• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (I)

TS, jag kan ha sex med dig, bara du håller käften sen. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 18:26:48 följande:

Vad är ett bra land?

Igen, Danmark har, enligt studier, problem med ökat antal incels, och har haft ett par dåd med dödlig utgång, så inget bra exempel. 

Säg ett annat land där du tycker det fungerar.

Vilka våldsdåd pratar du om?

Nästan alla länder fungerar bättre än Sverige eftersom vi är extrema när det kommer till feminism och invandring av män.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 18:28:39 följande:
    Har du inte fattat hur sexköp går till? Det är en affärstransaktion, inget mer. Ungefär som att köpa en sexdicka och kalla den flickvän.

Du skrev ju att du inte får till det fast du försökt ändra på dig på allasätt du kan, då är du väl desperat?
    Jag är inte så desperat.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-10-06 18:47:05 följande:
    På vilket sätt är Sverige ett dåligt land?
    Utveckla gärna.
    Ja, på alla sätt nästan. Skjutningar, otrygghet, sexlöshet, rekordhöga skulder, ett otäckt samhällsklimat. Vad är bra?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2024-10-06 18:36:05 följande:

Problemet ligger väl nånstans i att många män som TS tror att folk ligger runt till höger och vänster och att kvinnor sexar obegränsat när det egentligen är en väldigt liten del människor som gör just detta. De flesta människor ligger inte runt TS och kvinnor har inte köer av män som väntar på att ligga. De flesta spenderar sina kvällar i soffan framför tv:n. 

Jag har varit med och sett manliga vänner som får massor av propåer från tjejer. De vill alla ligga då och då med samma män.
  • Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:48:19 följande:
    Att kvinnor väljer bort massor av män är ett nytt fenomen, så det behövs ingen forskning för att bevisa att det inte är en naturlag.

Värst vad du var historielös.
    Kvinnor har alltid varit mer selektiva än män, av kultur och biologi (välja far till sina barn). 

Du sitter bara och drar floskler ur röven och tycker folk ska ta dig på allvar? Ha ha ha!

• Anonym (X)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:52:27 följande:
    Vilka våldsdåd pratar du om?

Nästan alla länder fungerar bättre än Sverige eftersom vi är extrema när det kommer till feminism och invandring av män.
    Jag trodde du hade bra koll på Danmark?

Nämn ett fungerande land då.

Invandring förresten -blir du brädad av en flykting var du aldrig med i leken till att börja med.
  • Mimosa86
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 18:48:19 följande:
    Att kvinnor väljer bort massor av män är ett nytt fenomen, så det behövs ingen forskning för att bevisa att det inte är en naturlag.

Öhhh nej.

Det har varit tabu delux för kvinnor att ligga runt historiskt. Det är först nu som kvinnor och män får ånjuta kvinnor som lever ut sin sexualitet utan att de blir förkastade eller att samhället vänder de ryggen.

Men fortfarande blir många kvinnor som vill ligga med olika män stämplade, blir dåligt behandlade av många män som föraktar dem och gör skillnad mellan -töm och glöm kvinnan- och -wife material-.

Och så är det ju i djurvärlden med. Honan väljer vilken hane hon ska föröka sig med. Många jordar har en stark hane som får para sig med flocken. Unghanarna förskjuts och många handjur får aldrig komma till. 
    Så rent biologiskt är människohonan VÄLDIGT generös 

• Anonym (?)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:37:50 följande:
    Kan du svara på hur du vet att kvinnor hade levt ensamma om de hade haft färre val när det inte går att veta det eftersom verkligheten inte ser ut så?
    Jag kan svara för mig själv.

När jag inte hittade rätt person valde jag att leva ensam - i 10 år. Jag hade inget sex under den tiden eftersom jag inte har lust med sex om jag inte är förälskad.
    Sedan träffade jag min man och har nu varit gift med honom i 13 år.

Jag hade aldrig tagit någon man bara för att ha någon. Jag valde att leva ensam eftersom de val som fanns inte passade mig.
  • Anonym (Copperplate)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-10-06 18:47:05 följande:
    På vilket sätt är Sverige ett dåligt land?
    Utveckla gärna.
    Att somliga i Sverige vill att män inte ska acceptera att kvinnor inte vill ha sex med dom är faktiskt ett tecken på ett dåligt land.

Jag har förresten anmält tråden. Hoppas att fler kan göra det. Jag tycker det får vara nog med spridande av kvinnohat på familjeliv. Ts förespråkar en kontroll av kvinnor och deras sexualitet.
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?