• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Maria)
    Anonym (007) skrev 2024-10-06 14:47:49 följande:
    Övre och lägre skiktet har en annan moderna term, det kallas low value eller high value. Denna är internationell. 

En high value är någon som har integritet och självförtroende, som tar hand om sig sig och sitt utseende, som klär sig bra, som har en god moral och som är arbetande. Någon som har en stabil ekonomi och värdesätter sig själv. Någon som inte är lättfotad och som samtidigt ser bra ut. Utseendet är en del. Men mer att man tar hand om sig. Tränar, klär sig rätt, vårdar sitt hår och utseende. 

En low value är motsatsen. Folk som har låg moral och är lättfotade. Folk som har låg social status, folk som inte tar hand om sin hälsa. Folk som klär sig sunkigt och folk som inte vårdar sitt utseende och sin figur. Här ingår så klart de som upplevs som fula. Men du kan vara low value utan att vara jätteful också.  
    Tänkte just utseendemässigt, TS påstår att hans utseende är en 8a tex 
  • Anonym (007)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-06 14:54:38 följande:
    Tänkte just utseendemässigt, TS påstår att hans utseende är en 8a tex 
    Det finns en skala som är från 1-10. 
    De kvinnor och män som är attraktiva ligger från 7 och uppåt. 
    5-6 är varken snygga eller fula. 
    1-4 är fula. 

Så om ts säger sig vara en 8a så är han antagligen ganska snygg. Det är det fysiska utseendet man talar om och inget annat. Längd, kropp, hår, ansikte, ögon, hud. Den sammanlagda summan. 
  • Anonym (???)
    Anonym (?) skrev 2024-10-06 14:52:15 följande:
    Fast det finns ju många män som lyckas också. Min man träffade mig efter endast 2 veckor på Tinder och nu är vi gifta. Är väl intressant att höra vad de som faktiskt lyckats har skrivit och gjort? Ställer man bara tråkiga frågor får man på sin höjd tråkiga svar och en trist konversation.
    Man funderar inte så mycket på low-high value, poäng, över eller under sin egen klass. 
    Man är inte kränk
    Man tar det inte för allvarligt
    Man inser att det blir många bommar
    Man har kul
    Man tänker inte i banor som första steget, de andra borde....
    Man sorterar snabbt
  • Anonym (Maria)
    Anonym (007) skrev 2024-10-06 14:57:25 följande:
    Det finns en skala som är från 1-10. 
    De kvinnor och män som är attraktiva ligger från 7 och uppåt. 
    5-6 är varken snygga eller fula. 
    1-4 är fula. 

Så om ts säger sig vara en 8a så är han antagligen ganska snygg. Det är det fysiska utseendet man talar om och inget annat. Längd, kropp, hår, ansikte, ögon, hud. Den sammanlagda summan. 
    Jag vet hur skalor fungerar det jag undrade var om de du nämnde anses ligga i övre skiktet utseendemässigt
  • Anonym (Jaja)

Det är faktiskt helt uppenbart vad som är problemet här. 

-ts har överskattat sin attraktionskraft.

Sen att försöka vara ödmjuk är inte samma sak som att faktiskt vara det. Ja, ts är arrogant.

Det är konstigt att försöka skylla på något annat trots att det faktiskt handlar om en överskattad attraktionskraft.

• Anonym (?)
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-06 15:15:36 följande:

Det är faktiskt helt uppenbart vad som är problemet här. 

-ts har överskattat sin attraktionskraft.

Sen att försöka vara ödmjuk är inte samma sak som att faktiskt vara det. Ja, ts är arrogant.

Det är konstigt att försöka skylla på något annat trots att det faktiskt handlar om en överskattad attraktionskraft.

Ja, sannolikheten finns att det är så. Jag har en kompis som skriker högst gällande orättvisorna i nätdejtingen. Jag vill inte säga det till honom men i mina ögon är han kanske en 4:a utseendemässigt. Då blir det såklart problem när han försöker med för snygga tjejer trots att han är rolig och har väldigt fina egenskaper i övrigt.
  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2024-10-06 15:30:21 följande:
    Ja, sannolikheten finns att det är så. Jag har en kompis som skriker högst gällande orättvisorna i nätdejtingen. Jag vill inte säga det till honom men i mina ögon är han kanske en 4:a utseendemässigt. Då blir det såklart problem när han försöker med för snygga tjejer trots att han är rolig och har väldigt fina egenskaper i övrigt.
    Fortsättningen på historien är att jag fick honom att sänka den utseendemässiga ribban (fokusera mer på andra egenskaper hos tjejerna). Nu har han varit på flera lyckade dejter och ät mindre bitter över tinder
  • Anonym (Texten?)

Ju mer jag läser ju mer förstår jag att ts helt måste sakna sex appeal. det ligger i utstrålningen och har inte jättemycket med utseendet att göra. jag har blivit uppraggad av bl.a en fattig, halvful, kort kille men som var jättecharmig och utstrålade sex. Charm är underskattat, samt konsten att flörta. När du beskriver hur du ställer fråga- får svar - ställer ny fråga så blir det uppenbart att du inte har någon charmfaktor. Läs boken The Game av Neil Strauss för att förstå vad cocky funny är vilket många kvinnor faller för. 

Men den trista sanningen är att hade du varit snygg hade du fått fler svar, garanterat. Det finns inte så många snygga män över en viss ålder så då hade du stuckit ut och varit högvilt. Säg en kändis du är lik som är snyggare än dig och en kändis du är lik som är fulare än dig för att ge oss en bild.

• Anonym (M)

Nätdejting suger. Ser bra ut, har högskoleutbildning men varit utmattad 6 mån. Får många mail men så fort man skriver att man just nu är sjukskriven så försvinner dom. Män är minst lika ytliga som kvinnor när det gäller status. Det låter nästan alltid så i sådana här trådar från alla incels-män att männen inte bryr sig om kvinnans status och jobb medan kvinnor är tvärtom och bara bryr sig om mannens jobb och pengar. Kunde inte vara mer fel. 

• Anonym (?)
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 15:50:30 följande:

Nätdejting suger. Ser bra ut, har högskoleutbildning men varit utmattad 6 mån. Får många mail men så fort man skriver att man just nu är sjukskriven så försvinner dom. Män är minst lika ytliga som kvinnor när det gäller status. Det låter nästan alltid så i sådana här trådar från alla incels-män att männen inte bryr sig om kvinnans status och jobb medan kvinnor är tvärtom och bara bryr sig om mannens jobb och pengar. Kunde inte vara mer fel. 

Är väl inte det första man skriver utan något man berättar när man lärt känna en människa lite mer. Hur snabbt berättar du om sjukskrivningen?
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man