• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-10 20:55:21 följande:
    Klart det är relevant! Vad är det som gör att de lyckas när du inte gör det?
    Du kan ju inte skylla på kvinnorna när kvinnor trots allt väljer dina polare!
    Varför kan jag inte det? De väljer på ett sätt som missgynnar mig.

Det finns inget svar på den frågan mer än att några personer är mer populära än andra och har varit det sen mellandtadiet.
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:56:06 följande:
    Färre män skulle vara desperata efter att ligga med dig när de vet om att sex är en rättighet som inte är svår att få tag på.
    Hur menar du nu? Jag har aldrig haft sex med någon för endast att ligga och många kvinnor gör inte det heller, så hur påverkar detta mig? 
  • Anonym (Morran)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:13:18 följande:
    Det är inte männens fel hur kvinnor krav ser ut. 
    Naturligtvis inte. Men det är upp till mannen att avgöra om han vill försöka uppfylla den aktuella kvinnans krav.

Vill han inte det står det honom fritt att avstå och istället försöka på annat håll, alternativt strunta i den biten av livet.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:58:36 följande:

Det finns inget svar på den frågan mer än att några personer är mer populära än andra och har varit det sen mellandtadiet.
    Eller så lär du dig av polarna och slutar gnälla.

Nä, dags att umgås med tjejen, ta det lugnt i din ensamhet TS.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-10 20:56:24 följande:
    I såna fall brukar det handla om makt.

Dessutom, hur eftertraktade tror du de är om sexköpen kommer fram?
    Det är bara för att det är olagligt här, annars hade ingen fått veta det och kunnat ha en åsikt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:58:36 följande:

Är alla kvinnor lika populära då?
    Livet är inte rättvist och har aldrig varit, man föds med olika förutsättningar. Men majoriteten av både kvinnor och män lyckas träffa en partner under någon del av livet. Alla min vänner har gjort det.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-10 21:00:22 följande:
    Eller så lär du dig av polarna och slutar gnälla.

Nä, dags att umgås med tjejen, ta det lugnt i din ensamhet TS.
    Det finns inget att lära sig. Du är en mobbare av rang och det är såna kvinnor dras. Är det vad jag ska lära mig?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-10-10 20:59:31 följande:
    Hur menar du nu? Jag har aldrig haft sex med någon för endast att ligga och många kvinnor gör inte det heller, så hur påverkar detta mig? 
    Färre män skulle desperat söka efter förhållanden också.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-10 21:02:33 följande:
    Är alla kvinnor lika populära då?
    Livet är inte rättvist och har aldrig varit, man föds med olika förutsättningar. Men majoriteten av både kvinnor och män lyckas träffa en partner under någon del av livet. Alla min vänner har gjort det.
    Ja och så är du väl 40+ och vet inte hur yngre kvinnor än dig tänker.

Mindre populära kvinnor har ökat sina chanser på mindre populära mäns bekostnad. Det borde vara rättvist på könsnivå, men det är det inte.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 21:07:07 följande:
    Ja och så är du väl 40+ och vet inte hur yngre kvinnor än dig tänker.

Mindre populära kvinnor har ökat sina chanser på mindre populära mäns bekostnad. Det borde vara rättvist på könsnivå, men det är det inte.
    Jag har barn och syskonbarn och jobbar med yngre kvinnor så jag hör hur dom resonerar.

Du tjatar om rättvisa som en treåring och du svarar inte på motfrågor utan fortsätter maler på om samma samma samma.

Tror du kvinnor som läser tråden tycker att du verkar vara en intressant och trevlig man och att männen tänker att du verkar festlig att umgås med?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?