• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Alice) skrev 2024-10-05 16:26:46 följande:
    Nej men DU behöver inse att alla är olika och du kan omöjligt använda samma brist på engagemang på alla tjejer du tar kontakt med. Vi är alla olika med olika läggningar och behov. Och vi funkar olika. Vi tänder på olika saker.  Då funkar det inte att göra på samma sätt till 150 kvinnor och tro att det ska bli napp. 
    Nä men någon bör nappa eller? 

Om man kontaktar 148 stycken och 75% av de är långt under ens egna nivå så borde det ju resultera i betydligt fler svar. Men det händer ingenting. Jag har testat att skriva mer utmanande och så, men det gav inget. Gjorde till och med om min profil till att likna en bad baoy i slutet, men det gav inget. Testade att byta ut bilder, skriva annorlunda men det gav inget. 

Bara ett jävla tidsfördriv. Rekommenderar samtliga män att undvika skiten. För det finns inget mer själsdödande och större tidsfördriv än att sitta där. Speciellt om man betalar för det som många gör. 
  • Anonym (Patania)
    Fjäril kär skrev 2024-10-05 16:31:32 följande:
    Även kvinnor har rätt att ha preferenser.  Eller hur? 
    Eller ska dom känna sig kåt,glad och tacksam för att du bevärdigar dom med  ett meddelande?  Kvinnor du så uppenbart inte ville ha ändå? 
    Jag kan köpa att en och annan inte besvarar mig. Men jag skickade ut till hundaratals och det gav knappt nått alls. Den tid det tog att hitta alla de profilerna, läsa igenom deras profiler och att sedan skriva till de var mycket stor. Och till sist var det knappt någon alls som svarade. Bara ett jävla tidsfördriv. 

Skulle inte förvåna mig om en stor andel av de kvinnliga användarna bara vill ha bekräftelse i form av beundran från män eller använder nätdejtandet som något socialt spel likt The Sims. 

För om jag som tillhör övre skiktet av män hade så usel utdelning. Hur väl lyckas då alla andra? Män som är 175 cm långa, feta tappat håret på huvudet, lågavlönat yrke m.m.? 

• Anonym (Maria)

Du verkar anse dig sitta på alla svaren redan så vad är det du vill diskutera egentligen? Konstig tråd

• Anonym (Patania)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-05 16:38:41 följande:

Du verkar anse dig sitta på alla svaren redan så vad är det du vill diskutera egentligen? Konstig tråd

Jag vill veta hur andra lyckas. Hur andra har det som nätdejtar. 
    Jag vill veta vad andra har för erfarenheter av nätdejtandet och speciellt Happy pan..
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 16:39:41 följande:
    Jag vill veta hur andra lyckas. Hur andra har det som nätdejtar. 
    Jag vill veta vad andra har för erfarenheter av nätdejtandet och speciellt Happy pan..
    De som, som du kallar det, lyckades med mig hade ett utseende jag kunde acceptera, var enkla att få till träff och hade liksom en omhändertagande attityd. Omtänksamhet lyhördhet välvillighet. Det handlar om den personkemi man uppfattar på det lilla man har att gå på.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 15:54:38 följande:
    Jag pluggade då  arbetade även timmar vid sidan av för att slippa studielån. Därför började jag nätdejta för att testa på hur det var. Men det tog upp enormt mycket tid och gav ingenting alls. Så jag slutade ganska snabbt med det och raderade mitt konto. Kändes riktigt idiotiskt att sitta där och bars skriva massa genuina meddelande till höger och vänster för att sedan bli ignorerad. 
    Tappade lusten. 

Ju mer jag satt där, ju mer desperat blev jag också. Jag började skicka ut oftare och till folk jag knappt var intresserad av bara för att det skulle hända nått. Folk jag aldrig hade dejtat i verkligheten. Men det var ett resultat av att det stod stilla och aldrig hände nått. 

Jag försökte skriva genuina och artiga meddelanden på ett respektfullt sätt, men förgäves. Jag såg att de som fick mina meddelanden gick in på min profil och tittade, men de skrev aldrig tillbaks. Eller så skrev de att det var för långt borta, 

Jag började känna mig som en fågelskrämma, när sanningen är den motsatta. Så jag beslutade mig för att radera skiten. För man blev bara irriterad och bitter. 
    Du svarade aldrig på frågorna.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 15:54:38 följande:
    Jag pluggade då  arbetade även timmar vid sidan av för att slippa studielån. Därför började jag nätdejta för att testa på hur det var. Men det tog upp enormt mycket tid och gav ingenting alls. Så jag slutade ganska snabbt med det och raderade mitt konto. Kändes riktigt idiotiskt att sitta där och bars skriva massa genuina meddelande till höger och vänster för att sedan bli ignorerad. 
    Tappade lusten. 

