• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:39:43 följande:
    Män har inte alls makten att göra sig attraktiva 
    Ingen annan kan gör någon annan attraktiv
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 19:37:43 följande:
    Så man är dum i huvudet om man tycker det är dåligt om det är bara kvinnor som bestämmer om vilka personer som har sex eller inte? 
    Så är det ju inte. Även män får bestämma vilka som får ha sex med dem. Ingen är skyldig att ge någon annan sexuella tjänster.
  • Anonym (Copperplate)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:38:05 följande:
    I så fall handlar det om att kvinnor vill bestämma vilka personer som får sex eller inte. 
    Han sa bara att det var orättvist hur det ser ut jämfört med könen. 
    Inte att männen skulle ha det bättre än kvinnorna
    ts skriver:

"Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?"

1. tycker du att män ska bestämma vilka kvinnokroppar de ska ha sex med och göra revolt genom att ta den makten över kvinnorna?

eller:

2. kvinnorna själv bestämmer över sina egna kroppar och män accepterar att de inte har någon makt att påverka det.

ts har inte pratat om någon "orättvisa" ts ifrågasätter kvinnors självbestämmanderätt och uppmanar andra män att ifrågasätta det.
  • Fiona M
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:34:17 följande:
    Om du inte bestämmer över någon annans sexliv, så måste det betyda att du har inte sex. 
    Tror du sex är att bestämma över ngn annans sexliv?
    Vilket våldtäktstänk.
  • Anonym (AB)

Att det skulle vara "våldtäkt" då en man köper sex av en kvinna, som i samtycke gör detta för att tjäna pengar, är enligt min åsikt feministiskt dravel.

När en man bjuder ut en kvinna för dyra pengar, bjuder på underhållning, drinkar, fin middag och vin... de har sex efteråt. Är det också våldtäkt?

I Nederländerna finns det prostituerade kvinnor som specialicerat sig på att hjälpa handikappade män att få sexuell stimulans mot betalning. Det handlar om män som kan ha extremt svårt att kunna inleda en relation med en kvinna. Är detta våldtäkt?

När en tjej går till en massör för att betala och få yoni-massage för att få orgasm. Är detta våldtäkt? Vi hade ett antal kvinnliga influencers som för ett par år sedan bedyrade hur härlig denna upplevelse var (inkl Bianca Ingrosso).

Min åsikt är att vuxna människor ska få göra vad de sexuellt vill tillsammans, så länge det finns samtycke... även om det sker en ekonomiskt transaktion i samband med detta. Det är inte något som staten eller oliktänkande ska styra över, så som är fallet idag.

Om en person på något sätt tvingas av en annan person att utföra sexuella tjänster mot betalning (trafficking och liknande). Då anser jag att det är grovt fel, men då handlar det inte om samtycke.

Personligen så har jag sex med min fru (hon är helt fantastisk), och har ingen önskan om att umgås med prostiterade. Det är själva tanken på att staten ska hålla på med att styra och ställa med medborgares sexliv utifrån just nu gällande moraliska värderingar hos vissa grupper i samhället.
    Ibland blir det alldeles för mycket PK över det hela, så till den milda grad att det inte ens är tillåtet att ha en annan åsikt i frågan än vad som ligger i linje med vår lagstiftning.

• Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    Det är inte männens fel hur kvinnor krav ser ut. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:11:17 följande:
    Du behöver inte alls offra dig för kvinnors skull. Ingen har bett dig att ändra dig för kvinnors skull. 
    Då handlar det inte då eller att kvinnor ska offras. 
  • Anonym (Så?)
    Anonym (Morran) skrev 2024-10-09 22:07:47 följande:
    Hur kan det vara kvinnornas fel att männen inte är dejtbara?

Om jag som person (man eller kvinna) inte lyckas så bra på dejting-marknaden, kanske misslyckats vid flera försök måste jag ju hitta den minsta gemensamma nämnaren: jag själv. 

Sedan får jag ju lov att förbättra den nämnaren för att förhoppningsvis nå ett bättre resultat nästa gång.
    När kvinnor inte lyckats bra angående vid dejting så lägger de inte skulden på sig själva efter saker som kvinnan ogillar. 
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Kex) skrev 2024-10-06 15:42:39 följande:

Män har sin fulla rätt att också välja bort kvinnor eller män de inte vill ha sex med.

Vi kanske ska börja tvinga desperata män att ha sex med varandra istället? Eftersom många män tycker att de har full rätt till någon annans kropp om de bara betalar för den så bör ju andra även ha full rätt till deras kropp.

En man som tycker att kvinnor bestämmer vilka han får ha sex med måste ha väldigt låg IQ. - det kvinnor bestämmer är vilka DE vill ha sex med.
    Precis som en man gör! Du väljer ju också vilka du vill ha sex med och sedan får man hoppas de vill ha sex med dig, och så får båda sex.

Sluta gnäll eller börja ha sex med andra desperata män istället! Eller vill du inte ha sex med män? Då är du i samma position som de som tvingas sälja sex - de vill inte heller ha sex med desperata män!

På pappret kanske. Men inte i praktiken. Många tjejer blir sura, arga när killen inte vill fast hon bjuder till. Som om att de tänker att när jag ändå bjuder till så ska han vara tacksam att han får sex. De killarna blir dömda för att säga nej.
  • Anonym (Så?)
    Fiona M skrev 2024-10-10 09:24:51 följande:
    Tror du sex är att bestämma över ngn annans sexliv?
    Vilket våldtäktstänk.
    Man kan bestämmer ju om personen har sex överhuvudtaget, att personen får ha sex med en, vad för sex man får etc. 
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?