• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Giftskåneman

Jäkla tjat från ts om det här med social status, pengar och utseende mm.
    Köp en riktigt dyr docka åt dig

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 16:36:58 följande:
    Jag kan köpa att en och annan inte besvarar mig. Men jag skickade ut till hundaratals och det gav knappt nått alls. Den tid det tog att hitta alla de profilerna, läsa igenom deras profiler och att sedan skriva till de var mycket stor. Och till sist var det knappt någon alls som svarade. Bara ett jävla tidsfördriv. 

Skulle inte förvåna mig om en stor andel av de kvinnliga användarna bara vill ha bekräftelse i form av beundran från män eller använder nätdejtandet som något socialt spel likt The Sims. 

För om jag som tillhör övre skiktet av män hade så usel utdelning. Hur väl lyckas då alla andra? Män som är 175 cm långa, feta tappat håret på huvudet, lågavlönat yrke m.m.? 

Du har naturligtvis 100% rätt när du skriver att kvinnor i huvudsak är ute efter bekräftelse på nätdejtsidor.

Många kvinnor har inga intressen bortsett från att hitta fel och brister hos de som skickar meddelanden. (Om jag har fel varför fokar då alla kvinnor i tråden på dig?)

Men även om kvinnor inte svarar på meddelanden så innebär det inte att dom inte vill få meddelanden. I själva verket är många kvinnor helt beroende (typ drogberoende) av den uppskattning de får nätsidorna. En dag utan bekräftelser är en katastrof för snygga kvinnor. Många kvinnor bryter samman om det går 3-4 dagar utan bekräftelser från män.

Om män systematiskt undviker nätdejtingsidor kommer det därför att få stor effekt.
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 15:45:07 följande:
    Mina inlägg bestod av flera rader. Så här kunde det se ut: 

Hej. Ser att du gillar 90 tals musik, det gör jag med :)
    Har kikat igenom din profil och du väcker ett intresse hos mig. Jag skulle gärna vilja veta mer om dig. Jag bor också i skånetrakten och söker primärt någon där. Precis som dig söker jag efter nått seriöst. 

Ha det bra :)
    Det finns ju inget otrevligt eller direkt fel i ett sånt meddelande. Det är bara inte heller särskilt intressant för mig. Det är bilderna ihop med underhållande konversation som gör att jag lägger tiden. Snacka om vardagliga saker går bort.
  • Anonym (Tjejen)

Sen är väl HP lågvattenmärket. Var där inne för många år sen och det var väldigt låg nivå där. Tinder funkar fint, mkt bättre.

• Anonym (Ensam)

Nätdejting är inte för alla. Det är närmast självklart att det blir väldigt ytligt då det visuella är det första man ser. Så har man ett bra yttre så har man bättre förutsättningar. Övriga egenskaper kan man inte visa upp på en profilsida oavsett vad man skriver. Och att få kvinnor svara är kanske inte heller konstigt då de blir öveösta med meddelanden. Så ge upp nätdejting och försök på andra sätt.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-05 17:56:28 följande:

Sen är väl HP lågvattenmärket. Var där inne för många år sen och det var väldigt låg nivå där. Tinder funkar fint, mkt bättre.

vad går du efter när du tycker det är låg eller hög nivå?
  • Marmite Devil
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 16:30:14 följande:
    Men jag köper det inte. Det du pratar om gäller bara män. Hur många meddelandet fick jag själv där någon tog initiativet? Hur många kvinnor hade intressanta profiler, intressanta bilder m.m.? 

Det beror ju på mansöverskottet och kvinnounderskottet. Det är hopplöst att sitta där. Man slösar bara sin tid. 

När man skriver nått kort och lite annorlunda så heter det att man är oseriös, bara vill ligga, är ytlig, känns som en player. När man skriver seriöst och genuint så är man tråkig. Det är hela tiden bortförklaringar. Det funkar uselt eftersom de som sitter där är kräsna och tror att de kommer hitta nått som inte är på deras nivå, samt att det finns ett mansöverskott. 

Sen kan man skylla på petitesser hur mycket man vill, men sanningen är en annan. 

vem tror du plutmunnar, urringningar, helkroppsbilder och krigsmålningar riktar sig mot?!
    Kvinnor vänder trist nog ut och in på sig själva för att attrahera män, inklusive spelar dummare än vad dom är eftersom män har fragila egon. 

Som svar på din fråga, jag får vibbar av att du är kvinna som utger dig för att vara en man så jag hade inte svarat dig. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Ensam) skrev 2024-10-05 18:00:49 följande:

Nätdejting är inte för alla. Det är närmast självklart att det blir väldigt ytligt då det visuella är det första man ser. Så har man ett bra yttre så har man bättre förutsättningar. Övriga egenskaper kan man inte visa upp på en profilsida oavsett vad man skriver. Och att få kvinnor svara är kanske inte heller konstigt då de blir öveösta med meddelanden. Så ge upp nätdejting och försök på andra sätt.

Ja och man går på känslan personen ger en. Om kontakten känns tillräckligt bra. Sen kanske den rätta känslan uteblir på grund av att man missar mycket av de skäl du nämner, kan vara så. Så det blir kanske lite som ett lotteri egentligen
  • Anonym (???)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 14:56:14 följande:
    Det är lite märkligt. Jag vill verkligen inte låta arrogant eller så men ute i den verkliga världen hade majoriteten av de jag skickade till aldrig haft en chans att få någon som mig. Av alla de jag skickade till var det kanske bara 10-15 som jag verkligen var intresserad av. Men ju färre svar jag fick, ju mer började jag skicka ut i ren desperation bara för att kunna få igång nått. Många av de jag skickade till var låginkomsttagare med vanliga på lager, undersköterskor, maraffärer m.m. som inte har en ekonomi som i närheten av min. Och de var kanske 5-7 utseendemässigt. Många var frånskilda och hade småbarn i bagaget. 
    Deras totala attraktionsvärde var rätt lågt i många fall. 

Jag pluggade till civilingenjör och arbetade vid sidan av. Jag hade rätt uselt med tid att hinna festa runt om man säger så. Det gick även mestadels killar i klassen som du kanske förstår. 
    Som civilingenjör borde du veta att Einsteins definitionen av en idiot den människa som varje dag gör samma sak ? och ändå förväntar sig en förändring.
  • Anonym (Hejhopp)

Det är många år sedan jag nätdejtande och då var jag där i 3-4 månader och så hittade min man mig. Det jag minns är att jag inte ville ha ett konto på happy pancake eller nån annan skitsida utan jag valde en av de seriösare sidorna där man betalar per månad. 

Om du är så snygg som du påstår så vet jag att när jag vistades på dejtingsida min korta tid så valde jag bort de allra snyggaste för jag trodde de förmodligen var fuckboys som bara ville ligga runt. Kanske är det därför som tjejerna inte svarar dig. 

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man