Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:20:26 följande:
Skenheligheten i ditt resonemang är att det är de elaka, dryga männen som roffar åt sig och tar upp all plats som ni springer efter. De män som bryr sig och lär känna er på riktigt är ni inte ett dugg intresserade av på ett romantiskt plan. Det bevisar i sin tur att det inte hjälper att jobba på sig själv, så länge målet inte är att bli en douchebag.
Du tar själv rätten att vara en lipsill här, utan det påverkar din attraktivitet.
Förakta inte svaghet hos män.
När jag var ung och hade dålig självkänsla hade jag ett par korta förhållanden med ett par riktiga skitstövlar som gjorde mig illa på olika sätt.
Eftersom jag hade så dåliga erfarenheter av män från min uppväxt trodde jag att det skulle vara så, jag förstod inte bättre.
Genom en vän träffade jag en man som var den totala motsatsen mot de män jag hade erfarenhet av.
Han var ganska kort (exakt lika lång som jag), var lite tunnhårig, lite rundlagd, lite äldre än jag, festade inte, drack inte, rökte inte, var objektivt sett rätt tråkig och levde ett "tråkigt" liv.
Och jag föll pladask! Han var den snällaste man jag träffat och han hade en underbar humor. Han fick mig att känna mig sedd och var genuint intresserad av mina tankar.
Hans härliga personlighet vägde mer än nog upp de bitar som kanske inte uppfyllde bilden av "alfahanne".
Vi har nu varit gifta i 25 år. Vi har fyra underbara barn tillsammans och i november ska vi bli mormor och morfar.
Visst kan man träffa någon även om man inte är en "alfa". Men man måste ha något att erbjuda, något som den andra parten uppskattar mer än ett eventuellt utseende eller en tuff attityd.
I min omgivning är de flesta gifta eller sambo, en del har barn, en del inte. I alla dessa par finns det bara en man och en kvinna som väl räknas som riktigt snygga, och de är inte ens tillsammans med varandra.
Han är gift med en kvinna som är 13 år äldre än han. Hon är också rejält mullig ( det var hon redan när de träffades ).
Hon är tillsammans med en man som är kortare än hon, inte särskilt vältränad och ganska timid. Han tjänar också mindre än hon.
Och de flesta av oss är riktigt nöjda med livet och våra partners. Så nog sjutton kan man träffa någon utan att vara en skitstövel
.