Inlägg från: Anonym (Copperplate) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Copperplate)

Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?

Bra att han blev utkastad.

• Anonym (Copperplate)

ts tråd är extremt stötande. Han vill alltså anskaffa en kontroll över kvinnor och låta män bestämma över när och med vem de vill ha sex med.

"Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?"

ts pratar om kvinnors sexualitet och självbestämmanderätt över deras kroppar. Misogynitet och kvinnohat. Börjar bli så pass vanligt nuförtiden. Jag känner mig uppriktigt oroad över samhällsutvecklingen.

• Anonym (Copperplate)
    Fiona M skrev 2024-10-06 17:52:34 följande:
    Anonym (jaha) skrev 2024-10-06 17:50:54 följande:
    Vad är din lösning? Att kvinnor fortsätter ha ett stort övertag?
    Vad är din lösning? Att kvinnor inte får välja bort män de inte vill ha?
    Det är väl uppenbart att han menar det. 
  • Anonym (Copperplate)
    Anonym (Tofflan) skrev 2024-10-06 18:47:05 följande:
    På vilket sätt är Sverige ett dåligt land?
    Utveckla gärna.
    Att somliga i Sverige vill att män inte ska acceptera att kvinnor inte vill ha sex med dom är faktiskt ett tecken på ett dåligt land.

Jag har förresten anmält tråden. Hoppas att fler kan göra det. Jag tycker det får vara nog med spridande av kvinnohat på familjeliv. Ts förespråkar en kontroll av kvinnor och deras sexualitet.
  • Anonym (Copperplate)

Fattar ni att ts ifrågasätter andra människors självbestämmanderätt över sina egna kroppar?

Hur kan en sån här tråd finnas kvar? Vad mer ska upp till diskussion och diskuteras (och bemötas)? Pedofilers rättighet att ha sex med barn? eller något annat lika bisarrt?

• Anonym (Copperplate)
    Anonym (Så?) skrev 2024-10-09 21:38:05 följande:
    I så fall handlar det om att kvinnor vill bestämma vilka personer som får sex eller inte. 
    Han sa bara att det var orättvist hur det ser ut jämfört med könen. 
    Inte att männen skulle ha det bättre än kvinnorna
    ts skriver:

"Är det bra att kvinnor bestämmer allt om vilka män som får komma till och vilka som inte får göra det i Sverige? Ska män acceptera att de inte har någon makt att påverka det?"

1. tycker du att män ska bestämma vilka kvinnokroppar de ska ha sex med och göra revolt genom att ta den makten över kvinnorna?

eller:

2. kvinnorna själv bestämmer över sina egna kroppar och män accepterar att de inte har någon makt att påverka det.

ts har inte pratat om någon "orättvisa" ts ifrågasätter kvinnors självbestämmanderätt och uppmanar andra män att ifrågasätta det.
  • Anonym (Copperplate)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-10 11:48:06 följande:
    Varför fortsätter du ställa helt jävla virriga och konstiga frågor utan att själv svara på en enkel fråga?

Nu svarar jag dig så svarar du mig sedan. 
    En nackdel som kvinnor har kan jag tänka mig är att dom utsätter sig för en större fara genom att träffa män än tvärtom.

Svara nu på frågan jag ställt flera gånger. Hämtar du din världsbild från nätet och har du vänner du umgås med regelbundet?
    Det är en person som har kopierat en annans sätta att uttrycka sig. Skulle finna det troligt att denne har direktkopierat svar från andra trådar där den riktige personen var aktiv. Funderar över orsakerna till att någon vill göra så? 
  • Anonym (Copperplate)
    molly50 skrev 2024-10-14 20:53:10 följande:
    Det spelar väl ingen roll att det är lagligt i Danmark?
    Han uppmanade en man att utnyttja en prostituerad för att lära sig bli bra i sängen.
    Vad ska han lära sig med det?

