• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Man2)
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 19:17:10 följande:
    Jag är på väg tillbaka och klarar hem och hushåll men blir trött lättare och framför allt är jag stresskänslig. Främst när det gäller jobbet, därför jobbar jag inte än för det är en tunn lina man balanserar på. Kan också åka iväg och simma när det är lugnare i simhallen tex.
    Tack för svar och det hade absolut inte fått mig att backa. Tunga perioder har vi alla. Lycka till under resan tillbaka.
  • Core

Det kan inte vara så att du överskattar ditt utseende och siktar för högt? Jag får intrycket av att män har en tendens att göra så. Om du sänker din kravbild kanske marknaden är mer tillgänglig?

För om man ska vara krass, så har de här kvinnorna uppenbarligen hittat någon de hellre väljer, som således kanske ser objektivt bättre ut eller har andra stärkande egenskaper, varför du blir bortvald. Och om det är så, så har du helt enkelt siktat för högt 

• Core

F.ö är jag själv man, men inte på marknaden, där av det jag skrev om mitt intryck

• Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 18:25:27 följande:
    Exakt det är svårt när de frågar på söndagen; Jobb imorgon? Ja visst... Men man kan ju skriva att man är ledig istället. Det är ju inte så att jag skriver detta till alla jag skrivit med, utan dom jag känt nånting för. Man jag har verkligen inte skrivit det det första jag gör, utan som någon skrev tidigare är det normalt att inte vilja skriva sådana privata saker innan man vet att båda vill samma. Egentligen inte förrän man träffats, annars är det ju ingen vits att berätta det. 
    Ja jag vet inte hur man ska se det. Det är ju inte attraktivt eller något man är stolt över direkt men jag orkade väl inte bry mig till slut. Och svarade på följdfrågorna också. De får ta det som det är. Slutade bry mig om att jag inte hade det så tipptopp hemma heller eller inte kör en ny bil. Det enda jag inte gärna ville svara på innan jag träffat personen var frågor som de kunde hitta mig på. Sådant kändes obehagligt och en till och med erkände att han kollar upp kvinnorna var de bor och så
  • Anonym (Maria)
    Anonym (M) skrev 2024-10-06 19:17:10 följande:
    Jag är på väg tillbaka och klarar hem och hushåll men blir trött lättare och framför allt är jag stresskänslig. Främst när det gäller jobbet, därför jobbar jag inte än för det är en tunn lina man balanserar på. Kan också åka iväg och simma när det är lugnare i simhallen tex.
    Liknande här men som gett somatiska problem och jag har haft år och inte lyckats tillbaka 
  • Anonym (Alice k)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 15:02:02 följande:
    Har du nätdejtat? 

Personligen kommer jag aldrig göra om det igen. Fy fan vad uselt det var. 

Känner sympati.

Min erfarenhet av nätdejting är inte heller bra. Som tjej får man mängder med killar som skriver, och till skillnad från män som dig, så märker man att många killar skickar meddelanden som de skickar till säkert 100 andra tjejer. Man känner sig inte speciell alls. Många vill dessutom inte ha seriöst trots att man själv angett det. Det händer att man får oönskade bilder vilket känns sjukt respektlöst.

nej, bättre att vara social och träffa folk på det traditionella viset, då märker man exakt vem man klickar med eller inte så slipper man gå på dejter som redan från början är dömda att misslyckas. 

Jag är ingen gå på krogen typ, men ett glas vin och en trevlig bok på uteservering har resulterat i spännande samtal och trevliga möten. Träffade sen min pojkvän när jag tog upp ett nytt intresse.

Ge inte upp men skippa nätet! Det är en helt annan skev värld där

• Anonym (Maria)
    Core skrev 2024-10-06 21:07:36 följande:

Det kan inte vara så att du överskattar ditt utseende och siktar för högt? Jag får intrycket av att män har en tendens att göra så. Om du sänker din kravbild kanske marknaden är mer tillgänglig?

För om man ska vara krass, så har de här kvinnorna uppenbarligen hittat någon de hellre väljer, som således kanske ser objektivt bättre ut eller har andra stärkande egenskaper, varför du blir bortvald. Och om det är så, så har du helt enkelt siktat för högt 

TS skriver ju att han kontaktat även de på så kallad låg nivå
  • Anonym (Jaja)
    Core skrev 2024-10-06 21:07:36 följande:

Båda könen kan säkert överskatta sin egen attraktionskraft.

Det är ju uppenbart att ts gör det. Det är något absolut. Man behöver inte ha särskilt mycket kunskaper inom statistik eller matematik för att förstå att 150 kvinnor inte kan ha fel. Ts är inte tillräckligt attraktiv.

Vem har fel här? de 150 kvinnorna som inte var intresserade? Eller ts?

(han ligger på en 8:a, kvinnorna på en 5:a, något som inte går ihop här, jojo)
  • Core
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-06 21:42:57 följande:
    Båda könen kan säkert överskatta sin egen attraktionskraft.

Det är ju uppenbart att ts gör det. Det är något absolut. Man behöver inte ha särskilt mycket kunskaper inom statistik eller matematik för att förstå att 150 kvinnor inte kan ha fel. Ts är inte tillräckligt attraktiv.

Vem har fel här? de 150 kvinnorna som inte var intresserade? Eller ts?

(han ligger på en 8:a, kvinnorna på en 5:a, något som inte går ihop här, jojo)
    Exakt, lite det jag vill komma fram till. 150 kvinnor har hittat män som mer överensstämmer med deras önskemål, 150 kvinnor fick något bättre.

Jag vet att det är problematiskt att säga bättre, TS har garanterat bra egenskaper och kvaliteter som är svårt att visa upp på en online profil, men sådant är spelet, online är det på ännu mer ytliga grunder man väljer ut potentiella partners, och varken män eller kvinnor kan tvinga till sig en chans.

Det kan räcka med att byta bilder, och ha en annan approach. Lek med form TS, du kan lyckas du med. Men personligen hade jag inte valt det formatet om jag vart singel, bättre att med glimten i ögat bygga kontakter vid kaffeautomaten på jobbet eller i kön på mataffären tills man dyker på rätt
  • Anonym (Kjell)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:44:40 följande:

Jag glömde det vi ska diskutera. 

Det vi ska diskutera är: 

1. Varför är det så?

2. Vilka erfarenheter från nätdejting har du som man eller kvinna? 

1. Som någon tidigare sa är det nog fler män än kvinnor i HP. Om det stämmer att kvinnor har högre krav låter jag vara osagt, men man får lätt det intrycket. Sen vet jag inte om HP är rätt forum att hitta någon, men å andra sidan. Vilket forum är det? 

2. Jag har varit med i HP i två år nu och bara för att det är gratis ska man inte tro att det är lättare att hitta någon där. Jag bor utanför Göteborg och utbudet är därefter när det gäller antalet medlemmar. Man börjar ju artigt och belevat, men det är ingen garanti för träff. En kvinna fick jag en bra kontakt med och vi hade trevliga chattar, men så småningom kröp det fram att hon inte var ute efter att träffa någon. Hon vill bara ha någon att prata med. Vad i helvete liksom..... En annan kvinna tog kontakt med mig, men när jag skulle svara kom texten att medlemmen hade pausat sitt medlemskap. Samma sak ifall man har lajkat någon och man har fått ett lajk tillbaka och inlett en konversation. Då är hon inte tillgänglig. Ibland undrar jag om många kvinnliga medlemmar är fejk eller bara med för att driva med folk.

Man vill ju förstås inte ge upp, men jag har inga större förhoppningar om att hitta någon på HP.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man