• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Maria)
    Anonym (90-tal) skrev 2024-10-09 17:02:45 följande:
    Ja, och jag tror det är exakt det tankesättet som ger honom problem.
    Det är möjligt men han är den vi känner till tankesättet på till skillnad från de extroverta charmiga männen. De behöver ju inte starta trådar där de avslöjar sina tankar. De kanske hade hellre fått ett svar från någon mer attraktiv men nöjde sig med den som de fick på kroken
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Loppan)

Ja det är svårare för män att få kontakt. kvinnor och män söker olika saker på dejtisidor och har olika beteenden på hur de gillar profiler. Kanske happy pankake inte är den bästa sidan för dig och din ålder. Har du provat andra sidor?

som kvinna så gillar jag inte happy pankake då man får massor av meddelanden från män som inte matchar vad man söker och de som möjligtvis gör det försvinner i mängden. Föredrar faktiskt tinder då båda måste matcha för att inleda en chat. då kan jag styra så det inte blir för många på en och samma gång och med bättre kvalitet.

att du är lång och vältränad är sällan tillräckligt och inte lika viktigt för alla, det måste finnas något som utstrålar charm och som skapar nyfikenhet. Kanske du behöver jobba på din text och ha några fler bilder där du är avslappnad och som visar vem du är på fritiden. Kanske dina bilder är lite för arrangerade och stela. Visa lite humor i texten (om du har det) eller berätta vem du är. Många missat att personifiera sina profiler med rädsla för att någon ska välja bort dom, men det handlar inte om att tilltala massan utan att hitta den som faktiskt matchar just dig.

sen finns det ju rena turnoffs i texter som du kanske behöver ta bort för att ha en chans till matchningar. Tex jag undviker alltid män som skriver att de har normalt bmi, lever på gymmet, söker någon som tar hand om sig själv osv då det tyder på väldigt mycket ytlighet och även om jag har normalt bmi och tar hand om mig och tränar så tvivlar jag på att den mannen skulle stå vid min sida om jag förändras. i din åldersgrupp där barn och familjebildning oftast står på agendan så är det varningsflaggor att mannen kanske inte kan förstå att kroppen förändras av saker som barnafödande och vakennätter.

sen att du är en 8/10 har jag svårt och tro. Men det har inte så stor betydelse mer än att du kanske behöver vara lite mer rimlig i vad du söker. Män överskattar sitt utseende i större utsträckning än kvinnor och män söker i större utsträckning mer efter utseende än personlighet än kvinnor.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Loppan)
    Anonym (Straxet) skrev 2024-10-09 18:21:01 följande:
    Jag känner en tjej på 26 år som har Tinder. Hon är kanske en 6a eller i bästa fall 7a av 10. Hon kan gå på en dejt om dagen om hon vill. Känner killar som är 8a av 10 och knappt för en dejt i halvåret. 

Män måste sluta förnedra sig och hunda på nätet. Ut i verkliga livet och leta. 

Tyvärr kan man som kvinna gå på en massa dejter varje vecka (oavsett ålder och utseende), men det betyder inte att det är kvalitetsdejter med män som är genuint intresserade av en. Detta lär man sig snabbt (att man bara är en erövring eller utmaning för de flesta eller en nödlösning) och att det krävs mer sålla de bland de som vill för att inte drunkna och tappa hoppet.

De få män som förstår vad kvinnor önskar och går igång på, är de som själva har hundratals möjligheter och därför svåra att hitta. att dejta någon man inte har något gemensamt med eller som inte förstår en är destruktivt.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jaja)
    Anonym (Straxet) skrev 2024-10-09 19:17:53 följande:
     Erövring???

Är det så konstigt? Skrattande

Kvinnor får 10 matchningar varje gång dom loggar in. Väljer sen den charmigaste och roligaste killen som även är ursnygg. Sen undrar ni varför dejterna är skojare. De här killarna vill som du säger bara erövra och doppa. Ni betyder INGENTING för dom. Ni dissar män som försöker vara seriösa och som ställer frågor om ER, dom är tråkiga ich alldagliga. Istället väljer ni badboysen och undrar sen varför ni ses som erövringar. 
    Kvinnorna lyckas sålla ut ts i alla fall. Han låter inte som ett kap direkt.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man