• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Nja) skrev 2024-10-10 10:17:01 följande:
    På pappret kanske. Men inte i praktiken. Många tjejer blir sura, arga när killen inte vill fast hon bjuder till. Som om att de tänker att när jag ändå bjuder till så ska han vara tacksam att han får sex. De killarna blir dömda för att säga nej.
    Då plötsligt kan det handla om att det är onormalt och att män ska säga ja pågrund av någon biologi 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (AB) skrev 2024-10-10 10:10:22 följande:

Att det skulle vara "våldtäkt" då en man köper sex av en kvinna, som i samtycke gör detta för att tjäna pengar, är enligt min åsikt feministiskt dravel.

När en man bjuder ut en kvinna för dyra pengar, bjuder på underhållning, drinkar, fin middag och vin... de har sex efteråt. Är det också våldtäkt?

I Nederländerna finns det prostituerade kvinnor som specialicerat sig på att hjälpa handikappade män att få sexuell stimulans mot betalning. Det handlar om män som kan ha extremt svårt att kunna inleda en relation med en kvinna. Är detta våldtäkt?

När en tjej går till en massör för att betala och få yoni-massage för att få orgasm. Är detta våldtäkt? Vi hade ett antal kvinnliga influencers som för ett par år sedan bedyrade hur härlig denna upplevelse var (inkl Bianca Ingrosso).

Min åsikt är att vuxna människor ska få göra vad de sexuellt vill tillsammans, så länge det finns samtycke... även om det sker en ekonomiskt transaktion i samband med detta. Det är inte något som staten eller oliktänkande ska styra över, så som är fallet idag.

Om en person på något sätt tvingas av en annan person att utföra sexuella tjänster mot betalning (trafficking och liknande). Då anser jag att det är grovt fel, men då handlar det inte om samtycke.

Personligen så har jag sex med min fru (hon är helt fantastisk), och har ingen önskan om att umgås med prostiterade. Det är själva tanken på att staten ska hålla på med att styra och ställa med medborgares sexliv utifrån just nu gällande moraliska värderingar hos vissa grupper i samhället.
    Ibland blir det alldeles för mycket PK över det hela, så till den milda grad att det inte ens är tillåtet att ha en annan åsikt i frågan än vad som ligger i linje med vår lagstiftning.

Normen säger att en kvinna inte kan utnyttja en man. Men tvärtom så är det direkt ett utnyttjande. När kvinnor köper sexuella tjänster så gör hon en killen en tjänst.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-10-10 00:06:26 följande:
    ts skriver:

"Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?"

1. tycker du att män ska bestämma vilka kvinnokroppar de ska ha sex med och göra revolt genom att ta den makten över kvinnorna?

eller:

2. kvinnorna själv bestämmer över sina egna kroppar och män accepterar att de inte har någon makt att påverka det.

ts har inte pratat om någon "orättvisa" ts ifrågasätter kvinnors självbestämmanderätt och uppmanar andra män att ifrågasätta det.
    Oki då har jag missförstått vad han menade. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-09 22:52:48 följande:
    Så är det ju inte. Även män får bestämma vilka som får ha sex med dem. Ingen är skyldig att ge någon annan sexuella tjänster.
    I så fall så borde du acceptera när jag skrev att kvinnor och män borde ha liknade förutsättningar och möjligheter angående vid sex. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:13:56 följande:
    Vilka offer har du gjort för kvinnor (eller för att få sex)?
    Vilka offer har du gjort till männen för någon sexuell fördel som du har? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-10 10:22:28 följande:
    Vilka offrande har du gjort till männen för någon sexuell fördel som du har? 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-09 22:52:48 följande:
    Så är det ju inte. Även män får bestämma vilka som får ha sex med dem. Ingen är skyldig att ge någon annan sexuella tjänster.
    Då existerar inte kvinnliga orgasmglappet 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    I så fall varför kan många kvinnor lägga skulden på männen när de inte hittar någon man som de uppskattar?

Så när du letar efter en man så behöver du anpassa dig till krav som du ogillar?

Nu handlar det som att männen ska gå efter kvinnors krav och männens önskemål/egna krav ska vara vad kvinnorna vill.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    Männens krav kan se annorlunda ut än vad kvinnorna har för krav. 
    Det är som sagt inte männens fel heller hur kvinnors krav ser ut. 
    Du väljer att ta ställning för ena sidan. 
  • Anonym (Så?)
    Sporadisk78 skrev 2024-10-06 16:02:38 följande:
    Här är tankevurpan. Att du inte ?får chansen att ha sex? beror inte på att du är man, det beror garanterat på helt andra faktorer. Jag är man och har aldrig haft problem att ha sex. Med vem jag vill när jag vill? Naturligtvis inte, men varför skulle man ha den rätten?

Jobba på de bitarna med dig själv som behövs för att du skall bli en attraktiv partner. Det är garanterat bättre och sundare än att köpa sex. Vad är det värsta som kan hända? Att du åtminstone blir en bättre människa, eller hur?
    Du har rätten att få sex. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?