• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (Texten?)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 22:40:10 följande:
    Var precis den känslan jag fick i flera fall. Jag minns speciellt en profil på en attraktiv kvinna. En av få på den sidan som faktiskt hade ett attraktivt utseende som stack ut. 

Hon var inloggad varje gång jag loggade in. Jag skrev till henne inom några dagar efter att jag startat mitt konto. Fick inget svar och hon besökte aldrig ens min sida och profil. Men hon var konstant inloggad från den dagen jag öppnade mitt konto tills dess att jag avslutade mitt medlemskap. Testa för skojs skull att skicka till henne innan jag sa upp kontot - inget svar, tittade inte ens på min profil. 

Jag tror inte bara att folk är ute efter bekräftelse utan också har det som nått socialt strategispel. Inget verkligt intresse av att träffa någon på riktigt utan bara prata med folk, se hur snygga och attraktiva killar som tar kontakt m.m. Jag tror det blir en kombination av strategispel och bekräftelsejagande. 

Nuuuu förstår jag var felet ligger! Du tror att yngre kvinnor är intresserade av dig. Jag skulle kunna vara tjejen du berättar om. Jag får mängder av meddelanden på min HP-profil och majoriteten är från män som är en bra bit äldre än mig. Jag behöver inte gå in på någons profil för att se ålder på vilka som besökt min sida och sen skrivit. Är personen för gammal så öppnar jag inte ens meddelandet eller går in på profilen. Fast majoriteten av gångerna jag inte ens öppnar meddelandet är för att mannen på profilbilden är ful. De allra allra flesta är det, särskilt på HP. Det finns mycket snyggare killar på Tinder. 

Börja skriv till kvinnor i din egen ålder istället. 

• Anonym (Patania)
    Anonym (Texten?) skrev 2024-10-05 23:55:19 följande:

Nuuuu förstår jag var felet ligger! Du tror att yngre kvinnor är intresserade av dig. Jag skulle kunna vara tjejen du berättar om. Jag får mängder av meddelanden på min HP-profil och majoriteten är från män som är en bra bit äldre än mig. Jag behöver inte gå in på någons profil för att se ålder på vilka som besökt min sida och sen skrivit. Är personen för gammal så öppnar jag inte ens meddelandet eller går in på profilen. Fast majoriteten av gångerna jag inte ens öppnar meddelandet är för att mannen på profilbilden är ful. De allra allra flesta är det, särskilt på HP. Det finns mycket snyggare killar på Tinder. 

För det första var majoriteten av alla kvinnor på HP i min ålder eller äldre. För det andra så skickade jag bara till folk som hade min egna ålder i sitt angivna åldersspann. 

Kvinnan som sökte beundran, bekräftelse och annat meningslöst skit för att kompensera för sitt misslyckade liv var i min ålder och ingen 20 åring. Jag hade angett 25-40 år i mitt spann. Men ytterst få var under 30. 
  • Anonym (Patania)

Håller med om utbudet på HP. Majoriteten av både män och kvinnor är ganska fula, även om det fanns undantag. Men jag verkligen sökte igenom hela sidan och jag hittade ingen kvinna som var på nivå 9 eller 10 av 10. De bästa var stabila 7or eller 8or. 

Jag märkte ju att majoriteten av kvinnorna jag skickade till besökte min sida. Vissa gjorde det flera gånger. Men fick sällan svar. Ibland fick jag svar men det rann ut i sanden väldigt fort. 
  • Anonym (Patania)

Sen kan jag ju tycka att någonting måste vara fel på kvinnor som måste hoppa runt mellan olika dejtingsidor. Normala kvinnor som har en gemenskap eller ser någorlunda bra ut hittar ju någon via sitt nätverk. Kvinnor är socialare och har större nätverk. Så det är lite märkligt att du hoppar runt på olika sidor. Vad beror det på? Varför liksom? Det är ett stort överskott på män i samhället. Varför måste du nätdejta? 
  • Anonym (Man2)

Jag delar inte alls din bild om att kvinnorna inte är intresserade av att träffa någon. När jag nätdejtade under ett par år träffade jag långt över 50 kvinnor. Jag är varken högavlönad eller särskilt snygg även om jag är rätt vältränad. Och träffade bara kvinnor jag trodde skulle attrahera mig. Vissa hade väldigt missvisande bilder. Happy pankake var inte den så idag jag tyckte var bäst, snarare tvärtom och Match tyckte jag var bäst och det var där jag träffade min kvinna.

• Anonym (Patania)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-06 00:21:22 följande:

Jag delar inte alls din bild om att kvinnorna inte är intresserade av att träffa någon. När jag nätdejtade under ett par år träffade jag långt över 50 kvinnor. Jag är varken högavlönad eller särskilt snygg även om jag är rätt vältränad. Och träffade bara kvinnor jag trodde skulle attrahera mig. Vissa hade väldigt missvisande bilder. Happy pankake var inte den så idag jag tyckte var bäst, snarare tvärtom och Match tyckte jag var bäst och det var där jag träffade min kvinna.

Hur mycket betalade du för match då? 
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-06 00:12:00 följande:
    Sen kan jag ju tycka att någonting måste vara fel på kvinnor som måste hoppa runt mellan olika dejtingsidor. Normala kvinnor som har en gemenskap eller ser någorlunda bra ut hittar ju någon via sitt nätverk. Kvinnor är socialare och har större nätverk. Så det är lite märkligt att du hoppar runt på olika sidor. Vad beror det på? Varför liksom? Det är ett stort överskott på män i samhället. Varför måste du nätdejta? 

Varför måste du som är en 8 med bra yrke nätdejta? 

Mycket märkligt. 

• Anonym (Patania)
    Anonym (Agnes) skrev 2024-10-06 00:34:09 följande:

Varför måste du som är en 8 med bra yrke nätdejta? 

Mycket märkligt. 

Har inget större social nätverk och arbetar mycket, gick på en utbildning med mestadels män. De flesta kvinnor i min ålder har en partner, har byggd familj. Ungefär därför. 
  • Ascendere
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-05 22:56:17 följande:
    Utveckla.. 
    Du skriver till kvinnor du inte är intresserad av och egentligen ser ner på, och tror att det inte ska märkas utan att de ska bli tacksamma enbart av att du visar intresse.
    Normala kvinnor känner av sånt på en mils avstånd. 
  • Anonym (Patania)
    Ascendere skrev 2024-10-06 00:48:31 följande:
    Du skriver till kvinnor du inte är intresserad av och egentligen ser ner på, och tror att det inte ska märkas utan att de ska bli tacksamma enbart av att du visar intresse.
    Normala kvinnor känner av sånt på en mils avstånd. 
    Det där blir fel när du säger så. 

De första 2 månaderna tog jag endast kontakt med kvinnor jag var intresserad av. Men ju längre tiden gick, ju fler började jag skicka till eftersom det gav uselt resultat. Och då slutade det med att jag skickade till folk mer eller mindre bara för att få nått att hända. 
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man