• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kelly)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 14:19:28 följande:
    Att det skulle bli bättre för att man betalar kan massvis med män understryka inte stämmer. Många jag känner och även en del i tråden, nämner att de slutat betala och bara använder gratisversionerna eftersom det inte ger så mycket att betala. Vad du inte förstår, eftersom du verkar ha låg iq, är att appar som tar betalt har en agenda och den är att behålla betalande medlemmar för att på så sätt tjäna mer pengar, Om folk hittade någon snabbt så hade de slutat betala vilket gör att apparna tjänar mindre pengar. De tjänar på att ha prenumeranter som inte hittar  någon. 

Hade du haft lite innanför pannbenet hade du fattat det. Men logik är inte din starka sida ser jag.
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-07 14:13:59 följande:
    Precis, du sitter mest hemma. Skriver du det i din presentation också? Eller får du det att låta som att du har massor av intressen och aktiviteter? En kille som bara rör sig i manliga kretsar och sedan är mest hemma är ju inte så attraktivt. Så vitt jag vet från de jag känner som läst samma utbildning som dig är att det fanns ett rikt socialt liv under studietiden. 

Fast du kan ju inte jämföra en gratisapp med en betalapp och tro att en gratisapp ska spegla hur en betalapp är. Förstår du inte det? Det är ju som att köpa en billig burgare på Donken för att testa och se om den dyra burgaren på finrestauran är värd sitt pris. För att ha läst i 5 år, så verkar logik inte vara din starka sida.

Om där inte fanns några du var intresserad av så är väl det rimliga att inte skicka något alls. Dvs samma beteende som du har IRL. Inte heller särskilt logiskt.

Börjar undra om du bara driver med oss.
    Ts har helt rätt. Du Agnes vet inte vad du yrar om.

Vad man kan lägga till med de betalande apparna är att de allra flesta dessutom har en stor andel ickebetalande medlemmar. Match är ett bra exempel. Där måste man betala för att kunna skicka meddelanden till folk. Men det är inte säkert att den du skickar till betalar, och då är det som att kasta ett meddelande i sjön. För du vet inte vilka som betalar och vilka som inte gör det. Samma med Tinder. De har för övrigt samma ägare. 

När det gäller match har jag för mig att statistik visade att bara 30% av medlemmarna betalar. 

• Anonym (Agnes)
    Att det skulle bli bättre för att man betalar kan massvis med män understryka inte stämmer. Många jag känner och även en del i tråden, nämner att de slutat betala och bara använder gratisversionerna eftersom det inte ger så mycket att betala. Vad du inte förstår, eftersom du verkar ha låg iq, är att appar som tar betalt har en agenda och den är att behålla betalande medlemmar för att på så sätt tjäna mer pengar, Om folk hittade någon snabbt så hade de slutat betala vilket gör att apparna tjänar mindre pengar. De tjänar på att ha prenumeranter som inte hittar  någon. 

Hade du haft lite innanför pannbenet hade du fattat det. Men logik är inte din starka sida ser jag.
    OK, så nu är det personangrepp som gäller? Inga argument kvar? 

Ändå är det du, som är så snygg, så välutbildad och så duktig, som sitter ensam hemma och inte har någon tjej. 
  • Anonym (Tjejen)

Ett första steg är väl att överge det sämsta sättet att söka dejter som finns i landet, hp. Gratistinder funkar fint för många, för en 8:a som dej så kommer det ju att rassla in tjejer. Men det kanske är nån sorts principsak för dig med hp, det ger lite fler ledtrådar om hur du är :)

En snygg tidigare flickvän innebär inte att du är snygg. Om nästan alla varit det så hade läget varit annorlunda.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 14:26:14 följande:
    Precis, du sitter mest hemma. Skriver du det i din presentation också? Eller får du det att låta som att du har massor av intressen och aktiviteter? En kille som bara rör sig i manliga kretsar och sedan är mest hemma är ju inte så attraktivt. Så vitt jag vet från de jag känner som läst samma utbildning som dig är att det fanns ett rikt socialt liv under studietiden. 

Fast du kan ju inte jämföra en gratisapp med en betalapp och tro att en gratisapp ska spegla hur en betalapp är. Förstår du inte det? Det är ju som att köpa en billig burgare på Donken för att testa och se om den dyra burgaren på finrestauran är värd sitt pris. För att ha läst i 5 år, så verkar logik inte vara din starka sida.

Om där inte fanns några du var intresserad av så är väl det rimliga att inte skicka något alls. Dvs samma beteende som du har IRL. Inte heller särskilt logiskt.

Vad man kan lägga till med de betalande apparna är att de allra flesta dessutom har en stor andel ickebetalande medlemmar. Match är ett bra exempel. Där måste man betala för att kunna skicka meddelanden till folk. Men det är inte säkert att den du skickar till betalar, och då är det som att kasta ett meddelande i sjön. För du vet inte vilka som betalar och vilka som inte gör det. Samma med Tinder. De har för övrigt samma ägare. 

När det gäller match har jag för mig att statistik visade att bara 30% av medlemmarna betalar. 

Så att välja den sämsta appen är ett bra val? Då kan man ju lika gärna skita i det.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 14:26:14 följande:

Det är ju ni som yrar... Säkert oskulder också. Match har jag ingen aning om.

Men Tinder fungerar ju så att den prioriterar betalande medlemmar i hur de visas för tjejerna. Sen kan du lika hur många du vill.

Min bild finns längst fram, din längst bak i kortleken. Gissa vem som får mest likes. Brukar ha en dejt på någon dag när jag använder.

Snåla jävlar. Slår vad om att tjejerna får hålla upp dörren och betala när ni bjuder ut dem också.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-07 14:28:24 följande:
    Ett första steg är väl att överge det sämsta sättet att söka dejter som finns i landet, hp. Gratistinder funkar fint för många, för en 8:a som dej så kommer det ju att rassla in tjejer. Men det kanske är nån sorts principsak för dig med hp, det ger lite fler ledtrådar om hur du är :)

En snygg tidigare flickvän innebär inte att du är snygg. Om nästan alla varit det så hade läget varit annorlunda.
    Hon var mer än snygg, hon var top of the top. Det var under gymnasietiden. Brunett, nästan 180 lång, simmade gjorde hon så hon var riktigt fit, ljus hy, fräknar i ansiktet, liten näsa och gröna ögon. Sötare än socker. Tyvärr rann det ut i sanden när hon hennes familj flyttade tillbaks till Schweiz. 

Resterande brudar var inte mediokra eller jättesnygga, alldagliga Svenssonbrudar med fakeblonderat hår typ. Ganska snygga men inte ens i närheten av henne brunetten. 
  • Anonym (Jaja)

Så ts har fått nobben trots att han är så snygg, snyggare än alla 150 tjejer han raggade på, kallar sig ödmjuk också, han läser faktiskt en presentation. 

.....

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man