• Anonym (jaha)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Henrik Brandao Jönsson blev idag utkastad från en radiostudio efter han gav rådet till osäkra män att åka till Köpenhamn och köpa sex. Han menade att sexköp är helt normalt i de flesta andra länder än Sverige.

Jag förespråkar inte sexköp, men det går inte förneka att förbudet mot sexköp i Sverige gör män mer desperata på nätet, ökar kvinnors valmöjligheter att välja bort män och leder till att många män stängs ute helt från att ha sex (trots att de inte ens hade velat köpa sex om de kunde).

Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?

• Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-14 21:27:19 följande:
    Jag förstår inte frågan.
    Du skrev att lika många stängdes ute från sex förut. Hur går det ihop med befolkningsökningen?
  • Anonym (jaha)
    Fiona M skrev 2024-10-14 21:31:06 följande:
    Hahaha!

Nej.
    Varför är det fel? Tror du att en kille som är osäker på sig själv tar stryptag på tjejen under sexet eller är det bara tinder-ligg som gör det?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:30:07 följande:
    Det är min åsikt.

Vad är din förklaring till att unga tjejer säger nej till sex?
    Av precis samma anledning som de säger ja till sex. För att de nu har ett val och kan och vågar säga ja eller nej av vilken anledning som helst. Jag är glad att det hänt saker sen jag var ung och att samtyckeslagen finns.

Jag träffar väldigt många ungdomar i mitt jobb och det går inte att undgå att höra hur de pratar, även om sex. Vad baserar du din åsikt på?
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:33:31 följande:
    Varför är det fel? Tror du att en kille som är osäker på sig själv tar stryptag på tjejen under sexet eller är det bara tinder-ligg som gör det?
    Gulligt att du tror osäkra killar inte beter sig illa.
  • Fiona M
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 21:31:41 följande:
    Du skrev att lika många stängdes ute från sex förut. Hur går det ihop med befolkningsökningen?
    Procentuellt så tror jag det är liknande, ja.

Att populationen ökar brukar generellt bero på bättre levnadsvillkor så fler överlever till vuxen ålder och förökar sig i sin tur, inte att precis alla gör det.
    Preventivmedel gör att vi nu kan begränsa antalet barn som föds.

• Anonym (Copperplate)
    molly50 skrev 2024-10-14 21:24:10 följande:
    På vilket sätt då?
    För att pengar är inblandade. Någon utför något de inte skulle gjort om inte pengar vore en faktor. Läste om en pojke som sålde sin ena njure för att han ville ha ett tv-spel. Samma med surrogatmödraskap. Med hjälp av pengar så kan man bestämma övervakningen av t ex indiska surrogatmammor. En av 5 födslar i Sverige slutar med kejsarsnitt, en graviditet är förenat med risker. Prostution likaså. Majoriteten av prostituerade har utsatts för vapenhot och prevalensen för ptsd är hög. I princip alla prostituerade efter några år har blivit våldtagna men inte anmält, samt misshandlade. Få anmäler våldtäkter och misshandel utan accepterar det i "yrket." Därför är också prostitution lagligt i Sverige, en form av (dåligt fungerande) skyddsmekanism.
  • nihka
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-14 21:28:42 följande:
    I så fall måste männen också få bättre valmöjligheter och förutsättningar så de inte tvingas knulla med någon för de saknar bättre alternativ 
    Nej, ingen kommer att ge någon någonting.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fiona M
    nihka skrev 2024-10-14 21:26:41 följande:
    Jepp. Jättebra att ingen tvingas knulla någon de inte vill knulla.
    Precis så.

Men det är läskigt att ngn tryckt tumme ned på det...
  • molly50
    Anonym (Copperplate) skrev 2024-10-14 21:56:17 följande:
    För att pengar är inblandade. Någon utför något de inte skulle gjort om inte pengar vore en faktor. Läste om en pojke som sålde sin ena njure för att han ville ha ett tv-spel. Samma med surrogatmödraskap. Med hjälp av pengar så kan man bestämma övervakningen av t ex indiska surrogatmammor. En av 5 födslar i Sverige slutar med kejsarsnitt, en graviditet är förenat med risker. Prostution likaså. Majoriteten av prostituerade har utsatts för vapenhot och prevalensen för ptsd är hög. I princip alla prostituerade efter några år har blivit våldtagna men inte anmält, samt misshandlade. Få anmäler våldtäkter och misshandel utan accepterar det i "yrket." Därför är också prostitution lagligt i Sverige, en form av (dåligt fungerande) skyddsmekanism.
    Du menar så. Då hänger jag med.
    Det ligger något i det.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-14 20:34:51 följande:
    Det är bara män som behöver räkna med att den de vill ha sex med säger nej.

Jag menar att män hade kunnat få bestämma när de vill ha sex, inte med vem.
    Berätta hur det skulle gå till?
Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?