• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Maria)
    Anonym (90-tal) skrev 2024-10-09 15:27:34 följande:
    Att vara utgående, socialt kompetent och har lätt att ta kontakt med nya människor är det som mest ökar chanserna att få ligga, rent statistiskt sett.
    och ha många sexpartners samtidigt eller menade du antal sexpartners totalt?
  • Anonym (90-tal)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-09 15:36:39 följande:
    och ha många sexpartners samtidigt eller menade du antal sexpartners totalt?
    Jag menade totalt sett under ens livstid, men kan nog för all del gälla båda delarna 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (90-tal) skrev 2024-10-09 15:45:58 följande:
    Jag menade totalt sett under ens livstid, men kan nog för all del gälla båda delarna 
    Och kan nog vara hade han flera kvinnor som han charmade samtidigt på samma sätt, tänker jag då. Att han hamnade med henne i slutändan kan bero på ren tur och hur omständigheterna, vilka av tjejerna som svarade osv
  • Anonym (90-tal)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-09 15:58:26 följande:
    Och kan nog vara hade han flera kvinnor som han charmade samtidigt på samma sätt, tänker jag då. Att han hamnade med henne i slutändan kan bero på ren tur och hur omständigheterna, vilka av tjejerna som svarade osv

Jamen precis, om man ska kunna få en kvinna känna sig utvald då måste man ha ett urval att kunna välja mellan, annars är man bara desperat och tar det man får. 

om en kvinna inte uppfattar en man som attraktiv och med valmöjligheter så kommer hon inte att känna sig utvald, oavsett vilka tricks han drar fram ur rockärmen. 

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-09 14:12:54 följande:
    Han kanske körde samma strategi med 10 andra. Det är sånt där man aldrig vet, om det verkligen är just mig han är intresserad av
    Det kanske han gjorde. Men det var ändå mig han valde. 
    Och vi har varit ett par i 20+ år nu så något måste vi ju ha gjort rätt. Glad
  • Anonym (Maria)
    Anonym (90-tal) skrev 2024-10-09 16:27:35 följande:

Jamen precis, om man ska kunna få en kvinna känna sig utvald då måste man ha ett urval att kunna välja mellan, annars är man bara desperat och tar det man får. 

om en kvinna inte uppfattar en man som attraktiv och med valmöjligheter så kommer hon inte att känna sig utvald, oavsett vilka tricks han drar fram ur rockärmen. 

Ja en sån man kan säkert uppfattas attraktiv men det är ju en annan sak än om det i själva verket var så att nummer 1,2 och 3 på hans önskelista inte svarade eller senare tappade intresset samtidigt som han hade kontakt med henne som uppenbarligen var intresserad hela vägen 
  • Anonym (90-tal)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-09 16:38:21 följande:
    Ja en sån man kan säkert uppfattas attraktiv men det är ju en annan sak än om det i själva verket var så att nummer 1,2 och 3 på hans önskelista inte svarade eller senare tappade intresset samtidigt som han hade kontakt med henne som uppenbarligen var intresserad hela vägen 
    Män tänker inte så, om jag åker ut och fiskar så inte sitter jag och längtar efter lax om jag får en öring liksom, jag lever i nuet och blir glad åt den fina fisken 

Vad jag försöker säga är att alla människor är olika och har olika kvaliteer, det innebär inte att man sätter dem i ordning på någon sorts lista.
    Sedan kanske man inte passar i en relation med alla men det är en annan femma. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (90-tal) skrev 2024-10-09 16:46:47 följande:
    Män tänker inte så, om jag åker ut och fiskar så inte sitter jag och längtar efter lax om jag får en öring liksom, jag lever i nuet och blir glad åt den fina fisken 

Vad jag försöker säga är att alla människor är olika och har olika kvaliteer, det innebär inte att man sätter dem i ordning på någon sorts lista.
    Sedan kanske man inte passar i en relation med alla men det är en annan femma. 
    Åtminstone TS tänker så då han hellre ville ha de mer attraktiva och i andra hand de han tyckte var på en lägre nivå enligt något slags siffersystem som även andra män i tråden pratar om
  • Anonym (90-tal)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-09 16:59:27 följande:
    Åtminstone TS tänker så då han hellre ville ha de mer attraktiva och i andra hand de han tyckte var på en lägre nivå enligt något slags siffersystem som även andra män i tråden pratar om
    Ja, och jag tror det är exakt det tankesättet som ger honom problem.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man