• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Fiona M
    Dimisi skrev 2024-09-28 22:58:10 följande:
    Ja, jag tycker att du bara ska skita i det. Så gör de flesta.

Någon måste alltid vara den som skriver det sista meddelandet. Jag gissar att det brukar vara du. Bryt det mönstret! Andra kan ta kontroll över dig annars.
    Precis så.
  • Anonym (singeln)
    Dimisi skrev 2024-09-28 22:52:28 följande:
    Älskvärda du, han TYCKER inte att du är hård! Det är manipulation. Han vill få dig att TRO att du är hård och kall om du inte fortsätter skriva med honom.

Förmodligen vet han att han är charmig och underhållande att skriva med. Och han märker att du vill väl. Han tror att chansen är stor att ni kommer att ses, ifall han lyckas hålla kvar konversationen med dig.
    Han sa inte det men det är så jag känner när han skriver att han behöver stöd men jag verkar ha bestämt mig, ja om det var med flit så fungerade det antar jag. Tack snälla för välmenande inlägg
  • Dimisi
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:57:06 följande:
    Ja säg det. Jag vet inte varför jag får det? Jag tycker väl att man ska avsluta bra. 
    Jag känner igen mig. Fan vad mycket livstid jag har slösat bara för att jag har försökt bemöta människor respektfullt och korrekt.

Du har redan svarat rakt och korrekt. Ge honom inte mer bränsle. Ibland är tystnad det mest korrekta och talande svaret.

Fin är du! Lite aspig som jag. Vi är de bästa! Hjärta
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:06:47 följande:
    Nej ( och jag hade inte fortsatt varit partner med någon jag inte vill ha sex med så den situationen hade aldrig uppstått heller), men jag försökte bara svara på vad du tycker han borde göra i stället. Det är enkelt att sitta på nätet och tycka hur andra ska lösa sina problem på det rätta sättet
    Gör som du vill du verkar ju ändå inte ta till dig dom vettiga svar du får här. Enkelt att sitta på nätet och tycka hur andra ska lösa sina problem på det rätta sättet? Jag har själv gått igenom en skilsmässa utan att söka stöd på dejtingsidor och är helt övertygad om att jag inte är ensam.

Du har övertygat mig helt och hållet nu, satsa på den här killen han verkar vara ett riktigt fynd, rena rama enhörningen👍
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 22:59:26 följande:
    När du inte var intresserad av hans taffliga försök att vara otrogen försöker han manipulera dig, och han lyckas ju.
    Varför spelar det roll vad en helt okänd man säger eller tycker om dig för att du inte vill vara honom behjälplig till att vara otrogen?
    Fast jag tänkte väl främst på mig själv där så det var av egoistiska skäl jag inte var intresserad av upplägget och inte så mycket för att jag bryr mig om ifall han är otrogen mot någon annan. Det får jag ändå erkänna så det var inte för hans sambos skull som jag sa nej, utan för min egen 
  • Anonym (singeln)
    Dimisi skrev 2024-09-28 23:05:08 följande:
    Jag känner igen mig. Fan vad mycket livstid jag har slösat bara för att jag har försökt bemöta människor respektfullt och korrekt.

Du har redan svarat rakt och korrekt. Ge honom inte mer bränsle. Ibland är tystnad det mest korrekta och talande svaret.

Fin är du! Lite aspig som jag. Vi är de bästa! Hjärta

Ja det är nog så, om jag svarar något mer så riskerar jag ännu mer prat från hans sida som jag får fundera över. Inget mer bränsle

jo jag tyckte svaret borde ha dugit som det var

Tack. aspig jag kan få höra av vissa att jag har autistiska drag typ

• Anonym (singeln)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 23:13:00 följande:
    Gör som du vill du verkar ju ändå inte ta till dig dom vettiga svar du får här. Enkelt att sitta på nätet och tycka hur andra ska lösa sina problem på det rätta sättet? Jag har själv gått igenom en skilsmässa utan att söka stöd på dejtingsidor och är helt övertygad om att jag inte är ensam.

Du har övertygat mig helt och hållet nu, satsa på den här killen han verkar vara ett riktigt fynd, rena rama enhörningen👍
    Fast ändå bemötte du inget av det jag svarade dig på hur du tycker han borde söka stöd istället

Du behöver inte vara spydig 
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:22:20 följande:
    Fast ändå bemötte du inget av det jag svarade dig på hur du tycker han borde söka stöd istället

Du behöver inte vara spydig 
    Det svarade jag dig tidigare, av vänner och familj.
    Men gör som du vill eftersom du verkar tycka han valt ett vettigt sätt att söka stöd på eftersom du försvarar det.
  • Anonym (singeln)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 23:27:27 följande:
    Det svarade jag dig tidigare, av vänner och familj.
    Men gör som du vill eftersom du verkar tycka han valt ett vettigt sätt att söka stöd på eftersom du försvarar det.
    Fast det jag svarade dig på det, DET bemötte du inte. Jag svarade dig varför det kanske inte funkar, istället för att svara på det så framhäver du vad bra du själv har klarat av dina problem
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:33:34 följande:
    Fast det jag svarade dig på det, DET bemötte du inte. Jag svarade dig varför det kanske inte funkar, istället för att svara på det så framhäver du vad bra du själv har klarat av dina problem
    Jag lyckas inte se vad jag missade att svara på så berätta gärna så ska jag svara? Ber om ursäkt om jag var lite sarkastisk över killens agerande innan även om jag tycker hans agerande är helt oförsvarbart hade jag kunnat skippa det.

Jag tycker du ska tänka på dig själv här och rikta energin mot en man som är singel från början.
Svar på tråden Han behöver stöd