Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
Jag tycker det är oerhört tråkigt att bli kontaktad av män som hela tiden ställer frågor på löpande band.
"Vilken musik gillar du?"
"Var gillar du att resa?"
"Hur många syskon har du?"
Om du får korta svar med ett "själv då?" så är diskussionen helt enkelt för tråkig och desperat och framförallt YTLIG.
Nu kan jag bara tala för mig själv, men diskussionerna måste snabbt bli djupare. Om du skriver till någon att du sett att hon gillar 90-talsmusik och att du också gör det så måste du göra det på ett intressantare sätt.
"Hallå! Ser att du också gillar 90-talsmusik precis som jag! Det får mig att känna mig gammal och ung samtidigt. Det blev uppenbart när jag var på en konsert med xxx och insåg att alla i publiken var gamla - och att jag också blivit äldre :O"
Det är ett exempel på en öppning som är lite roligare och mer utvecklat än ditt exempel. Gå inte vidare till nästa ämne, gräv lite. Fråga om hon hänger med dig på den perfekta konserten i framtiden. Fråga om hon också får flashbacks till tonåren när hon hör vissa låtar. Reflektera.
Tror du att det vara en av grejerna att göra annorlunda?
"
Hej Ser att du också gillar 90-talsmusik precis som jag!
Jag satt faktiskt precis och tänkte på vilken fascinerande utveckling det var, det som började under sent 80-tal i England med Acid House, för att sedan utvecklas parallellt i USA och Europa, med Detroit och Berlin som epicenter på varsin sida om Atlanten, där Detroit stod för ett råare, mer artificiellt elektroniskt sound medan den europesika varianten var mer radiovänlig med poppigare inslag och vände sig till en bredare publik, för att några år senare återigen fusioneras i Big Beat med artister som Fatboy Slim och Prodigy.
Minns inte om det var Snap! eller 2 Unlimited som var först med att blanda melodiös sång med rap och snabba syntslinger, men det var ett stilgrepp som verkligen satte sin prägel på epoken.
Jag minns tydligt hur basgångarna mellan 1992 och 1998 genomgick en förändring från enkla, raka rytmer baserade på vanlig fyrtakt till betydligt mer komplexa och grooviga mönster, vilket även gav upphov till nya stilar baserade på detta som tex djungle och drum'n'bass.
"The Power" med Snap! från 1990 betecknar jag som startskottet till den spännande dynamiska utveckling som dansmusiken genomgick under 90-talet, och ska jag säga en slutpunkt så blir det nog "Firestarter" med Prodigy som på ett värdigt sätt markerar slutet på en era och början på något nytt.
Har du några favoritartister från den tiden? Jag har dem antagligen på vinyl, om du vil kan du ju komma över och lyssna och chilla!
"