• Anonym (Patania)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Från Maj 2023 till Januari 2024 var jag medlem på Happy pancake. Jag bor i Skåne och är drygt 30 år. När jag var medlem pluggade jag på högskolan och jag arbeta vid sidan av. Idag är jag färdigutbildad och jobbar heltid. Mitt utseende: Lång, i form och vältränad, utseendemässigt kanske 8 av 10, om man tänker ögon och ansikte. Finns absolut snyggare män än mig, men jag tillhör övre skiktet. Jag är ingen skitstövel utan försöker vara respektfull och snäll. 

För er som inte vet vad Happy pancake är så är det en svensk dejtingsida som är gratis, dvs alla funktioner ingår och är gratis. Du kan kontakta hur många du vill. Du kan kontakta folk antingen genom att skriva till de eller genom att lajka de, dvs trycka på en symbol som visar att du är intresserad av de och de får då ett hjärta skickat till sig. Du kan också se när någon varit inne på din profil och läst. Så funktionerna är bra. 

Under den här perioden skickade jag ut meddelande till 149 kvinnor. Samtliga av de jag skrev till hade jag även lajkat. Jag hade även lajkat en hel del kvinnor som jag aldrig skrev till. 
    90% av de jag skrev till skrev aldrig tillbaks. Vissa blockade mig direkt. 
    Av de som skrev tillbaks så raderade vissa sina konton mitt i konversationen eller slutade helt att logga in. Andra slutade svara mitt i konversationen och när jag sedan skrev igen till de så blev jag blockad. 
    Det var 3 kvinnor av alla de här som jag lajkat eller skickat meddelande till som jag skrev till i ca 2 veckors tid och konverserade med utan att de blockade mig eller försvann. En av de bodde i norra Sverige så det blev inget med henne, den andra kände jag inte riktigt att vi hade samma intressen så det rann ut i sanden. 

När jag skrev till folk hade jag tagit mig tid till att läsa deras profiler och försöka prata om nått utifrån deras intressen. Jag var aldrig otrevlig eller oartig. Jag hade 3 profilbilder, både ansikte och helkropp. Innan jag startade konto tog jag massvis med bilder tillsammans med en vän och valde sedan ut de 3 som blev
    överlägset bäst. 

• Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-07 15:34:26 följande:
    Precis, alla tjejer vill ha betalt.

Eller var det prenumerationen du menade?
    Prenumerationer såklart.... Tungan uteSkrattande
  • Anonym (Patania)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-07 14:28:24 följande:
    Ett första steg är väl att överge det sämsta sättet att söka dejter som finns i landet, hp. Gratistinder funkar fint för många, för en 8:a som dej så kommer det ju att rassla in tjejer. Men det kanske är nån sorts principsak för dig med hp, det ger lite fler ledtrådar om hur du är :)

En snygg tidigare flickvän innebär inte att du är snygg. Om nästan alla varit det så hade läget varit annorlunda.
    Gratistinder funkar. LOL. 

Kanske om man är kvinna eftersom typ 25 av 30 användare där är män. Men inte om man är man. Tinder har numera tre olika betalversioner, den ena dyrare än den andra. 

Tycker du ska göra ett fejkkonto på tinder och köra så ser du själv. Ta en snygg man och lägg till någon rolig profil., Kommer säkert rassla in brudar 
  • Anonym (Patania)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-10-07 15:36:36 följande:
    Prenumerationer såklart.... Tungan uteSkrattande
    Finns väl olika. Vilken har du? 
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 15:40:17 följande:
    Finns väl olika. Vilken har du? 
    Ingen... jag har min kvinna nu, behöver inte längre träffa någon ny. Glad

