• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:06:57 följande:
    ... 
    Det står inte om att klaga på kvinnor i det du citerar så vad får du det ifrån?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 20:55:33 följande:
    Så bara för en kvinna skulle vara rik så har kvinnor som kön i allmänhet ingen nackdel att få toppjobb? 
    Är det bara jag som inte förstår vad du ens försöker förmedla för budskap?

Men av det jag kan utläsa så tycker jag det verkar så om du skulle behöva professionell hjälp. 

Har du nära vänner eller hämtar du den mesta av din information om världen på nätet?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-10-09 21:08:09 följande:
    Obehagligt
    Hon menade med att hans kritik handlade egentligen om att han klagade på kvinnor 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (X) skrev 2024-10-09 21:05:30 följande:
    Jag förstår inte ditt resonemang så jag kan inte svara.
    Om det ska inte handla om att sex ska vara jämställt och att kvinnor ska inte vara till för männen angående att få sex, då menar jag att det borde då finnas något där kvinnor har det sämre än männen vanligen och det handlar om sex. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:12:50 följande:
    Hon menade med att hans kritik handlade egentligen om att han klagade på kvinnor 
    Vem pratar du om nu när du citerar obehagligt?
    Hänger nåt ihop för dig?
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-09 21:10:24 följande:
    Är det bara jag som inte förstår vad du ens försöker förmedla för budskap?

Men av det jag kan utläsa så tycker jag det verkar så om du skulle behöva professionell hjälp. 

Har du nära vänner eller hämtar du den mesta av din information om världen på nätet?
    Det jag menade är att bara för någon man har lätt att få sex så kan fortfarande män ha en nackdel i allmänhet att få sex jämfört med kvinnorna. 
    Då tog jag ett exempel på något som kvinnor missgynnas jämfört med männen och att bara för en kvinna har en hög inkomst så kan kvinnor fortfarande missgynnas. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:17:32 följande:
    Om det ska inte handla om att sex ska vara jämställt och att kvinnor ska inte vara till för männen angående att få sex, då menar jag att det borde då finnas något där kvinnor har det sämre än männen vanligen och det handlar om sex. 

Fattar inte ett dugg mer.

En man vill ha sex. Vill kvinnan också det finns samtycke, de kan ha sex. En kvinna vill ha sex. Vill mannen också det finns samtycke, de kan ha sex.

Sex är annorlunda än onani, man är två istället för ensam, så samspel brukar förväntas. Är den man har sex med ointressnt och man använder den för att onanerar med blir det inte mer sex med den personen.

Är det så svårt att förstå?

• Anonym (X)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:19:04 följande:
    Det jag menade är att bara för någon man har lätt att få sex så kan fortfarande män ha en nackdel i allmänhet att få sex jämfört med kvinnorna. 
    Då tog jag ett exempel på något som kvinnor missgynnas jämfört med männen och att bara för en kvinna har en hög inkomst så kan kvinnor fortfarande missgynnas. 
    Nej, det var inte en jämförelse.
  • Anonym (Så?)
    Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:

Varför kan inte sexlösa män göra sig dejtbara/attraktiva 🤔
    Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
    Intressant synsätt. 

Intressant att det går att klaga på männen men man får inte klaga när kvinnor får fördelar jämfört med männen sexuellt. 
    Du får påstå att felet är på dessa personer 
  • Anonym (Så?)
    Mandel skrev 2024-10-06 17:03:54 följande:

Varför kan inte sexlösa män göra sig dejtbara/attraktiva 🤔
    Är väl deras eget fel i 99,99% av fallen att ingen kvinna vill ligga med dem, så varför ska kvinnor offra sig och ha sex med motbjudande män, men motbjudande män behöver inte skärpa till sig?
    Intressant synsätt. 

Man ska få påstå att olika män är inte dejtbara men man får inte lägga skulden på kvinnorna 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?