och det spelar i och för sig ingen roll, det är även förbjudet att köpa sex av män.
  • Anonym (...)
    KimLinnefeldt skrev 2024-10-11 14:52:27 följande:
    Nej, var har du fått det ifrån? Och det spelar i och för sig ingen roll, det är även förbjudet att köpa sex av män.
    Tycker jag sett det lite här och var men det kanske varierar ?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/fler-unga-killar-an-tjejer-saljer-sex

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/manlig-prostitution-vanlig-men-osynlig

https://www.svd.se/a/e9509cea-0a79-30fb-b784-a173bfe3aa2e/fler-pojkar-an-flickor-saljer-sex

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1414437&fileOId=1414447
  • Anonym (...)
    KimLinnefeldt skrev 2024-10-11 14:52:27 följande:
    Spelar ingen roll fast du skrev att prostitution förbjudet av ett skäl: det är dåligt för kvinnor
  • KimLinnefeldt
    Anonym (...) skrev 2024-10-11 15:11:01 följande:
    Spelar ingen roll fast du skrev att prostitution förbjudet av ett skäl: det är dåligt för kvinnor
    ..och för män, förstås.

Jag tror att du behöver en grogg och en kram.
  • Anonym (Hejhopp)
    Man får inte sex. Två personer har sex med varandra på lika villkor. Får sex är det ingen som har för det innebär att en part kräver sex och den andra går med på det. 
  • Anonym (...)
    KimLinnefeldt skrev 2024-10-11 15:14:33 följande:
    ..och för män, förstås.

Jag tror att du behöver en grogg och en kram.

Fast det var inget sånt förstås i det du skrev. Du skrev ett skäl och det är dåligt för kvinnor. 

Jaha, och vad ska jag då skriva om vad du behöver? Tycker du det är relevant för ämnet?

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?