• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Fiona M

Eller är en del av lockelsen att du, och just du, kan ge honom vad hans flickvän inte kan?
    Ni har aldrig träffats men han förstår på nåt sätt att du är den som kan hjälpa honom för ni har ett band som förenar?

• Anonym (Sluta)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 14:00:10 följande:
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
    Nej, man måste inte gå efter vad folk skriver. Man måste fundera själv på om det personen skriver är rimligt. Om det verkar trovärdigt. Att gå efter vad en upptagen man på den dejtingsajt skriver vore mycket, mycket dumt.
  • Anonym (Gråbo)

Hur många gånger skrev ni innan du fick veta att han var upptagen?

• Anonym (Truth is gonna bite!)

Om han behöver stöd ifrån någon så är det hans mamma. Stöd till att växa upp till en mogen man och inte en rädd mus.

• Anonym (Truth is gonna bite!)
    Anonym (Truth is gonna bite!) skrev 2024-10-02 17:23:22 följande:

Om han behöver stöd ifrån någon så är det hans mamma. Stöd till att växa upp till en mogen man och inte en rädd mus.

Fast ja, jag vet att det bara är en av klassikerna för att få vara otrogen. Lika vanlig som att han ska lämna henne snart, bara inte NU.

• Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 14:00:10 följande:
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
    Vad en upptagen person skriver på en dejtingsajt skulle jag inte ta som sanning. Mest troligt ljuger han om ganska mycket.
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-02 16:44:24 följande:
    Nej, man måste inte gå efter vad folk skriver. Man måste fundera själv på om det personen skriver är rimligt. Om det verkar trovärdigt. Att gå efter vad en upptagen man på den dejtingsajt skriver vore mycket, mycket dumt.
    Därav tråden, för jag hade svårt att få ihop det. Jag har ingen att prata med annars direkt. Men jag menar även om man tvivlar så man kan ju ändå inte hitta på annat som man inte har bevis för. Utöver det exemplet så tycker folk jag tar allting bokstavligt här i tråden. Ja ni får ursäkta men jag tar faktiskt din text bokstavligt och tolkar den som att du tycker att jag inte borde tro honom
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Gråbo) skrev 2024-10-02 16:55:02 följande:

Hur många gånger skrev ni innan du fick veta att han var upptagen?

2 gånger och det var ganska kort. Men han hann göra ett intryck som jag blev gripen av
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-10-02 14:47:37 följande:

Om han nu behöver stöd (av en onänd kvinna han vill knulla), vad tycker du är lockande med en man som går bakom ryggen på sin partner både vad gäller sex och känslor, och lever en lögn? 

Vad är det som gör att du tänker hmm, han har ngt visst efter det?

Fiona M skrev 2024-10-02 14:49:06 följande:

Eller är en del av lockelsen att du, och just du, kan ge honom vad hans flickvän inte kan?
    Ni har aldrig träffats men han förstår på nåt sätt att du är den som kan hjälpa honom för ni har ett band som förenar?

Alltså, jag har försökt förklara att det intrycket jag fick av honom som jag fastnade för INNAN jag fick reda på att han var sambo och INNAN han skrev att han behöver stöd
  • Anonym (Gråbo)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 19:03:37 följande:
    2 gånger och det var ganska kort. Men han hann göra ett intryck som jag blev gripen av
    Ett intryck som var falskt eftersom han inte var den han utgav sig för att vara. Blir du inte arg för att han manipulerat dig?
Svar på tråden Han behöver stöd