StudierKemi skrev 2024-10-05 23:53:41 följande:
Har bara läst TS. Kvinnor är av naturen mer selektiva, de kan typ bara gilla en åt gången. En på miljonen. :) Det är de som föder barn och vill att avkomman blir så bra som den bara kan bli, överlevnadsduglig. Män tänker inte ens i den banan... Förrän de blir lite gamla... Det är väldigt synd att det är såhär för dig, men jag lovar dig att det är inte så jättekul att vara kvinna heller alla gånger. Det är inte de som får sig de sköna spruten... Bara mannen...
Kan inte du satsa på en 20 år äldre kvinna? Chansen är mycket större då att hon vill ha dig - det är alltid lättare att säga ett spontant "Ja" till någon så mycket yngre. Det vore en osjälvisk handling om du ville ge det en chans. Annars måste du anstränga dig mycket hårdare, hitta vägar för att få bättre ekonomi, kämpa, vinna i konkurrensen mot intelligentare och rikare män, och då får du någon yngre kvinna. Det är ett kämpande, men det är lika för nästan alla. Om jag vill ha en yngre man måste jag också vara t.ex. självständig och ha pengar över till aktiviteter o.s.v.. Så det är ingen orättvisa här inte.
För övrigt tror jag inte på nätdejting. Det är för svårt för en kvinna att få känslor genom en skärm på det här sättet. Helt onaturligt och verkningslöst. Inte undra på att det är nästan bara herrar på dejtingsidorna och stor brist på kvinnor. Kvinnor får känslor lättast IRL när man utövar en gemensam hobby tillsammans. Prova t.ex. någon kampsport eller självförsvaret aikido, där man lär sig tekniker tillsammans och tar på varandra, välter varandra, håller varandras handleder jättemycket o.s.v.. Efter många månader av såna "träffar" kan en "hona" plötsligt utveckla fram känslor, så som det varit i årtusenden. :)
Det är det här jag också försökt få fram, tror det handlar mycket om känslan man får av det lilla intryck männen kan ge genom en skärm. Bilderna och kontakten i kombination. Men TS verkar helt fast i vilka nivåer och skikt han anser människor ligger i så han kanske inte klarar att förstå den vinkeln