• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:46:36 följande:
    När kvinnor har färre desperata män att välja på så hade kvinnor inte valt bort lika många män som de gör nu.
    Jag tror inte du förstår. Ointressanta män väljs bort oavsett utbud. Kvinnor lever hellre ensamma än tar en man de inte finner intressant.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:47:40 följande:
    De är per definiton inte incels om de kan köpa sex.
    Du menar att du vet bättre än forskarna?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-06 16:47:13 följande:

Fast det är ju inte kvinnors fel. 

Varför tycker du att kvinnor inte ska ha rätt att neka sex?

Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Det tycker jag inte, men jag tycker inte att de ska ha övertaget.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:48:59 följande:
    Jag tror inte du förstår. Ointressanta män väljs bort oavsett utbud. Kvinnor lever hellre ensamma än tar en man de inte finner intressant.
    Det är inte sant. Ensamma kvinnor är lika olyckliga som ensamma män.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:49:47 följande:
    Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Vad är alternativet till att en kvinna får välja om hon vill ha sex med dig eller inte?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:50:52 följande:
    Det är inte sant. Ensamma kvinnor är lika olyckliga som ensamma män.
    Studier visar på motsatsen.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:49:47 följande:

Det är inte övertag att båda parter är med på det utan samtycke.
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-06 16:52:11 följande:
    Vad är alternativet till att en kvinna får välja om hon vill ha sex med dig eller inte?
    Att hon inte har så många andra att välja på.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:54:36 följande:
    Att hon inte har så många andra att välja på.
    Som sagt, du fattar inte. En kvinna är hellre ensam än med en man hon inte vill ha, alltså får hon fortfarande välja och -i dina ögon-bestämma över ditt sexliv.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?