• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (Mannen)

Han har säkert rätt om sin situation men han gör fel. Han borde givetvis lämna sin sambo. Dock är det krävande ekonomiskt, mentalt och logistiskt. Tyvärr många som är kvar i sin dåliga relation pga det. Hans kvinna borde även komma till insikt att deras relation är dålig.

Du borde strunta i denna man. Påpeka att man separerar först och sen letar en ny partner.

• Anonym (Gråbo)
    Dobermannd skrev 2024-09-28 18:52:47 följande:
    Men du blev ställd av typ uppenbara hat inlägg som bara är skrivna för att skada.. Noll tips, noll eftertanke.. Fullt ut kontrollbegär som inte vill att kvinnor ska kunna träffa någon alls..

Vet inte vad det är för fel på den människan? Något konstigt är det.
    Var ser du hatinlägg?
    Vem vill inte att kvinnor ska träffa nån?
  • Anonym (d)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 20:07:16 följande:
    Vart skrev jag att jag funderar på att göra det?
    Vad handlar då tråden om? En man behöver stöd, du vill inte ge honom det av förklarliga skäl. Snipp snapp slut.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 19:09:43 följande:
    Ja och det jag blev ställd på var även det han skrev du verkar ha bestämt dig. Som att han insinuerar nåt eller det framstår något om mig
    Jag fattar att du är snäll, och det är det han utgår från.
    Tänk på dig sjäv före okända, lite som på flyget när de uppmanar en att ta på syrgasmasken innan man hjälper andra.
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 20:26:11 följande:
    Ska han be henne om stöd för att lämna henne?
    Ja! Vill man lämna någon tar man det med personen i fråga. Man vänder sig inte till dejtingappar. Om man behöver extra stöd i avslutet finns terapeuter och parterapi.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:14:29 följande:
    Jag tänker så att det kanske är känsligt att ta upp det med personer i omgivningen som kanske även står tjejen nära 

Ja att söka vård för känslor och sådana saker är nog ett för svårt steg att ta för många män???
    Tycker du själv att det är ok att din partner skapar en profil på en dejtingsajt för att söka stöd? Jag tycker inte det och skulle blir både väldigt besviken och arg om min partner gjorde det och sedan skulle vårat förhållande vara över.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 20:11:06 följande:
    Jag menade stöd allmänt. Det brukar väl höra till ett förhållande iallafall som jag tänker mig. Det är förhållande man söker på en dejtingapp. Och det finns säkert de som hjälper varandra med tex ekonomi också i ett par
    Den som i så fall borde stötta honom är väl hans sambo och inte en okänd kvinna på en dejtingsajt eller hur och tror du hans sambo het om och uppskattar att han söker stöd på det här sättet?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (d) skrev 2024-09-28 20:43:38 följande:
    Vad handlar då tråden om? En man behöver stöd, du vill inte ge honom det av förklarliga skäl. Snipp snapp slut.
    Frågorna jag har ställt
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-09-28 20:48:47 följande:
    Ja! Vill man lämna någon tar man det med personen i fråga. Man vänder sig inte till dejtingappar. Om man behöver extra stöd i avslutet finns terapeuter och parterapi.
    Om hon inte vill gå isär så lär hon väl inte stötta honom i att lämna henne!
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 20:48:31 följande:
    Jag fattar att du är snäll, och det är det han utgår från.
    Tänk på dig sjäv före okända, lite som på flyget när de uppmanar en att ta på syrgasmasken innan man hjälper andra.
    Ja men han behöver ju inte tycka att jag är så hård för det
Svar på tråden Han behöver stöd