• Anonym (X)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Man bestämmer inte alltid vem man har sex med men man bestämmer alltid vem man INTE har sex med.

• Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 15:55:05 följande:
    Varför är kvinnans behov viktigare än mannens?
    I Sverige har vi samtyckeslag vare sig du vill eller inte. Samtycke, du vet när båda är med på det, i heterosex alltså både män och kvinnor.
  • Anonym (X)
    Anonym (LX) skrev 2024-10-06 16:00:46 följande:
    Det är ett stor problem i sverige att man inte vågar diskutera t ex denna typen av frågor. Istället trycker man på panikknappen och kräver att personen omedelbart lämnar eller får sparken. Det gör att det öppna samtalet blir inskränkt och bara de med så kallade rätt åsikter får komma till tals vilket gör demokratin urvattnad. 
    Tycker du man ska få uppmuntra till lagbrott i statlig radio eller TV? Är det demokrati om gängenfår värva där?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:36:29 följande:
    Kvinnor har inte samma makt att välja bort män i länder där män inte är lika desperata.
    Menar du att kvinnor i Danmark är mindre kräsna?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:47:40 följande:
    De är per definiton inte incels om de kan köpa sex.
    Du menar att du vet bättre än forskarna?
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 16:49:47 följande:
    Är det inte? Det är väl kvinnor som bestämmer vilka män som får ha sex och vilka män som inte får ha sex.

Det tycker jag inte, men jag tycker inte att de ska ha övertaget.
    Det är inte övertag att båda parter är med på det utan samtycke.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:06:07 följande:
    Hur blev så många män motbjudande över en natt?
    Så många män är det inte. De flesta har relationer utan att de är 10 poängare.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:01:40 följande:
    Visst är det konstigt, men så har det blivit och det drabbar alla män som inte är så. Jag själv, inkluderat.
    Promiskuösa män sabbar för dig? Borde du inte klaga på det istället?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?