Det är en annan sak att använda surrogatmammor då de frivilligt är med på det.
    Det kan inte jämföras med prostitution.
    Tycker det finns likheter mellan prostitution, surrogatmödraskap och vissa former av organhandel.
  • Anonym (Copperplate)
    molly50 skrev 2024-10-14 21:24:10 följande:
    På vilket sätt då?
    För att pengar är inblandade. Någon utför något de inte skulle gjort om inte pengar vore en faktor. Läste om en pojke som sålde sin ena njure för att han ville ha ett tv-spel. Samma med surrogatmödraskap. Med hjälp av pengar så kan man bestämma övervakningen av t ex indiska surrogatmammor. En av 5 födslar i Sverige slutar med kejsarsnitt, en graviditet är förenat med risker. Prostution likaså. Majoriteten av prostituerade har utsatts för vapenhot och prevalensen för ptsd är hög. I princip alla prostituerade efter några år har blivit våldtagna men inte anmält, samt misshandlade. Få anmäler våldtäkter och misshandel utan accepterar det i "yrket." Därför är också prostitution lagligt i Sverige, en form av (dåligt fungerande) skyddsmekanism.
  • Anonym (Copperplate)

Såg att det kommit en del hat-trådar om blonda bajamajor och om varför fetton slutat posta.

Jag gissar att dessa kommer att plockas bort. Vad är skillnaden mellan dessa och denna? Tycker den här tråden är mer bidragande till att normalisera kvinnohat. 

• Anonym (Copperplate)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 20:35:20 följande:
    Jag har läst artiklar i ämnet eftersom att jag är intresserad samt att det berör min disciplin.
    Då har du läst artiklar från incelsidor.
    Fler än bara 10-20% är i ett heteroförhållande. 
  • Anonym (Copperplate)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 20:50:46 följande:
    Här talar vi om kvinnliga preferenser i val av sexpartners. Saken är tämligen väl undersökt och dessutom adresserad med lite olika metoder beroende på kultur och religion.
    Så i majoriteten av förhållanden så är kvinnor missnöjda?
    du kanske inte ska hämta din sk "fakta" från incelsidor.
  • Anonym (Copperplate)
    Olsdotter skrev 2024-11-15 21:16:52 följande:
    Den överväldigande majoriteten av äktenskapen, om vi ska ta fasta på någonting som är konkret, slutar i skilsmässa. Det är vanligtvis kvinnan som initierar den. Ren statistik.
    För att hon inte fick tag på den där 10-20%? haha!!

Då kan vi klassa alla skilsmässor som att förhållandet eller sexet i dessa som att de aldrig existerat. Kvinnorna i skilsmässoförhållanden skulle aldrig "nöjt sig" med bottenskrapet tydligen. (Eller de där icke 10-20%) kvinnor har för låga krav alltså. Oavsett så faller det tillbaka på kvinnorna, männen är som ovetande -alltid villiga- byten. Vissa är det så synd om, men det kan han inte rå för. Kvinnotribunalen har sagt sitt.

Det är så festligt att du presenterar incelpropaganda som fakta. Du anar inte. Det roar mig.
  • Anonym (Copperplate)
    Olsdotter skrev 2024-11-16 09:59:39 följande:
    Betydligt färre kvinnor lämnar män med riktigt hög status även om det händer.

Du har aldrig noterat att kvinnor suckar över mäns tjat om sex? Ok

Ingenting av det du påstår stämmer. Du tror att det är någon slags "fakta" när du påstår att bara 10-20% av männen får komma till skott med kvinnor. De där 10-20% skulle aldrig tjata om sex? Eller vad har det med saken att göra?

Nu drar du dessutom med den abstrakta faktorn "status" och hittar på saker om det, vad var det? För att du är så påläst och att det är ett ämne inom din disciplin?

Svar på tråden Är det bra att kvinnor bestämmer vilka män som får ha sex i Sverige?