• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:52:34 följande:
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:50:54 följande:
    Vad är din lösning? Att kvinnor fortsätter ha ett stort övertag?
    Vad är din lösning? Att kvinnor inte får välja bort män de inte vill ha?
    Min lösning är att vi tar intryck av omvärlden och inser att Sverige är ett dåligt land.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:20:54 följande:
    Varför inte? Du har ingen forskning som bevisar att du har rätt.
    Var är din forskning som visar att kvinnor tar ointressanta män?
    Ditt exempel med Danmark visar bara att incels kan köpa sex, inte att kvinnorna gör andra val.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 18:20:30 följande:
    Köpt sex är inte samtyckande och frivilligt.

Varför inte, när du propagerar för det som lösningen för incels?
    Hur vet du det? Det kan vara det.

Jag är inte så desperat att jag behöver det.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:24:23 följande:
    Min lösning är att vi tar intryck av omvärlden och inser att Sverige är ett dåligt land.

Vad är ett bra land?

Igen, Danmark har, enligt studier, problem med ökat antal incels, och har haft ett par dåd med dödlig utgång, så inget bra exempel. 

Säg ett annat land där du tycker det fungerar.

• Anonym (Lisa)
    Varför flyttar du inte till ett bättre land?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:25:51 följande:
    Hur vet du det? Det kan vara det.

Jag är inte så desperat att jag behöver det.
    Har du inte fattat hur sexköp går till? Det är en affärstransaktion, inget mer. Ungefär som att köpa en sexdicka och kalla den flickvän.

Du skrev ju att du inte får till det fast du försökt ändra på dig på allasätt du kan, då är du väl desperat?
  • Anonym (Hejhopp)

Problemet ligger väl nånstans i att många män som TS tror att folk ligger runt till höger och vänster och att kvinnor sexar obegränsat när det egentligen är en väldigt liten del människor som gör just detta. De flesta människor ligger inte runt TS och kvinnor har inte köer av män som väntar på att ligga. De flesta spenderar sina kvällar i soffan framför tv:n. 

• Anonym (Samma)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:44:43 följande:
    Men ni lever inte utan sex för att ni inte har en man i huset.
    Vad vet du om det?
  • Anonym (Tofflan)
    På vilket sätt är Sverige ett dåligt land?
    Utveckla gärna.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 18:25:30 följande:
    Var är din forskning som visar att kvinnor tar ointressanta män?
    Ditt exempel med Danmark visar bara att incels kan köpa sex, inte att kvinnorna gör andra val.
    Att kvinnor väljer bort massor av män är ett nytt fenomen, så det behövs ingen forskning för att bevisa att det inte är en naturlag.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?