• Anonym (What)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:20:54 följande:
    Varför inte? Du har ingen forskning som bevisar att du har rätt.
    Nu får du för fan ge dig TS. Livet är hårt, köp en hjälm. Allting kommer inte alltid vara helt rättvist, för i helvete du kan inte begära att folk ska få sex på någon annans bekostnad med argument "buhu det är inte rättvist".

Om du nu tycker att kvinnor har "ett övertag" för att män är kåtbockar som sätter på allting, så kan jag berätta att det inte är något slags grädde på moset för oss kvinnor. Ha en slemmig typ som stöter på en för han vill doppa snoppen och bryr sig noll om mig som person - bara jobbigt och inte ett dugg smickrande! Så man kan ju börja med att fråga sig hur du ens tror att det är att leva som kvinna?

Jag kan tala om en sak för dig: sen jag var liten flicka så har pojkar tagit upp plats, roffat åt sig, pratat över mig, varit elaka, dryga, krossat mitt hjärta, fått cred på jobbet när de snott mina idéer, gjort mig rädda för att passera dem på gatan, fått mig att känna mig osäker och mycket mer därtill. Så om mitt lilla "övertag" mot män är att jag får välja vem som ska få ta för sig av min kropp - wow GRATTIS till mig! Acceptera det TS, sluta böla och jobba på dig själv. Ingen finner en jävla lipsill attraktiv.
  • Anonym (What)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:20:26 följande:
    Skenheligheten i ditt resonemang är att det är de elaka, dryga männen som roffar åt sig och tar upp all plats som ni springer efter. De män som bryr sig och lär känna er på riktigt är ni inte ett dugg intresserade av på ett romantiskt plan. Det bevisar i sin tur att det inte hjälper att jobba på sig själv, så länge målet inte är att bli en douchebag.

Du tar själv rätten att vara en lipsill här, utan det påverkar din attraktivitet.

Förakta inte svaghet hos män.
    Men vad i helvete, det är väl ingen som springer efter någon specifik typ? Gå ut från ditt rum och kolla runt dig - män och kvinnor i alla former lever helt normala familjeliv med fru och barn/sambo/partner whatever. Jag fattar inte varför du ska intala dig själv att "en viss typ" av män skulle få alla kvinnor. Smaken är som baken - delad. Jag skulle inte vilja vara gift med någon av mina väninnors män, däremot vill jag vara gift med min man- något som jag vet att mina väninnor inte skulle vilja vara!

Fattar du inte skillnaden mellan att starta en tråd, jämfört med att jag svarar i din tråd är det mest synd om dig. Du är lipsillen, äg det bara.

Jag har för fan aldrig "föraktat någon svaghet hos män", vad snackar du ens om?! Njuter du av att spela offer eller vad är ditt problem? Klipp dig, ta en kaffe, skaffa ett jobb!
  • Anonym (What)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-10 20:06:56 följande:
    Du skrev "ingen finner en lipsill attraktiv", alltså föraktar du svaghet hos män. Män som visar känslor går bort för dig. Modernt?

Resten förstår du inte för du tillhör en generation 40+ som inte har förstörts av feminism som metoo där tjejer får höra att de ska skämmas för att träffa en kille som inte är 10 poäng. Nattklubbar läggs ner överallt för att kvinnor inte går dit längre. Födelsetalen har aldrig varit lägre i historien.

Att du förnekar det påverkar inte vad som är fakta.
    Du är inte bara en lipsill, du är också ointelligent.

Män som visar känslor = toppen!
    Män som startar milslånga trådar på familjeliv om att de vill att kvinnor ska offra sina kroppar för att ha sex med dem = en jävla lipsill som INGEN finner attraktiv! 

Jag är nyss fyllda 30 så nej, ingen 40+ här inte.

MeeToo handlar om att kvinnor inte vill att män ska behandla kvinnor respektlöst och tafsa/skuldbelägga/tysta ner. Men det förstår du inte heller givetvis då du inte riktigt har alla hästar i stallet.

Måste vara enkelt att förklara alla dina livets problem med att tjejer är DUMMA. Men gråt vidare, du patetiska man, för ingenting kommer hända i samhället som du önskar. Den enda du kan ändra på är dig själv och din inställning, men klart du inte kommer göra det! Det är ju såååååå mycket mer bekvämt att skylla på någon annan - dvs alla kvinnor!

Hoppas du får ett riktigt kul liv och myser loss ordentligt med offerkorftan du stickat till dig Hjärta
  • Anonym (What)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 20:22:58 följande:
    Har jag inte rätt att berätta om mina erfarenheter som du gör?

Varje gång jag har visat känslor istället för en tuff fasad utåt så har tjejer dragit sig undan. Tjejer vill inte ha en man som visar känslor, de vill ha en man som bearbetar deras egna känslor. Du kan tycka annorlunda, men det är min erfarenhet och den har jag rätt till.

Metoo handlade på pappret om sexuella trakasserier, men i praktiken gick det ut på att uppmuntra tjejer till att säga nej till killar. Är du det minsta osäker - säg alltid nej. Det är bättre att säga nej än att säga ja. Följden blir att unga människor har mindre sex idag än någonsin genom historien, vilket är vetenskapligt bevisat.

Vad tror du att det beror på annat än metoo och uppmaningarna till tjejer att alltid säga nej?

Jag är inte ointelligent, jag är snarare för intelligent för att ni ska förstå mina poänger. Den som inte klarar av att föra en saklig diskussion utan persongrepp är ointelligent.
    Klart du har rätt att berätta dina känslor, men det betyder inte att dina känslor är rätt - som typ hundratals personer försöker berätta för dig i tråden. Du kan läsa mitt första inlägg igen långsamt om du nu inte hänger med.

Jaha, då har du väl bara haft en jävla otur med tjejer då. Jag har träffat gott om idioter till män genom livet som behandlat mig som skit, men inte dömer jag ut manssläktet för det. Så vad fan ger dig rätt att säga "Kvinnor vill X, Y, Z och de är Å, Ä, Ö!" och sen dessutom vara HELT oförmögen att ta in att du har FEL när folk (MEST KVINNOR) skriver detta till dig upprepade gånger! Vem tror du att du är genom att mena att din verklighet är sanning framför alla dessa som skriver till dig?! Det är en form av ointelligens, närmare bestämt känslomässig omogenhet (googla på), att uttrycka dig så som du gör. Du är med andra ord mindre intelligent gällande det emotionella än vad majoriteten är. Vidga dina perspektiv för i helvete och sluta bete dig som att du är den smartaste i rummet när alla andra vet att du är en idiot.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?