• Anonym (M)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Nätdejting suger. Ser bra ut, har högskoleutbildning men varit utmattad 6 mån. Får många mail men så fort man skriver att man just nu är sjukskriven så försvinner dom. Män är minst lika ytliga som kvinnor när det gäller status. Det låter nästan alltid så i sådana här trådar från alla incels-män att männen inte bryr sig om kvinnans status och jobb medan kvinnor är tvärtom och bara bryr sig om mannens jobb och pengar. Kunde inte vara mer fel. 

• Anonym (M)
    Anonym (?) skrev 2024-10-06 15:56:29 följande:
    Är väl inte det första man skriver utan något man berättar när man lärt känna en människa lite mer. Hur snabbt berättar du om sjukskrivningen?
    Nej, det gör jag inte men frågar dom vad jag jobbar med så skriver jag ju hur min situation är efter ett tag i alla fall. Men med vissa har jag inte skrivit det alls. Det får väl visa sig tänker jag. Samtidigt vill man ju vara ärlig om man känner att man vill gå vidare med den mannen.  Svårt o veta, svår situation. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-06 17:17:34 följande:
    Skulle kanske vara svårt att undvika när de frågar vad man jobbar med, pratar tex helgledighet, ska du jobba i morgon osv. Jag jobbar inte heller på grund av sjukdom och har aldrig försökt dölja det eller undvika ämnet. Skulle de inte vilja ha mig pga det så är vi ju ändå fel för varandra
    Exakt det är svårt när de frågar på söndagen; Jobb imorgon? Ja visst... Men man kan ju skriva att man är ledig istället. Det är ju inte så att jag skriver detta till alla jag skrivit med, utan dom jag känt nånting för. Man jag har verkligen inte skrivit det det första jag gör, utan som någon skrev tidigare är det normalt att inte vilja skriva sådana privata saker innan man vet att båda vill samma. Egentligen inte förrän man träffats, annars är det ju ingen vits att berätta det. 
  • Anonym (M)

Sen har en del velat fortsätta såklart (så det är inte alla som dragit..) men jag har inte känt att det klickat. Sen var det en som jag märkte tappade intresset när jag skrev detta.. och vi hade ändå haft kontakt från o till i ett halvår och det var han som hörde av sig mest till mig.

• Anonym (M)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-06 18:55:16 följande:

Får jag fråga om ni som är sjukskrivna är det tillfälligt och vad ni har för krämpor?

Jag tappade själv intresset när en jag pratade med berättade om en skada efter whiplash och hur det begränsade hennes liv. Det var inte riktigt kompatibelt med hur jag vill leva så jag gärna träffade någon som är aktiv. Hade inget att göra med hennes inkomst och tyckte så klart synd om henne.

Jag är på väg tillbaka och klarar hem och hushåll men blir trött lättare och framför allt är jag stresskänslig. Främst när det gäller jobbet, därför jobbar jag inte än för det är en tunn lina man balanserar på. Kan också åka iväg och simma när det är lugnare i simhallen tex.
Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man