• Anonym (Rob)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

För att det är ett överskott av män på dejtingsajter och kvinnorna har sjuka krav medan de själva tillhör det nedre skalan.
    Där har du det enkla svaret.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Well) skrev 2024-10-05 23:00:36 följande:

Hej,

När jag läser allt som skrivits får jag känslan av att du överskattar dig själv och letar efter en för snygg tjej för ditt eget utseende. Precis som många skriver och så även du så blir utseendet det avgörande. Antagligen uppfattas du inte som så attraktiv av kvinnor som du tror, du kanske snarare är en 5-6, men söker 8-10? Det är såklart fullt möjligt men då i verkliga livet. 

Killen är lång och vältränad.  Bara de gör honom en bra bit över 5-6.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 12:28:27 följande:
    Anonym (GirlyGirl) skrev 2024-10-07 11:52:57 följande:
    Det är ändå ganska enkelt om man har ett litet udda namn och vet vilken ort människan bor i. Då krävs det inte så mycket skrollande för att hitta rätt. 

Han hade även passat på att kolla upp vart mina föräldrar bor. Det framkom under samtalet. 

Det vart ingen andra träff så att säga. 

Man använder ju inte sitt riktiga namn för helvete. Inte ens jag som är man gör det. 
    Svårt att ta någon seriöst om man inte ens använder sitt riktiga namn.  Bad är problemet att man googlar en person egentligen?  Sålänge man inte stalkar.
    Fattar inte det.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (?) skrev 2024-10-07 12:44:36 följande:
    Inte konstigt att man inte vill att alla på tinder ska veta ens hemadress! Konstigt att du ser det som oseriöst, jag tycker snarare att det är vettigt.
    Om du betalar för Tinder kan du ställa in så att din profil inte ska vara synlig för andra än de du swipear höger på. Om du nu är så orolig.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 12:52:22 följande:
    Betalar du för Tinder? Vad är din upplevelse av det? Fungerar det?
    Jag har gjort det.  Upplevde att man blir mer synlig och ens likar får lite högre prio över andras.  Jag tror definitivt det är en fördel i större städer.
    Där jag bor dyker det bara upp ett par nya per dag så kändes inte lönt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 13:00:11 följande:
    Har du lagt ner nätdejtandet eller kör du nån annan sida? 
    Jag är med i nästan alla appar.  Hinge, happening, Tinder, badoo, bumble, m.m. man lever väl på hoppet. 
    Men utbudet är alldeles för uselt enligt min uppfattning, så varför betala då...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kelly) skrev 2024-10-07 13:08:36 följande:
    Det är för få kvinnliga användare överallt. En övervägande majoritet av alla som nätdejtar är ensamma män.

Vilken av de andra apparna funkar bäst då? Vilka har de bästa  brudarna? 
    Tror du klarar dig på Tinder och Hinge. De verkar populärast och har flest användare. Verkar dessutom vanligt att man finns på flera appar.  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Patania) skrev 2024-10-07 14:39:16 följande:
    Hon var mer än snygg, hon var top of the top. Det var under gymnasietiden. Brunett, nästan 180 lång, simmade gjorde hon så hon var riktigt fit, ljus hy, fräknar i ansiktet, liten näsa och gröna ögon. Sötare än socker. Tyvärr rann det ut i sanden när hon hennes familj flyttade tillbaks till Schweiz. 

Resterande brudar var inte mediokra eller jättesnygga, alldagliga Svenssonbrudar med fakeblonderat hår typ. Ganska snygga men inte ens i närheten av henne brunetten. 
    Vet inte hur gammal du är.
    Men att finna en kvinna 30+ som är fit som en vältränad 18-åring simmare är som att leta efter en nål i en höstack.  
    De flesta kvinnor 30+ är rätt och slätt feta.  Sorgligt men sant.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-10-13 00:18:22 följande:
    Om du vill ha ett annat liv än det du har får du väl utveckla dig själv. Du vill ha någon som är mkt attraktiv enligt vad du skrivit i tråden men tror du att en sån kvinna skulle vara nöjd utan stort nätverk? Man vill ha kul med sin partner och känna att den andre har ett eget liv med. Eller vill du träffa nån som dig själv, med rätt lite socialt liv?
    Fyra följdfrågor hör.   
    Om kvinnan har ett stort nätverk. Varför behöver hon då en man med ett stort nätverk?
    Har mkt attraktiva kvinnor automatiskt ett stort nätverk?
    Eller finns det mkt attraktiva med rätt litet socialt nätverk?
    Och behöver man ett stort nätverk för att ha kul ?

Något att begrunda över.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man