Tidigare i livet har jag använt mig av Tinder när jag ville dejta. Fungerade oerhört bra för mig. Träffade några tjejer via HP också.
    När jag var i otrohetssvängen, använde jag mig av Victoriamilan... hade mycket kul tack vare den siten.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 12:08:58 följande:
    Som någorlunda eller hyfsat attraktiv kan jag utifrån min egna erfarenhet säga att jag hade otroligt svårt att hitta någon på min nivå eller högre i min egna stad på HP. Och då bor jag i Göteborg som är landets näst största stad dessutom. Det fanns någon eller några, resten fanns på andra orter. Och med de var det döfött för jag kunde inte dejta någon från Örebro, Stockholm, Malmö, Luleå. Så jag kunde kanske kontakta 2-3 kvinnor från samma stad eller närliggande område, sen var mitt område förbrukat. 
    Även om jag hade velat dejta någon från Örebro så ville i stort sett ingen kvinna dejta på det avståndet, vilket många redan hade redogjort i sina profiler. 

TS: 
    Att Ts hade två långa konversationer som var avsedda att leda till något tyder ju på att det måste ha funnits något sorts intresse hos honom och att han tyckte de låg på hans nivå eller någorlunda. Och andelen som kan ha gjort det om han är en 8a som han själv påstår är mycket få. Så det måste betyda att han haft ganska bra utdelning i sin stad. 
    Fast det säger fortfarande inget om att TS skulle vara tillräckligt attraktiva för kvinnorna på HP (som du verkar påstå är sämre än honom) i hans närområde. Då måste man ju först veta att alla eller åtminstone de flesta svarade honom och var intresserade . Och så verkar inte vara fallet då TS skriver att det var dåligt med svar även där
  • Harnok

Jag önskar verkligen att jag var kvinna när det kommer till dejtingfrågan. Suger stenhårt som kille.

• Anonym (fdPåJakt)
    Harnok skrev 2024-10-07 16:04:20 följande:

Jag önskar verkligen att jag var kvinna när det kommer till dejtingfrågan. Suger stenhårt som kille.

Jag har helt andra erfarenheter. Jag tyckte att det var jättekul att dejta. Man fick träffa så himla massa härliga tjejer och umgås med... hur trevligt som helst.
  • Anonym (Mandomsmannen)

Då har vi kommit fram till att det inte var något större fel på TS.

Men kan det verkligen vara fel på 150 tjejer?

Det kan det absolut, dock inte samma fel.

Här 12 skäl som tjejer gärna använder som ursäkter för att inte dejta män :

Hon måste förbereda sig inför en dejt, kläder, smink, etc

Hon ser risken att hon blir sårad av en kille, det var ju det som hände förra gången?

Det finns en risk att hon råkar illa ut fysiskt. Media rapporterar om mäns våld hela tiden. Undermedvetet tänker hon att alla män är våldsamma (eftersom dessa är de enda hon läser om)

Hon anser sig vara överviktig och orkar inte banta.

Hon lider av obehandlad psykisk ohälsa

Hon saknar pengar, lågavlönad.

Eftersom det råder mansöverskott tror hon alltid att det finns någon bättre om hon väntar lite till.

Om hon träffar en kille, kan hon inte få bekräftelser av flera män.

Om hon träffar en kille så kan hon inte längre förbli ett offer.

Hon har allmänt dåligt självförtroende, tycker att hon är ful, gammal, tjock etc.

Hon tycker att det är jobbigt/tidskrävande/dyrt att resa.

Hon inbillar sig att hennes eget värde ökar om hon framstår som kräsen.

Och ja, några av dessa kan även killar använda som ursäkter.

• Anonym (Jaja)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-10-07 16:56:44 följande:

Då har vi kommit fram till att det inte var något större fel på TS.

Det behöver inte vara något "fel" med ts. Han är oattraktiv bara. Vad är mest sannolikt? Att ts är oattraktiv för 150 kvinnor, eller att det är 150 kvinnor som har "fel" (fel har dom naturligtvis inte, han lirar inte med deras preferenser)

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-07 17:44:05 följande:
    Det vore mycket osannlikt att alla kvinnor har ett och samma fel, men att alla kvinnor har minst någon av ursäkterna är mycket, mycket sannolikt.

Det är däremot extremt bekvämt att skylla på TS istället för att visa självinsikt om sin egna brister/ursäkter.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man