• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 11:03:16 följande:

Det är inget fel med att vara vare sig känslosam eller om någon annan anser sig ha problem att förstå sig på en. 

Märkligt förresten att män söker kontakt med andra människor för att ha relationer om de inte är känslosamma eller att de ens bryr sig om de förblir ensamma. De är ju ändå inte känslosamma så det borde inte påverka dem. 

Några exempel från mannen TS:

desperation, irritation och bitterhet

Det känns så jävla efterblivet

Kändes skitbra verkligen

Jag började känna mig som en fågelskrämma

jag blivit arg och bitter på grund av det usla resultatet och nätdejting i stort

men nejdå män är aldrig känslosamma eller känslostyrda

Självklart vill vi ha en relation. Vem ska städa och tvätta hemma? Ta hand om barnen? Laga mat? Vem ska vi ha sex med?

Vilka konstiga frågor...
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-08 11:27:58 följande:
    Självklart vill vi ha en relation. Vem ska städa och tvätta hemma? Ta hand om barnen? Laga mat? Vem ska vi ha sex med?

Vilka konstiga frågor...
    TS tjänar ju så bra så han kan ju köpa de tjänsterna. Så om det är det han är ute efter så är HP fel ställe att leta bland alla känslosamma kvinnor.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 11:36:35 följande:
    TS tjänar ju så bra så han kan ju köpa de tjänsterna. Så om det är det han är ute efter så är HP fel ställe att leta bland alla känslosamma kvinnor.
    Tycker jag också, att han borde köpa tjänsterna som fungerar. HP är fel ställe. Tinder m f är mycket bättre.

Men TS är för snål för att betala för de tjänsterna. Börjar snacka om principer, vem som tjänar pengar, moral, etik hur han tycker att saker och ting ska fungera. Sen somnade jag nog. Han får knulla högerhanden tills han dör. Eller du menar att han ska köpa in tjänsten? Låter klokt, säkert billigare också. I förlängningen.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-08 11:43:54 följande:
    Tycker jag också, att han borde köpa tjänsterna som fungerar. HP är fel ställe. Tinder m f är mycket bättre.

Men TS är för snål för att betala för de tjänsterna. Börjar snacka om principer, vem som tjänar pengar, moral, etik hur han tycker att saker och ting ska fungera. Sen somnade jag nog. Han får knulla högerhanden tills han dör. Eller du menar att han ska köpa in tjänsten? Låter klokt, säkert billigare också. I förlängningen.
    Så på tex Tinder hänger de känslolösa kvinnorna som männen förstår sig på och som vill städa diska och tillhandahålla sex utan ett känslosamt utbyte i en relation?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-08 11:43:54 följande:

Och beträffande sexdelen så är ju TS så attraktiv IRL dessutom. Så är det städ och sex han vill ha och inte en känslosam relation så kan han nog lösa det 
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 11:59:16 följande:
    Så på tex Tinder hänger de känslolösa kvinnorna som männen förstår sig på och som vill städa diska och tillhandahålla sex utan ett känslosamt utbyte i en relation?
    Nä, jag tror att nästan alla kvinnor vill ha ett känslosamt utbyte. Det är ju ett pris du får betala. Köpa lite blommor, skriva ett gulligt vykort osv.
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 12:03:15 följande:
    Och beträffande sexdelen så är ju TS så attraktiv IRL dessutom. Så är det städ och sex han vill ha och inte en känslosam relation så kan han nog lösa det 

Tydligen något fel på TS, personligen tror jag inte det är utseendet. Upplever inte heller tjejer så utseendefixerade. Tror det har TS personlighet som är problemet. Så som TS håller på så kommer säkert högerhanden att begära besöksförbud snart.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-08 12:11:21 följande:
    Nä, jag tror att nästan alla kvinnor vill ha ett känslosamt utbyte. Det är ju ett pris du får betala. Köpa lite blommor, skriva ett gulligt vykort osv.
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 12:03:15 följande:

Tydligen något fel på TS, personligen tror jag inte det är utseendet. Upplever inte heller tjejer så utseendefixerade. Tror det har TS personlighet som är problemet. Så som TS håller på så kommer säkert högerhanden att begära besöksförbud snart.
    Fast om du har rätt i det då gör det ju inget att kvinnorna är känslosamma och du förstår ju visst hur de funkar. Inget fel alls, bara köpa lite blommor och skriva kort, så löser männen problemet.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 13:14:25 följande:
    Fast om du har rätt i det då gör det ju inget att kvinnorna är känslosamma och du förstår ju visst hur de funkar. Inget fel alls, bara köpa lite blommor och skriva kort, så löser männen problemet.
    Lite mer avancerat. Men ungefär så.

Ett ex som lurade mig en gång. Hon skapade en falsk tinderprofil och matchade med mig. Hon upptäckte att jag drog samma program enligt samma schema som hon fallit för och blev skitsur.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-08 15:38:38 följande:
    Lite mer avancerat. Men ungefär så.

Ett ex som lurade mig en gång. Hon skapade en falsk tinderprofil och matchade med mig. Hon upptäckte att jag drog samma program enligt samma schema som hon fallit för och blev skitsur.
    Om det stämmer så förstår du dig ju faktiskt på kvinnor trots allt.
  • Anonym (Toker)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-08 15:48:08 följande:
    Om det stämmer så förstår du dig ju faktiskt på kvinnor trots allt.
    Det är TS som har det problemet. Inte jag. Försökte ge honom råd, men han lyssnar inte och är envis.

Jag vet hur man träffar tjejer. Jag vet bara inte hur man behåller dem. Efteråt så sitter de och gråter ut hos terapeuterna och påstår hemska saker om mig som från början till slut är absolut sanna.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man