• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 15:39:41 följande:
    Gratistinder funkar. LOL. 

Kanske om man är kvinna eftersom typ 25 av 30 användare där är män. Men inte om man är man. Tinder har numera tre olika betalversioner, den ena dyrare än den andra. 

Tycker du ska göra ett fejkkonto på tinder och köra så ser du själv. Ta en snygg man och lägg till någon rolig profil., Kommer säkert rassla in brudar 
    Har manliga vänner som dejtar hela tiden mha gratistinder. Ingen av dom klagar. Vad tror du att det beror på? En av dom speciellt är ingen skönhet men han går hem bra hos kvinnor irl som på nätet. Varför tror du?

Ja, hade jag haft för mkt fritid så kunde det faktiskt ha varit kul. Men nån rolig profil skulle jag aldrig lägga till, fi fan.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-07 18:00:40 följande:
    Det vore mycket osannlikt att alla kvinnor har ett och samma fel, men att alla kvinnor har minst någon av ursäkterna är mycket, mycket sannolikt.

Det är däremot extremt bekvämt att skylla på TS istället för att visa självinsikt om sin egna brister/ursäkter.
    Med en intressant dejt blir ursäkterna inget problem som spelar roll längre. Då hittar man plötsligt kläder som duger exempelvis 
  • Anonym (Agnes)
    Det vore mycket osannlikt att alla kvinnor har ett och samma fel, men att alla kvinnor har minst någon av ursäkterna är mycket, mycket sannolikt.

Det är däremot extremt bekvämt att skylla på TS istället för att visa självinsikt om sin egna brister/ursäkter.
    Har inte sett en enda av dom skylla på TS. Däremot har TS skyllt på dom. 
  • Anonym (Jaja)

Det finns inget "fel" på någon. Ingen "skyller" på honom. Ts är inte tillräckligt attraktiv för 150 kvinnor. Dvs han har överskattat sin attraktionskraft naturligtvis. Går inte att bortförklara bort det,
  • Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-07 19:11:42 följande:
    Det finns inget "fel" på någon. Ingen "skyller" på honom. Ts är inte tillräckligt attraktiv för 150 kvinnor. Dvs han har överskattat sin attraktionskraft naturligtvis. Går inte att bortförklara bort det,

Hade inte de kvinnorna haft de egenskaper jag nämnde hade TS dejtat flera av dem.

Det finns även hundratals liknande trådar där män skriver in om liknande problem som TS gör här. Det gör att det finns ett tydligt mönster där dom som svarar uteslutande letar efter felen hos en enskild man /trådskapare. Man verkar blunda helt att för kvinnor som grupp har gemensamma egenskaper som påverkar både enskilda män och män som grupp.

I de fall en enskild kvinna skriver in om ett problem är det mycket vanligt att kvinnor anser att hennes problem kan kopplas till att män som grupp har vissa negativa egenskaper och inte att problemet ligger hos henne själv.

Detta är mycket inkonsekvent.

• Anonym (Jaja)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-07 20:57:09 följande:

Hade inte de kvinnorna haft de egenskaper jag nämnde hade TS dejtat flera av dem.

Det finns även hundratals liknande trådar där män skriver in om liknande problem som TS gör här. Det gör att det finns ett tydligt mönster där dom som svarar uteslutande letar efter felen hos en enskild man /trådskapare. Man verkar blunda helt att för kvinnor som grupp har gemensamma egenskaper som påverkar både enskilda män och män som grupp.

I de fall en enskild kvinna skriver in om ett problem är det mycket vanligt att kvinnor anser att hennes problem kan kopplas till att män som grupp har vissa negativa egenskaper och inte att problemet ligger hos henne själv.

Enligt dig så har 150 kvinnor "fel" och att ts faktiskt är attraktiv minsann, för att han säger det. Mer attraktiv än kvinnorna han raggar på säger han. Ödmjuk säger han sig vara också. Det är tydligen samma sak som att läsa någons presentation. Du borde begripa att det inte är 150 kvinnors "fel" att ts fortfarande är singel. Han föll ingen i smaken. Dvs hans attraktionskraft räckte inte till. Dvs han överskattade den. 

Det finns ju t om forskning på det här (och nej, jag orkar inte leta fram den) både på människor som överskattar sitt utseende och på att en 3:a blir tillsammans med en 3:a osv i slutändan. De som överskattar blir singlar. Vi vet inte om de 150 kvinnorna fortfarande är singlar, vi vet att ts är det.

Ditt gnäll ger jag inte mycket för, finns så många offer på familjeliv.

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-07 20:57:09 följande:

Lägg bara ner. Det är inte fel på en kvinna bara för att hon inte vill dejta en viss man. 

Jag förstår att vissa män, som misslyckats på dejtingsajter, tycker det, för då slipper de ta tag i sina egna problem. 

De fann helt enkelt inte TS tillräckligt attraktiv. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-08 06:31:15 följande:

Lägg bara ner. Det är inte fel på en kvinna bara för att hon inte vill dejta en viss man. 

Jag förstår att vissa män, som misslyckats på dejtingsajter, tycker det, för då slipper de ta tag i sina egna problem. 

De fann helt enkelt inte TS tillräckligt attraktiv. 

Nej då, han har helt rätt. Det är fel på kvinnor som grupp, känslosamma och hopplösa att förstå sig på. Men... Det är ändå enklare att ändra på sig själv än resten av mänskligheten. Ur praktisk synvinkel.

Efter att ha skrivit/läst lite med TS så tror jag mig dessutom förstå vart problemet ligger. Tror inte att det har med utseendet att göra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-08 06:48:29 följande:
    Nej då, han har helt rätt. Det är fel på kvinnor som grupp, känslosamma och hopplösa att förstå sig på. Men... Det är ändå enklare att ändra på sig själv än resten av mänskligheten. Ur praktisk synvinkel.

Efter att ha skrivit/läst lite med TS så tror jag mig dessutom förstå vart problemet ligger. Tror inte att det har med utseendet att göra.

Det är inget fel med att vara vare sig känslosam eller om någon annan anser sig ha problem att förstå sig på en. 

Märkligt förresten att män söker kontakt med andra människor för att ha relationer om de inte är känslosamma eller att de ens bryr sig om de förblir ensamma. De är ju ändå inte känslosamma så det borde inte påverka dem. 

Några exempel från mannen TS:

desperation, irritation och bitterhet

Det känns så jävla efterblivet

Kändes skitbra verkligen

Jag började känna mig som en fågelskrämma

jag blivit arg och bitter på grund av det usla resultatet och nätdejting i stort

men nejdå män är aldrig känslosamma eller känslostyrda

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man