Ju mer jag satt där, ju mer desperat blev jag också. Jag började skicka ut oftare och till folk jag knappt var intresserad av bara för att det skulle hända nått. Folk jag aldrig hade dejtat i verkligheten. Men det var ett resultat av att det stod stilla och aldrig hände nått. 

Jag försökte skriva genuina och artiga meddelanden på ett respektfullt sätt, men förgäves. Jag såg att de som fick mina meddelanden gick in på min profil och tittade, men de skrev aldrig tillbaks. Eller så skrev de att det var för långt borta, 

Jag började känna mig som en fågelskrämma, när sanningen är den motsatta. Så jag beslutade mig för att radera skiten. För man blev bara irriterad och bitter. 

Om du inte har tid att gå ut och vara social, hur ska du få hinna dejta?

Jag frågar igen, hur ser ditt sociala liv ut? 

• Anonym (Erf)

Tror de flesta tjejer dras mer till personlighet och inte utseende och framför allt inte pengar i första hand. Klart att man kanske inte vill ha någon som inte har några pengar alls eller har ett utseende som man inte alls är attraherad utav. 

Jag kan säga som så att de killar jag haft har inte varit jättesnygga men de har varit tillräckligt fina för mig. Du kan se hur snygg som helst men ändå vara ful för din personlighet gör dig ful. 

Sen att du har pengar och kanske tom visar, skryter om det är inte för alla så attraktivt heller. Jo för de som är ute efter pengar givetvis men då är det ju mest det de ser. 

Min nuvarande partner har ett rätt ok välbetalt arbete men inget som sticker i ögonen på andra. Han spenderar hellre pengar på roliga saker som man kan göra än på materiella saker han egentligen inte behöver. Han skulle lätt kunna köpa sig en ny bil men den gamla bil han nu kör duger alldeles utmärkt. 
    Bor i ett gammalt hus på landet med mer gammaldags inredning för att det passar sig bättre i ett äldre hus. Vet garanterat att han absolut inte skulle vara intresserad av att ens köpa ett sprillans nytt hus.

Att han är praktisk och inte har tummen mitt i handen är för mig en attraktiv egenskap. 
    Utseende mässigt är han kort och smal och tunnhårig. 

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:56:14 följande:
    Många av de jag skickade till var låginkomsttagare med vanliga på lager, undersköterskor, maraffärer m.m. som inte har en ekonomi som i närheten av min. Och de var kanske 5-7 utseendemässigt. Många var frånskilda och hade småbarn i bagaget. 
    Deras totala attraktionsvärde var rätt lågt i många fall. 

Jag pluggade till civilingenjör och arbetade vid sidan av. Jag hade rätt uselt med tid att hinna festa runt om man säger så. Det gick även mestadels killar i klassen som du kanske förstår. 
    Min erfarenhet är att man ska söka efter dom som ligger på liknande nivå som man själv, dom med enklare jobb vill inte ha nån med en annan levnadsstandard. Undrar varför du letade efter dom med enklaste jobben?
  • Tow2Mater
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 16:36:58 följande:
    Jag kan köpa att en och annan inte besvarar mig. Men jag skickade ut till hundaratals och det gav knappt nått alls. Den tid det tog att hitta alla de profilerna, läsa igenom deras profiler och att sedan skriva till de var mycket stor. Och till sist var det knappt någon alls som svarade. Bara ett jävla tidsfördriv. 

Skulle inte förvåna mig om en stor andel av de kvinnliga användarna bara vill ha bekräftelse i form av beundran från män eller använder nätdejtandet som något socialt spel likt The Sims. 

För om jag som tillhör övre skiktet av män hade så usel utdelning. Hur väl lyckas då alla andra? Män som är 175 cm långa, feta tappat håret på huvudet, lågavlönat yrke m.m.? 

Det finns det säkert de som gör.

Men du använder här i traden ord och fraser som kanske lyser igenom ditt sätt att diskutera som visar en kanske inte riktigt så trevlig person som söker seriöst, fast du säkert är/gör det i verkligheten

Ord som till exempel ?nivå?, ?chans att få någon som mig?, ?5-7 utseende?, ?spela i min liga? , ?lågt attraktionsvärde?, ?dras med någon annans unge?, ?vill knappt ens ha egna barn? (vad nu det betyder), ?bättre brudar, 'utdelning'. Alla dessa ord/fraser tillhör inte en relativt mogen seriöst sökande person anser jag. Om du inte är typ tonåring som letar första flickvännen.

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man