• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:41:08 följande:
    Ja och du hade naturligtvis mått jättebra idag om du aldrig hade träffat din man och fått barn.
    Hur kom du fram till den slutsatsen från hennes text?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 19:47:55 följande:
    Say what? Var är personangreppet?!

DU skriver att du testat allt utan resultat, DU skriver att dina kompisar får nuppa massor.
    Det är ett personangrepp att ta upp vad jag saknar.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:32:53 följande:
    De kanske ville det, men de hade inte så många män att välja på så i slutändan kunde de inte vara selektiva.
    Vilka tider är det du pratar om med dina nu och förr? Högst oklart.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 19:46:22 följande:
    Det är egentligen dina promiskuösa kompisar du vill begränsa hur mycket de får nuppa.
    Ajaj Göran, du har haft sex i år, nu får du vänta tre månader och spara lite åt mig.

Är det så du tror det funkar?
    Vad har det med saken att göra?

Du går till personangrepp utan att ha ett argument i diskussionen.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 19:48:38 följande:
    Hur kom du fram till den slutsatsen från hennes text?
    Det var ironiskt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 19:50:16 följande:
    Vilka tider är det du pratar om med dina nu och förr? Högst oklart.
    Ja, säg på 50-talet jämfört med nu.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:49:55 följande:
    Det är ett personangrepp att ta upp vad jag saknar.
    Men DU skriver ju hur du försökt ändra allt utan att bli mer framgångsrik medan det går jättebra för kompisarna.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:52:15 följande:
    Vad har det med saken att göra?

Du går till personangrepp utan att ha ett argument i diskussionen.
    Att du inte bemöter mina argument är en helt annan sak än att jag inte har dem.
  • Anonym (LX)
    Anonym (PK) skrev 2024-10-06 16:45:53 följande:

Sverige i ett nötskal. Säger du minsta lilla grej som får moralkärringarna att gå igång så är du rökt. Så otroligt svagt av programledaren att inte kunna ta diskussionen och att bara agera i panik. Där sjönk hon verkligen i mina ögon. Själva ämnet med sexköp tycker jag är otroligt fel men hade kunnat bli en intressant diskussion med en bra programledar. Otroligt tråkigt jag hade fram till nu tyckt att hon verkat både intelligent och duktig

Sverige har fått sina kvinnliga talibaner som ska styra vad svenska män får göra, säga och ha för åsikter. Tyck som oss annars ser vi till att du blir utsparkad och förlorar jobbet. 
  • Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 19:41:08 följande:
    Ja och du hade naturligtvis mått jättebra idag om du aldrig hade träffat din man och fått barn.
    Jag hade klarat mig bra även om jag inte träffat min man. Jag hade aldrig valt någon "bara för att ha någon", utan hade fortsatt ensam om alternativt varit en man jag inte var förälskad i.
    Jag skulle skaffat barn på egen hand i så fall eftersombarn är viktigt för mig. Viktigare än en man och sex.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?