• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (M)

Jag har sagt det förr i liknande diskussioner men säger det igen. Om män slutade att vara så desperata efter att få ligga så skulle det här problemet till stor del rätta till sig självt. Alternativt kan ni få utlösning genom andra män om det är så att ni har så svårt för att gå utan.

Så länge män gör vad som helst för att komma innanför trosorna på kvinnor så kommer de att behålla den sexuella makten. Det är inte konstigare än så. Om alla kunde backa undan så skulle vi kunna få ett samhälle där det togs mer initiativ från båda håll.

• Anonym (Bestämmer inte alls)

Jag tror att tankesätt som ts är vanligt bland män med svår npf som bor i gruppbostad. När någon söt tjej ur personalen kramar någon men inte dem blir det här ett stort problem och en orättvisa som kan ältas i månader, och inga argument går fram.

• Anonym (Tofflan)

Det kanske är läge att TS ser över hur han närmar sig kvinnor.
    År det så att en man aldrig någonsin "får" sex så är det nog inte alla kvinnors fel.
    Den enda som återkommer och ropar ORÄTTVIST är ju den som hela tiden är inblandad i all problematik är ju den kränkta mannen mannen. Det kan vara bra att rannsaka sig själv och tänka igenom vad som 

så bör mannen se över varför det händer over and over. Den enda som är konstant i fokus är ts/mannen. Läge att rannsaka sig själv?
    Vad är det som gör att ingen kvinna vill vara snäll och ha sex med en.
    Felet ligger aldrig på alla kvinnor (män) utan det är ett högst individuellt.

• Anonym (Tofflan)

Varför går det inte att redigera text?!

• SommarOchSolVårochBlommor

Trams alltihopa. Krävs minimalt med ansträngning för att få ligga med kvinnor. Men pallar man inte ens det så...

Har sett massor av fula och elaka män ha kvinnor. 

Men som kungen sa: Det kommer inga stekta sparvar flygande.

Jag menar det var en kvinna som frågade panelen om sin kille som inte ens klarade av att ligga med hennes instruktioner. Han frågade inte ens själv. Minimalt med ansträngning men ligga får han likväl. 

• Anonym (Så?)
    SommarOchSolVårochBlommor skrev 2024-10-11 20:53:18 följande:

Trams alltihopa. Krävs minimalt med ansträngning för att få ligga med kvinnor. Men pallar man inte ens det så...

Jag menar det var en kvinna som frågade panelen om sin kille som inte ens klarade av att ligga med hennes instruktioner. Han frågade inte ens själv. Minimalt med ansträngning men ligga får han likväl. 

Stämmer inte. 
    Du måste räkna även hur de som har det svårast. 
    Du kan inte jämföra med dig själv bara. 
  • Anonym (Så?)

Så det är okej om man skulle säga exempelvis till hemlösa personer att det skulle vara minimalt ansträngning för att få en bostad?

Är det egen erfarenhet eller du har läst någon forskning hur lätt det är att få sex? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-10-11 20:25:44 följande:

Det kanske är läge att TS ser över hur han närmar sig kvinnor.
    År det så att en man aldrig någonsin "får" sex så är det nog inte alla kvinnors fel.
    Den enda som återkommer och ropar ORÄTTVIST är ju den som hela tiden är inblandad i all problematik är ju den kränkta mannen mannen. Det kan vara bra att rannsaka sig själv och tänka igenom vad som 

så bör mannen se över varför det händer over and over. Den enda som är konstant i fokus är ts/mannen. Läge att rannsaka sig själv?
    Vad är det som gör att ingen kvinna vill vara snäll och ha sex med en.
    Felet ligger aldrig på alla kvinnor (män) utan det är ett högst individuellt.

Kvinnor kan klaga i allmänhet på män när de inte hittar en man som de uppskattar 
  • SommarOchSolVårochBlommor

Jag har sett folk jag gick i skolan med, studerat med, jobbat med. Tusentals och åter tusental. Allihopa med kvinnor.

Somliga av dem har varit bostadslösa, elaka, beroende etc. Men ligga lyckas de med. 

Gör minsta lilla ansträngning iställer för att klaga på internet.

Världen du beskriver existerar inte. Kvinnor är inte som att se snömannen.

• Anonym (Så?)

Så det räcker bara med att någon person snackar med en tjej så får de ligga, är det det du menar med minimalt ansträngning? 
    Vanligen brukar kvinnor ha krav. 
    Dessutom det finns mycket som inte går att påverka så mycket exempelvis kroppslängd, etc. 

Även de män som har sex kan behöva lägga ned tid och energi för att få sex. 
    Och sedan måste man ha rätt förutsättningar för att lyckats då det räcker inte automatiskt bara att man kämpar på. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?