• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Ikaros12
    Anonym (Lisa) skrev 2024-10-08 07:20:14 följande:

Bra inlägg. Tyvärr kommer TS inte ta det till sig, som du skriver är hans offerkofta för skön.

Men visst är det tragiskt att vissa är ensamma och har svårt att hitta någon. Men jag tror ändå att män med TS inställning är få. Majoriteten ensamma, män som kvinnor, skyller inte på andra. 

Tyvärr tror jag inte det heller. Håller med. Personligen har jag ingen manlig vän med en sådan syn på kvinnor som TS. Däremot har jag träffat både män och kvinnor med tunga offerkoftor och det blir tyvärr väldigt svårt att umgås med dem i längden. Personer som jag egentligen skulle kunna ha en fin relation med, men det går inte då det blir så viktigt för dem att hålla fast i sin egen bedrövelse att de vägrar att möta även det fina som finns i verkligheten. Det är väldigt sorgligt när den biter sig fast så hårt.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Trådstarten bygger på en falsk premiss. Kvinnor bestämmer inte vilka män som får ha sex. Kvinnor bestämmer bara om de själva vill ha sex eller inte.

Eftersom tillgång och efterfrågan skiljer sig åt mellan könen, betyder det att kvinnor i praktiken har fler valmöjligheter än män, när det gäller sex och partnerval. Givetvis är det individuellt, men på gruppnivå ser det ut så.

Men om det ger kvinnor makt över män, är det ju en makt som männen självmant ger kvinnorna, genom att vara mindre kräsna.

Alla orättvisor går inte heller att göra något åt. Det är som att säga att det är orättvist att män är fysiskt starkare än kvinnor, eller kan få barn längre. Är det männens fel? Ska vi göra män fysiskt svagare, samt sterilisera alla män vid 50, för att det ska bli rättvist? Ungefär som att tillåta och normalisera prostitution för att ?alla? ska få lika tillgång till sex.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Ikaros12 skrev 2024-10-08 08:04:40 följande:
    Tyvärr tror jag inte det heller. Håller med. Personligen har jag ingen manlig vän med en sådan syn på kvinnor som TS. Däremot har jag träffat både män och kvinnor med tunga offerkoftor och det blir tyvärr väldigt svårt att umgås med dem i längden. Personer som jag egentligen skulle kunna ha en fin relation med, men det går inte då det blir så viktigt för dem att hålla fast i sin egen bedrövelse att de vägrar att möta även det fina som finns i verkligheten. Det är väldigt sorgligt när den biter sig fast så hårt.

Det finns både kvinnliga och manliga offerkoftor som är för tjocka och tunga för att orka med. De flesta av oss har någon gång känt eller träffat någon sådan.

Män som TS tror jag dock inte ungås med folk så mycket och särskilt inte par. Denna typ av män verkar ha dåliga sociala skills IRL, samt bristfällig kunskap om hur andra människor lever och fungerar. Annars skulle de ju veta att inte bara skitstövlar får kvinnor, inte heller bara framgångsrika män. De flesta kvinnor är tillsammans med helt vanliga män. 

• Anonym (Fialia)

Så otroligt uttjatad med dessa trådstarter skapade av män som inte får sex. Det är rätt enkelt, vi kvinnor finns inte till för att ni män ska få sex. Det blir så otroligt ovärdigt i sådana här trådar, det är som att vi kvinnor enbart finns för att ni män ska få erat sexbehov uppfyllt. 

• Anonym (jag)

Då får ju män ha sex med varandra. Även om prostition hade varit lagligt så hoppas jag att kvinnan hade haft möjligheten att säga nej.

• Anonym (Moa)

Man måste faktiskt vara fullständigt dum i huvudet om man INTE tycker att:

- kvinnor ska få bestämma vilka män som får ha sex med dem.
    - det är korkat att uppmana till att åka utomlands för att begå brott.

• Hjelm
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-08 12:31:29 följande:

Word.
  • persikofjaril
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:01:23 följande:
    Hur vet du att ingen vill ha sex med de män som inte får ha sex? Det kan lika mycket handla om att det finns så många att välja på att resten aldrig ens noteras att de finns.
    Ja, så kan det kanske också vara. Men hur ska vi isåfall lösa det? 
  • persikofjaril
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-07 20:20:26 följande:
    Skenheligheten i ditt resonemang är att det är de elaka, dryga männen som roffar åt sig och tar upp all plats som ni springer efter. De män som bryr sig och lär känna er på riktigt är ni inte ett dugg intresserade av på ett romantiskt plan. Det bevisar i sin tur att det inte hjälper att jobba på sig själv, så länge målet inte är att bli en douchebag.

Du tar själv rätten att vara en lipsill här, utan det påverkar din attraktivitet.

Förakta inte svaghet hos män.
    Jag kan bara tala för mig själv, även om jag tror att många håller med mig, men varför ska man vara ihop med en douchebag? Jag har ingen som helst lust att bli illa behandlad, det är absolut inte attraktivt hur snygg killen än är. Förstår inte varför vissa män tror att alla kvinnor dras till såna män. Jag vill hellre ha en man som behandlar mig bra och respekterar mig.
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-08 12:31:29 följande:

Så man är dum i huvudet om man tycker det är dåligt om det är bara kvinnor som bestämmer om vilka personer som har sex eller inte? 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?