• Core

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Det kan inte vara så att du överskattar ditt utseende och siktar för högt? Jag får intrycket av att män har en tendens att göra så. Om du sänker din kravbild kanske marknaden är mer tillgänglig?

För om man ska vara krass, så har de här kvinnorna uppenbarligen hittat någon de hellre väljer, som således kanske ser objektivt bättre ut eller har andra stärkande egenskaper, varför du blir bortvald. Och om det är så, så har du helt enkelt siktat för högt 

• Core

F.ö är jag själv man, men inte på marknaden, där av det jag skrev om mitt intryck

• Core
    Anonym (Jaja) skrev 2024-10-06 21:42:57 följande:
    Båda könen kan säkert överskatta sin egen attraktionskraft.

Det är ju uppenbart att ts gör det. Det är något absolut. Man behöver inte ha särskilt mycket kunskaper inom statistik eller matematik för att förstå att 150 kvinnor inte kan ha fel. Ts är inte tillräckligt attraktiv.

Vem har fel här? de 150 kvinnorna som inte var intresserade? Eller ts?

(han ligger på en 8:a, kvinnorna på en 5:a, något som inte går ihop här, jojo)
    Exakt, lite det jag vill komma fram till. 150 kvinnor har hittat män som mer överensstämmer med deras önskemål, 150 kvinnor fick något bättre.

Jag vet att det är problematiskt att säga bättre, TS har garanterat bra egenskaper och kvaliteter som är svårt att visa upp på en online profil, men sådant är spelet, online är det på ännu mer ytliga grunder man väljer ut potentiella partners, och varken män eller kvinnor kan tvinga till sig en chans.

Det kan räcka med att byta bilder, och ha en annan approach. Lek med form TS, du kan lyckas du med. Men personligen hade jag inte valt det formatet om jag vart singel, bättre att med glimten i ögat bygga kontakter vid kaffeautomaten på jobbet eller i kön på mataffären tills man dyker på rätt
  • Core

Folk måste börja se onlinedejting för vad det är. I verkliga livet umgås du med människor, kanske upptäcks en kemi där som utvecklas till något. Där är fysiska attribut sekundärt, även om det så klart måste finnas en grundattraktion, men den bygger ju i regel på så mycket mer än bara den objektiva bilden av en person.

Samtidigt online, väljer säkert 90% av kvinnorna bort män med tunt hår, spinkiga, för mycket underhudsfett, håliga ögon, för kort, för lång etc etc. Alltså du blir bedömd rent objektivt och bortsållad på samma sätt som när man söker jobb och fyller i utbildning och grundkrav. I första vaskningen ryker 80% utan att ens ha en suck att få presentera vad man har att erbjuda, för att det finns ett antal som på papperet är hästlängder bättre än dig.

Väldigt många är dessutom så mycket sämre på att kommunicera i text , än de tror. Du kan verka bra jävla korkad om du använder fel emojis, eller för många, eller i fel sammanhang. Du kan verka ointresserad eller påflugen, eller som ett slem på väldigt svaga indicier när man raggar i det mediet

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man