• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Har du öht lyssnat på vad som sades i den sändningen? Han blev inte utkastad för att gav råd till osäkra män, han gav rådet till en gift kvinna att hon skulle skicka sin man till prostituerade för att hon tyckte att han dålig i sängen....
  • persikofjaril

Varför ska kvinnor gå med på att ha sex med män de inte vill ha sex med?

Hur kul skulle det vara att som man ha sex med en kvinna som egentligen inte vill? Att hon blivit tvingad pga någon sorts "rättviseskäl"?

Om vi (mot bättre vetande) antar att prostituerade säljer sex för att de tycker det är så kul, och kan välja vilka de ska sälja till, vad är det som säger att de skulle välja att sälja till någon de inte är attraherade av?

• Anonym (Störda npf-kufar)

Riktigt uselt råd av den fula grisgubben. Lika uselt som om han skulle råda unga kvinnor till att prostituera sig. 

Ingen man vill ha en hora till fru. Lika självklart som att ingen kvinna vill ha en äcklig, empatilös torsk till make. 

Sen spelar det ingen roll om mannen tiger om att han är en torsk. Kvinnor föraktar sexköpare och torskar som döljer sitt griseri lever en livslögn om de lyckas hitta en kvinna som påstår sig älska dem. Nej, är man en torsk så förtjänar man ingen kärlek eftersom man utnyttjar sexuellt och psykiskt misshandlar de trasiga kvinnor som säljer sig. 

• ClumsySmurf
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:48:02 följande:
    Man kan börja med att inte slänga ut en person från radion som säger vad som är sant, att Sverige har helt andra normer kring synen på sex och vems behov som står i centrum än större delen av övriga världen.
    Panelen i P4 ska svara på följande fråga från en lyssnare: Vi har aldrig haft särskilt bra sex, inte ens i början, men han är en Tio-poängare på alla andra sätt. Och jag tänkte nog att det skulle bli bättre, men det blir det inte. Vad tycker ni att jag ska göra
    [...]
    Henrik: Men han ska kanske åka till Köpenhamn och betala för sex

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/73mep3/henrik-brandao-jonsson-angrar-mig
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:35:49 följande:

[...]
    Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

Hur menar du nu?
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:06:07 följande:
    Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:

Varför kan inte sexlösa män göra sig dejtbara/attraktiva 🤔
    Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
    Intressant synsätt. 

Hur blev så många män motbjudande över en natt?
    ...offra sig och ha sex...
    Hur blev...?

down.gif
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/83117199-vad-har-gett-dig-the-ick

pointing-up.gif

• ClumsySmurf
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:14:43 följande:
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:10:14 följande:
    Vadå inte alternativet idag? Vadå alternativen är oändliga?
    Ordsallad.

Hela din premiss är ju att kvinnor väljer bort män de inte vill ligga med och jag förklarar att de skulle fortsätta göra det oavsett utbud.
    Det finns ingen forskningen som stöder ditt påstående att kvinnor hellre hade levt helt ensamma hela sitt liv eftersom det bygger på en verklighet som inte finns och inte går att undersöka.

Fiona M skrev 2024-10-06 17:20:17 följande:

Vad stödjer dina påståenden?

Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:14:43 följande:
    Det finns ingen forskningen som stöder ditt påstående att kvinnor hellre hade levt helt ensamma hela sitt liv eftersom det bygger på en verklighet som inte finns och inte går att undersöka.

Snabb googling:
    https://amp.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-without-children-or-a-spouse-happiness-expert

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/relationships/love-sex/why-married-men-and-single-women-are-the-happiest-people-in-the-world/amp_articleshow/111413515.cms

https://www.indy100.com/news/women-happier-single-relationship-study

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/why-bad-looks-good/202102/why-so-many-single-women-without-children-are-happy?amp

[i] https://www.businessinsider.com/unmarried-childless-women-are-happiest-?.

[ii] https://www.insider.com/why-women-are-happier-when-theyre-single-than-m?.

[iii] Lahad, Kinneret. ??Am I Asking for Too Much?? The Selective Single Woman as a New Social Problem.? Women?s Studies International Forum 40 (September 2013): 23?32. doi:10.1016/j.wsif.2013.04.009.

[iv] https://www.mintel.com/press-centre/all-the-single-ladies-61-of-women-in-the-uk-are-happy-to-be-single-compared-to-49-of-men/

Vissa män (sura bittra incels) har väldigt låga krav så allt sex blir bättre än inget sex, projicerar det på kvinnor och drar slutsatsen att det är utbudet som gör att kvinnor kan ha så höga krav.
    Är nog svårt att bevisa att "allt sex blir bättre än inget sex" logiken haltar för någon som är faktaresistent men när man ska bevisa med radikal feministisk propaganda om hur mycket män suger som partners, det är inte någon större skillnad på femininstisk logik och incel logik.

Första? som har en "källa", det är någons hypotes om varför singelkvinnor är mer nöjda med singelivet än singel män, det är inte hon som gjort studien.
    www.indy100.com/news/women-happier-single-relationship-study

Paul Dolan
    quillette.com/2019/06/10/happiness-and-academic-malpractice/Paul Dolan
  • Mandel
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:36:08 följande:
    Som jag skrev, att sexköp är förbjudet. Det gör män mer desperata och ger kvinnor ett övertag.
    Varför anser du att män som grupp ska ha rätt att köpa en kvinna? Människohandel i alla dess former är ju förbjuden. Eller är ni för alla form av att köpa människor? Köpa av slavar även till arbete och inte bara för sex?

