• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (+2 cm)

Min erfarenhet är att nätdejting var omöjligt tills jag började ljuga om min längd. Från 178cm till 180cm. De här 2 cm jag ljuger om gör en ENORM skillnad. Som natt och dag.

• Anonym (Tjejen)

TS, det jag undrar är varför du använder hp, varför inte tinder?

Och det här med attraktionsgrad, hur många raggar på dig irl? Har du lätt för att skapa nya kontakter med båda könen? Är du en 8:a så skulle jag säga att det skulle gå mkt lätt för dig, gör det inte det så ligger du lägre, kanske mkt lägre.

Det går inte att bedöma attraktivitet på sig själv, inte heller gå på vad nära vänner och familj säger. Hur attraktiv man är visar sig på om folk dras till en på alla platser.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 13:00:11 följande:
    Har du lagt ner nätdejtandet eller kör du nån annan sida? 
    Jag är med i nästan alla appar.  Hinge, happening, Tinder, badoo, bumble, m.m. man lever väl på hoppet. 
    Men utbudet är alldeles för uselt enligt min uppfattning, så varför betala då...
  • Anonym (?)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-07 12:54:38 följande:
    Jag svarade på en man som inte vågade skriva ut sitt namn. Jag kan förstå en kvinna som inte vågar göra det. Av orsaker du nämner. Som kille är det ju bara fegt att inte göra det.

Mitt problem är att försöka övertyga tjejen jag pratar med att jag inte är en psykopat. Så att hon vågar träffa mig. Då är det dumt att bli påkommen med smålögner eller faktafel.
    Ja, eftersom kvinnor som sagt är utsatta så kanske det är bra att stå för ärlighet och sanning. Inte ge henne någon anledning att tvivla på om hon vågar träffas

Jag hade inte reagerat på ett alias som kvinna. Men förstår hur du menar
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (?) skrev 2024-10-07 13:03:23 följande:
    Ja, eftersom kvinnor som sagt är utsatta så kanske det är bra att stå för ärlighet och sanning. Inte ge henne någon anledning att tvivla på om hon vågar träffas

Jag hade inte reagerat på ett alias som kvinna. Men förstår hur du menar
    Har alltid kört fejknamn som man. Vem fan är så dum att man outar sig själv till allt och alla? Du vet inte vem som sitter på andra sidan som du dissar eller vilka andra avsikter de har, lura dig på pengar eller vad som. 

Om någon undrar varför man kört fejknamn, vilket jag dock inte råkat ut för, räcker det att säga att man varit med om att man blivit trakasserad tidigare när man använt sitt riktiga namn, att man har dåliga erfarenheter från någon psychobrud. Om det sedan är sant eller inte spelar mindre roll. Tomte
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 13:03:07 följande:
    Jag är med i nästan alla appar.  Hinge, happening, Tinder, badoo, bumble, m.m. man lever väl på hoppet. 
    Men utbudet är alldeles för uselt enligt min uppfattning, så varför betala då...
    Det är för få kvinnliga användare överallt. En övervägande majoritet av alla som nätdejtar är ensamma män.

Vilken av de andra apparna funkar bäst då? Vilka har de bästa  brudarna? 
  • Anonym (Jaja)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 12:43:12 följande:
    Finns inga kvinnor på HP som är över 8a så det argumentet fallerar tyvärr. 

Jag tror mer på teorin att han skickat till folk som bor i andra delar av landet i brist på kvinnor i sitt närområde, detta då HP har få användare och majoriteten av de få som finns inte vill dejta på annan ort. 

Det var ju inte så att han hade kontaktat 150 och fick noll svar. Han hade 3 stycken, varav två i sin stad, som han hade veckolånga konversationer med och som han bedömde vara värda att satsa på. Sen var det en del användare han hade kontakt med som mitt i konversationen försvann. Sen var det en del som det tidigt rann  ut i sanden med. 

Vad han skrev i trådstarten var att 90% inte var intresserade. Men sannolikt bodde majoriteten av de i andra ständer och ville inte dejta på avstånd. Urvalet på HP är lågt då antalet användare är lägst av alla kända dejtingappar. De har färre än Mtach, färre än Tinder, färre än Hinge, färre än Mötesplatsen. 
    Så av de 150 (enligt dig fula) kvinnorna så blev resultatet 0. Ts attraktionskraft är inte så stor som han trodde initialt. Hur kan du få det till något annat? Basic math. Du försöker ursäkta det självklara faktiska faktumet med något som beror på kvinnorna. 150 kvinnor kan inte ha fel. Det är 1 mot 150.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 13:06:14 följande:
    Har alltid kört fejknamn som man. Vem fan är så dum att man outar sig själv till allt och alla? Du vet inte vem som sitter på andra sidan som du dissar eller vilka andra avsikter de har, lura dig på pengar eller vad som. 

Om någon undrar varför man kört fejknamn, vilket jag dock inte råkat ut för, räcker det att säga att man varit med om att man blivit trakasserad tidigare när man använt sitt riktiga namn, att man har dåliga erfarenheter från någon psychobrud. Om det sedan är sant eller inte spelar mindre roll. Tomte
    Jag är kvinna och körde på mitt riktiga förnamn. Men har ett så pass vanligt namn och bor i en större stad så tänkte att jag var tillräckligt anonym ändå.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-06 23:02:04 följande:
    Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-06 21:42:57 följande:
    Båda könen kan säkert överskatta sin egen attraktionskraft.

Det är ju uppenbart att ts gör det. Det är något absolut. Man behöver inte ha särskilt mycket kunskaper inom statistik eller matematik för att förstå att 150 kvinnor inte kan ha fel. Ts är inte tillräckligt attraktiv.

Vem har fel här? de 150 kvinnorna som inte var intresserade? Eller ts?

(han ligger på en 8:a, kvinnorna på en 5:a, något som inte går ihop här, jojo)
    Antingen har ni inte följt tråden eller så har ni bristande läsförståelse. 

Ts beskrev att han skickat till 15 stycken som väckte hans intressen och att resterande meddelanden bara var till för att få igång något. Han skickade mestadels till kvinnor han inte ens var intresserad av och som låg under hans egna nivå. Och HP är dessutom en sida, precis som ts är inne på, som har väldigt låg kvalitet. Man behöver inte vara en 8a, 9a eller 10a, det räcker att vara en 6a så ser man bättre ur än majoriteten där. HP och Badoo är de två nätdejting sidor med i särklass sämst utbud. Riktigt dåliga båda två. Både få användare och oattraktiva användare. 

Vad man ska veta med HP är att det finns så få kvinnliga användare där att det nästan är omöjligt att hitta någon man tycker om på sin egen ort. Så ts har antagligen skickat till folk över hela landet och antagligen är det därför som de inte svarat eller varit intresserade. Majoriteten av kvinnorna på HP är mellan 30-45 år, så de flesta där har barn också och därför är det antagligen meningslöst för de att dejta någon i andra delar av Sverige. 
    Han skickade till 149. Spelar ingen roll om han var intresserad eller inte. Nästan alla av dessa 149 var inte intresserade av honom. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-07 01:47:58 följande:
    Nej, appar används av alla kvinnliga singlar jag känner. Mkt vanligt.
    Och?

Det betyder ingenting att dina vänner använder det. Det är fortfarande så att det är mest män som använder det, finns statistik som visar att nästan 4 av 5 användare är män. 
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man