• Anonym (X)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Anonym (...) skrev 2024-10-19 15:48:31 följande:
    Ja det är lite lustigt att behovs-argumentet accepteras bara i vissa situationer.
    Du som verkar fatta vad hen skriver, kan du reda ut vad som menas?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:36:11 följande:
    Som jag tolkar det så tycker han att man ska antingen ska prata om sex som behov och utgå ifrån det, eller så är man emot att sex är ett behov och inte pratar på det sättet. Om vissa personers sexbehov erkänns så ska alla människors sexbehov erkännas.
    Sex är ett behov, men dit räknas även självsex.
    Han har samma rättigheter att få hjälp till en fungerande kropp som alla andra, så jag fattar inte vad han vill ha hjälp med? Gör du?
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:52:45 följande:

Han har tydligen fått svaret att han har inget sexbehov så han vill väl inte få det svaret mer, vad det verkar 

Nä, han blandar ihop rätt till sexdrift och sexualitet med rätt till att ha sex med en annan människa.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 16:58:33 följande:
    Så varför frågar du mig hur jag tolkar honom? Jag tolkar honom som att han fått svaret att sex är inget behov och det är vad som stör honom.
    Du verkade mer koherent och höll med honom så trodde du kunde förklara resonemanget, helt utan att blanda in våldtäkt. Får väl vänta och se om han skriver mer.
  • Anonym (X)
    Anonym (...) skrev 2024-10-19 17:16:16 följande:
    Jag har inte blandat in våldtäkt 
    Nej, men ts och (så) gör det, och eftersom du höll med (så) ville jag höra  hur du utvecklade det.

• Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-02 21:21:07 följande:
    Det går att "kräva" sex med samtycke 
    Hur menar du nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-02 22:43:22 följande:

I Sverige tjänar kvinnor mindre än män. Skall vi då nöja oss med att säga "Trist, men det är så det är i Sverige" ?

Som kvinna har man ingen rätt att kräva lika mycket betalt som en man då?

Jag tror det blir bäst med konsekventa och jämställda värderingar i ett samhälle.

Får du in det här i sammanhang där kvinnor ska ha sex med män mot sin vilja?
  • Anonym (X)
    Anonym (Realisten) skrev 2024-11-03 15:00:25 följande:

Skall företag och organisationer tvingas att betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Skall manliga chefer tvingas betala samma löner till kvinnor som dom gör till män? Om du svarar ja på dessa frågor så är du för tvång och reglering.

Min fråga är om du är för tvång och reglering även i dom fall det inte gynnar dig själv?

Jag är man och anser det är självklart att man ska ha lön efter prestation, inte kön. Att kvinnors löner fortfarande ligger efter är skamligt, så att de höjs är en självklarhet.
  • Anonym (X)
    Anonym (Enormt förmögen?) skrev 2024-11-03 22:44:32 följande:

Nja blir mitt svar. 

Kan du utveckla?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-11-07 22:40:55 följande:
    Och då blir det ologiskt när man exempelvis snackar om att alla måste få älska vem de vill på pridefestivaler. 
    Det skulle ju inte vara diskriminering när någon blir utan sex. 
    HUR får du ihop det?

Vem hindrar dig från att älska vem du vill?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?