Kan inte ni män som är så desperata efter sex att ni tycker det är trevligt att ha det med en kvinna som helst av allt inte alls vill ha sex med er ha det med en annan desperat man istället?
    Kör analsex med varandra och problemet löst? Påse över huvudet?  Raka benen och ta på er stay-ups och ta varandra bakifrån. Kan ju inte bli så superstor skillnad mot äkta vara och ni tvingar ingen och ni får ha sex.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Tofflan)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:59:27 följande:
    Ja, på alla sätt nästan. Skjutningar, otrygghet, sexlöshet, rekordhöga skulder, ett otäckt samhällsklimat. Vad är bra?
    Hur får du in det i din hypotes?
    Ditt resonemang i TS är handlar väl inte om att Sverige är ett dåligt land?
    På vilket sätt skulle det bli bättre av att kvinnor väljer bort vissa män och att det kvinnors val skulle begränsas. Blir Sverige bättre då?
    Eller skulle det helt enkelt förvärra och försämra vårt samhälle?
    Har du några reflektioner kring det?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-10-07 14:27:16 följande:
    Hur får du in det i din hypotes?
    Ditt resonemang i TS är handlar väl inte om att Sverige är ett dåligt land?
    På vilket sätt skulle det bli bättre av att kvinnor väljer bort vissa män och att det kvinnors val skulle begränsas. Blir Sverige bättre då?
    Eller skulle det helt enkelt förvärra och försämra vårt samhälle?
    Har du några reflektioner kring det?
    TS har aldrig lyckats skriva något sammanhängande begripligt eller logiskt. Det är typ 112:e tråden på samma tema och resonemanget (eller snarare bristen på det) har alltid varit likadant. 
  • Anonym (What)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:20:54 följande:
    Varför inte? Du har ingen forskning som bevisar att du har rätt.
    Nu får du för fan ge dig TS. Livet är hårt, köp en hjälm. Allting kommer inte alltid vara helt rättvist, för i helvete du kan inte begära att folk ska få sex på någon annans bekostnad med argument "buhu det är inte rättvist".

Om du nu tycker att kvinnor har "ett övertag" för att män är kåtbockar som sätter på allting, så kan jag berätta att det inte är något slags grädde på moset för oss kvinnor. Ha en slemmig typ som stöter på en för han vill doppa snoppen och bryr sig noll om mig som person - bara jobbigt och inte ett dugg smickrande! Så man kan ju börja med att fråga sig hur du ens tror att det är att leva som kvinna?

Jag kan tala om en sak för dig: sen jag var liten flicka så har pojkar tagit upp plats, roffat åt sig, pratat över mig, varit elaka, dryga, krossat mitt hjärta, fått cred på jobbet när de snott mina idéer, gjort mig rädda för att passera dem på gatan, fått mig att känna mig osäker och mycket mer därtill. Så om mitt lilla "övertag" mot män är att jag får välja vem som ska få ta för sig av min kropp - wow GRATTIS till mig! Acceptera det TS, sluta böla och jobba på dig själv. Ingen finner en jävla lipsill attraktiv.
  • Anonym (Morran)
    Anonym (What) skrev 2024-10-07 15:27:24 följande:
    Nu får du för fan ge dig TS. Livet är hårt, köp en hjälm. Allting kommer inte alltid vara helt rättvist, för i helvete du kan inte begära att folk ska få sex på någon annans bekostnad med argument "buhu det är inte rättvist".

Om du nu tycker att kvinnor har "ett övertag" för att män är kåtbockar som sätter på allting, så kan jag berätta att det inte är något slags grädde på moset för oss kvinnor. Ha en slemmig typ som stöter på en för han vill doppa snoppen och bryr sig noll om mig som person - bara jobbigt och inte ett dugg smickrande! Så man kan ju börja med att fråga sig hur du ens tror att det är att leva som kvinna?

Jag kan tala om en sak för dig: sen jag var liten flicka så har pojkar tagit upp plats, roffat åt sig, pratat över mig, varit elaka, dryga, krossat mitt hjärta, fått cred på jobbet när de snott mina idéer, gjort mig rädda för att passera dem på gatan, fått mig att känna mig osäker och mycket mer därtill. Så om mitt lilla "övertag" mot män är att jag får välja vem som ska få ta för sig av min kropp - wow GRATTIS till mig! Acceptera det TS, sluta böla och jobba på dig själv. Ingen finner en jävla lipsill attraktiv.
    Mycket bra skrivet!

Och en fråga till TS: säg att en kvinna som inte på något sätt motsvarar vad du finner attraktivt, (du kanske till och med finner henne smått motbjudande) stöter på dig. Vad skulle du göra i det läget? 

Ha sex med någon du inte är det minsta attraherad av bara för att du får chansen att ligga?

Om du inte skulle göra det, varför anser du att kvinnor ska ha sex med någon de inte finner tilldragande?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?