• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Patania)

Jag glömde det vi ska diskutera. 

Det vi ska diskutera är: 

1. Varför är det så?

2. Vilka erfarenheter från nätdejting har du som man eller kvinna? 

• Anonym (Agnes)

Varför? De hittade väl någon annan som var mer intressant. 

Ingen. Antingen träffas man irl eller då får det vara så. 

Hur kom det sig att du inte dejtade medan du pluggade? Där träffar du massor av människor, du kan skaffa dig både kompisar och tjejer. 

• Anonym (Rob)

För att det är ett överskott av män på dejtingsajter och kvinnorna har sjuka krav medan de själva tillhör det nedre skalan.
    Där har du det enkla svaret.

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 14:51:25 följande:

För att det är ett överskott av män på dejtingsajter och kvinnorna har sjuka krav medan de själva tillhör det nedre skalan.

Och du menar att männen skulle vara i den högre skalan?

Idag är det väl mest de som inte lyckas IRL som hänger på dejtingappar. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-05 14:49:56 följande:

Varför? De hittade väl någon annan som var mer intressant. 

Ingen. Antingen träffas man irl eller då får det vara så. 

Hur kom det sig att du inte dejtade medan du pluggade? Där träffar du massor av människor, du kan skaffa dig både kompisar och tjejer. 

Det är lite märkligt. Jag vill verkligen inte låta arrogant eller så men ute i den verkliga världen hade majoriteten av de jag skickade till aldrig haft en chans att få någon som mig. Av alla de jag skickade till var det kanske bara 10-15 som jag verkligen var intresserad av. Men ju färre svar jag fick, ju mer började jag skicka ut i ren desperation bara för att kunna få igång nått. Många av de jag skickade till var låginkomsttagare med vanliga på lager, undersköterskor, maraffärer m.m. som inte har en ekonomi som i närheten av min. Och de var kanske 5-7 utseendemässigt. Många var frånskilda och hade småbarn i bagaget. 
    Deras totala attraktionsvärde var rätt lågt i många fall. 

Jag pluggade till civilingenjör och arbetade vid sidan av. Jag hade rätt uselt med tid att hinna festa runt om man säger så. Det gick även mestadels killar i klassen som du kanske förstår. 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-05 14:51:25 följande:

Har du nätdejtat? 

Personligen kommer jag aldrig göra om det igen. Fy fan vad uselt det var. 
  • Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:43:14 följande:
    Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

Ja, det är tyvärr så här det ser ut för i princip alla män.

Den i särklass vanligaste reaktionen bland damerna här på Familjeliv är "hitta" * vilka fel den manliga skribenten har eller hade.

Men nu skriver jag det i klartext : DET ÄR INGET FEL PÅ DIG!   ATT DU INTE KAN ETABLERA KONTAKT BEROR PÅ ATT DET ÄR FEL PÅ SVENSKA KVINNOR.

Om nästan 150 kvinnor presterar så oerhört dåligt kommer ältande här inte att göra saken bättre eftersom det är samma tvärsnitt här som där (på HappyPankake)

Jag skulle därför starkt rekommendera att vi istället diskuterar från vilka länder det är bäst att importera en fru och hur man gör

• Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:56:14 följande:
    Det är lite märkligt. Jag vill verkligen inte låta arrogant eller så men ute i den verkliga världen hade majoriteten av de jag skickade till aldrig haft en chans att få någon som mig. Av alla de jag skickade till var det kanske bara 10-15 som jag verkligen var intresserad av. Men ju färre svar jag fick, ju mer började jag skicka ut i ren desperation bara för att kunna få igång nått. Många av de jag skickade till var låginkomsttagare med vanliga på lager, undersköterskor, maraffärer m.m. som inte har en ekonomi som i närheten av min. Och de var kanske 5-7 utseendemässigt. Många var frånskilda och hade småbarn i bagaget. 
    Deras totala attraktionsvärde var rätt lågt i många fall. 

Jag pluggade till civilingenjör och arbetade vid sidan av. Jag hade rätt uselt med tid att hinna festa runt om man säger så. Det gick även mestadels killar i klassen som du kanske förstår. 

Fast nu har du väl tid att hitta någon? 

Ja, du låter arrogant. Kanske det som gjorde att de inte fortsatte prata med dig eller valde bort dig direkt. Tjejer som inte är så snygga vet, precis som du skriver, att de har liten chans på snygga killar. Det gör att de kanske inte vågar chansa på dig eller tror att du har en knepig personlighet, eftersom du trots bra yttre och bra utbildning/ yrke ändå inte har träffat någon. Något är det ju. 

• Anonym (Erf)

Min erfarenhet är ser det är bättre och lättare att träffa någon irl. De flesta jag haft seriöst med har jag inte träffat  oå nätet.
    Anledningen till att många idag dejtar på nätet är väl för de inte orkar eller vill gå ut på något.
    Har du du hittar du rätt på nätet men de flesta letar alltid efter bättre och dessutom dejtar de flera samtidigt.

Du tror du har chans på någon som du träffat flera gånger för att sedan bli ghostad för att den personen valde en helt annan som den höll på samtidigt som dig. 

• Anonym (?)

Förutom övervikten av män så är det ju stora massor i nätdejting. Man presenteras ett antal varje dag som man aldrig skulle hinna stöta ihop med irl.Därför ingår det att scrolla och sålla mycket. Även för kvinnor! Typ 500 matchningar blir 50 intressanta konversationer som blir 5 dejter som blir 1 potentiell partner (bara påhittade siffror för att visa poängen)

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man