Anonym (jaha) skrev 2024-11-09 01:49:21 följande:
Anonym (Man2) skrev 2024-11-08 18:08:34 följande:
Livet måste vara svårt om man förväntar sig att allt ska vara rättvist. Vissa och kanske du får mer bidrag än vad jag får som inte varit arbetslös en dag.
På köttmarknaden har fittan mycket större värde en kuken och det är inget varken du eller jag kan göra något åt och är knappast kvinnornas fel. Du kan inte få kvinnor över lag att vilja ligga med allt som har puls bara för att det finns män som kan det. Det du kan göra är att jobba på dig själv och öka ditt sex appeal.
Det är klart det går att göra något åt det. USA röstade precis på Trump. Det är ett ställningstagande mot abort, mot feminism och för den traditionella kärnfamiljen där mannen är överordnad. Trump har sagt "Putting a wife to work is a very dangerous thing". Allt det kompenserar upp mäns värde.
Du är säkert nöjd med att vara en svensk feministman vars pengar försvinner på bolån, men det är inte hållbart i längden ens för dig.
I vilket fantasiland bor du?
Abort frågan avgörs på delstatsnivå och inte av trump
Den traditionella kärnfamiljen där mannen är överordnad avgörs på individ nivå och inte av trump.
"
Putting a wife to work is a very dangerous thing". Allt det kompenserar upp mäns värde."
Gäller enbart män som tjänar tillräckligt för att försörja hela familjen själv, män som inte gör kommer att sakna värde. Män som saknar värde på partnermarknaden har inget att förhandla med dvs har inget att säga till om.
Trump är president i USA och inte i Sverige.
Anonym (jaha) skrev 2024-11-09 01:32:40 följande:
Anonym (Man2) skrev 2024-11-01 18:58:18 följande:
Finns det bevis för det? Jag tror det aldrig varit så mycket lösa förbindelser som ni då det blivit lättillgängligt på ett helt annat sätt med nätdejting. Däremot tror jag det blivit svårare för dom minst attraktiva männen då jag också tror att kvinnorna höjt sina krav då dom inte behöver en man på samma sätt. Men vill du vara med en kvinna som tar dig för försörjning? Jag vill bara med en kvinna för att hon verkligen vill vara med mig.
Ja, det finns bevis för det. Det finns också bevis för att många kvinnor idag väljer män efter deras inkomst och vad de kan bidra med ekonomiskt.
Bara för att du är en av de som blir valda betyder inte att du måste vara en simp och tycka att det är rätt att det bara är kvinnor som väljer.
"
inte att du måste vara en simp och tycka att det är rätt att det bara är kvinnor som väljer."
The Ape That Thought It Was a Peacock
According to a common understanding of sexual selection theory, females in most species invest more than males in their offspring and, as a result, males compete for as many mates as possible, whereas females choose from among the competing males.
The males-compete/females-choose (MCFC) model applies to many species, but is misleading when applied to human beings. This is because males in our species commonly contribute to the rearing of the young, which reduces the sex difference in parental investment. Consequently, sex differences in our species are relatively modest.
Rather than males competing and female choosing, humans have a system of mutual courtship: Both sexes are choosy about long-term mates and both sexes compete for desirable mates. We call this the mutual mate choice (MMC) model.
https://www.researchgate.net/publication/236629296_The_Ape_That_Thought_It_Was_a_Peacock_Does_Evolutionary_Psychology_Exaggerate_Human_Sex_Differences