• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-09 21:00:30 följande:
    Varför skulle man nöja sig med dåligt sex utan att säga nåt om man vill vara i en relation?
    Och varför skulle mannen skita i kvinnans orgasm om han vill vara i en relation?
    Helt obegripligt, som om du inte ens sett folk interagera med varandra.
    Det skulle ju handla om en våldtäkt om man klagade på en kvinna, det borde då gälla tvärtom. 
    Om kvinnor ska inte vara till för männen så borde det gälla tvärtom om. 
  • Anonym (Så?)
    Varför skulle man nöja sig med dåligt sex utan att säga nåt om man vill vara i en relation?
    Och varför skulle mannen skita i kvinnans orgasm om han vill vara i en relation?
    Ta något annat exempel på där det är okej när kvinnor får det sämre sexuellt än männen och det handlar om sex?
    Ojämställdhet fast till kvinnors nackdel 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:02:11 följande:
    Det skulle ju handla om en våldtäkt om man klagade på en kvinna, det borde då gälla tvärtom. 
    Var läser du att det är våldtäkt att klaga på en kvinna?
    Visa mig så ska jag förklara vad du missförstått.
  • Anonym (Så?)
    Mannen är inte heller då till för kvinnors behov i ett förhållande. 
    Du sa precis att det handlar om att kvinnor byter partner, du erkänner nu att det handlar om att klaga och syftet är inte att man ska bara byta partner 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:03:07 följande:
    Ta något annat exempel på där det är okej när kvinnor får det sämre sexuellt än männen och det handlar om sex?
    Ojämställdhet fast till kvinnors nackdel 
    Jag förstår inte ditt resonemang så jag kan inte svara.
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:03:59 följande:
    Mannen är inte heller då till för kvinnors behov i ett förhållande. 
    Du sa precis att det handlar om att kvinnor byter partner, du erkänner nu att det handlar om att klaga och syftet är inte att man ska bara byta partner 
    Va?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-09 21:03:30 följande:
    Var läser du att det är våldtäkt att klaga på en kvinna?
    Visa mig så ska jag förklara vad du missförstått.

Fiona M skrev 2024-10-06 15:41:35 följande:

Det låter som du förespråkar våldtäkt, så du kanske kan utveckla ditt resonemang?

• Anonym (Så?)

Det låter som du förespråkar våldtäkt, så du kanske kan utveckla ditt resonemang?

... 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:06:13 följande:

Var läser du om att klaga på kvinnor där? Fattar inte?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:02:11 följande:
    Obehagligt
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?