• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:01:40 följande:
    Visst är det konstigt, men så har det blivit och det drabbar alla män som inte är så. Jag själv, inkluderat.
    Promiskuösa män sabbar för dig? Borde du inte klaga på det istället?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:49:47 följande:
    Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Det tycker jag inte, men jag tycker inte att de ska ha övertaget.
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:06:08 följande:
    Mycket bra fråga men TS verkar inte kunna svara på den.
    Läs svaret.

• Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:07:25 följande:
    Det är ju inte alternativet idag, så det är ett falskt antagande. Alternativen är oändliga.
    Vadå inte alternativet idag? Vadå alternativen är oändliga?
    Ordsallad.

Hela din premiss är ju att kvinnor väljer bort män de inte vill ligga med och jag förklarar att de skulle fortsätta göra det oavsett utbud.
  • Anonym (1234)
    Anonym (PK) skrev 2024-10-06 16:45:53 följande:

Sverige i ett nötskal. Säger du minsta lilla grej som får moralkärringarna att gå igång så är du rökt. Så otroligt svagt av programledaren att inte kunna ta diskussionen och att bara agera i panik. Där sjönk hon verkligen i mina ögon. Själva ämnet med sexköp tycker jag är otroligt fel men hade kunnat bli en intressant diskussion med en bra programledar. Otroligt tråkigt jag hade fram till nu tyckt att hon verkat både intelligent och duktig

Jag håller med om att man ska kunna prata om allt. Men de senaste århundradena så har mycket förändrats till det bättre och att lägga tid på att diskutera vissa saker är fruktlöst eftersom det moraliskt är förkastligt. De skulle även kunna prata om rätten till att ha en egen slav, eller att barn ska kunna giftas bort. Man jag hoppas att du också skulle tycka att det var ganska bortkastat att prata om i radion. Jag förstår att programledarna blev förbannade eftersom hans åsikter i vårat samhälle borde vara lika förkastliga.
  • Anonym (On point)

Skulle vilja vända på steken en aning.

Det bekvämaste sättet för män att få sex är att inleda ett förhållande eller varför inte gifta sig.

• Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:09:41 följande:
    Läs svaret.

Det där är inget svar.

Alla har rätt att tacka ja eller nej till sex, det är grunden till samtycke, ingen har övertaget.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 17:06:26 följande:
    Spelar ingen roll, hon väljer ändå inte en man hon inte vill ha sex med. 
    Hur vet du att hon inte vill det när det finns så många att välja på att det är omöjligt att se alla män som finns?
  • Anonym (Lisa)
    Läs svaret.

Jag har inget övertag över dig, vad får du det ifrån? 

Jag bestämmer inget om någon mans sexliv. Precis som du inte bestämmer över kvinnors sexliv. 

Svara ja eller nej. Tycker du att jag själv ska få bestämma vem jag ligger med, givet att den andre samtycker?

• Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:10:14 följande:
    Vadå inte alternativet idag? Vadå alternativen är oändliga?
    Ordsallad.

Hela din premiss är ju att kvinnor väljer bort män de inte vill ligga med och jag förklarar att de skulle fortsätta göra det oavsett utbud.
    Det finns ingen forskningen som stöder ditt påstående att kvinnor hellre hade levt helt ensamma hela sitt liv eftersom det bygger på en verklighet som inte finns och inte går att undersöka.
  • Fiona M
    Läs svaret.

Hur är det ett svar?

Så här då: Har en kvinna rätt att säga ja eller nej till en man som vill ha sex med henne? 

Följdfråga: Har en man rätt att säga ja eller nej till en kvinna som vill ha sex med honom? 

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?