• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (singeln)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:36:01 följande:
    Men det här förstår jag inte alls hur du kan skriva så här. Alla är väl okända i början? Med det resonemanget kan man ju inte träffa en pojkvän. Självklart vill man väl träffa någon som man kan ge och få stöd av
    Och nu menar jag inte just med honom Fiona, utan om man allmänt skulle tänka som du?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:36:01 följande:
    Men det här förstår jag inte alls hur du kan skriva så här. Alla är väl okända i början? Med det resonemanget kan man ju inte träffa en pojkvän. Självklart vill man väl träffa någon som man kan ge och få stöd av
    Om du hoppas bygga en relation på att du ska stötta en person med (relations)problem så kommer du aldrig bli lycklig.

Stötta vänner, nära och kära är en helt annan sak än att utgå från det när du lär känna ngn. Förstår du verkligen inte skillnaden?
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:36:58 följande:
    Och nu menar jag inte just med honom Fiona, utan om man allmänt skulle tänka som du?
    Jag tror många kvinnor skulle må bättre om de utgick från det istället för nåt slags "jag kan rädda honom"-tänk.
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 17:47:57 följande:
    Jag tror många kvinnor skulle må bättre om de utgick från det istället för nåt slags "jag kan rädda honom"-tänk.
    Alltså allmänt när man söker en partner så ska man inte tänka att man i förhållandet kommer stödja varandra utan alltid var och en klara sitt eget? 
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 17:47:07 följande:
    Om du hoppas bygga en relation på att du ska stötta en person med (relations)problem så kommer du aldrig bli lycklig.

Stötta vänner, nära och kära är en helt annan sak än att utgå från det när du lär känna ngn. Förstår du verkligen inte skillnaden?
    Jag menade inte med just honom, utan allmänt i en parrelation
  • Västernorrlandskillen

Ägna inte den mannen något mer av din tid.
    Inte normalt att en vettig och ärlig person ens finns på en dejtingsajt om personen är i förhållande. Skulle jag själv bara i behov av stöd skulle jag vända mig till familj eller vänner, eller vården. Definitivt inte stöd av någon kvinna jag inte känner på nätet. Han vill doppa på sidan av sitt förhållande och tvivlar på att hans partner vet vad han gör.

• Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 17:55:34 följande:
    Alltså allmänt när man söker en partner så ska man inte tänka att man i förhållandet kommer stödja varandra utan alltid var och en klara sitt eget? 
    Förstår du inte vad jag skriver och vad han föreslagit?

Att stödja en vän eller partner är en helt annan sak än att börja ragga på en person som man försöker lägga över sitt mående på.

Men OK: ja, när DU söker partner ska du alltid, alltid tänka att denne måste lösa sina problem och avsluta sitt nuvarande förhållande innan du kan lära känna honom.

• Fiona M
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 17:59:04 följande:

Ägna inte den mannen något mer av din tid.
    Inte normalt att en vettig och ärlig person ens finns på en dejtingsajt om personen är i förhållande. Skulle jag själv bara i behov av stöd skulle jag vända mig till familj eller vänner, eller vården. Definitivt inte stöd av någon kvinna jag inte känner på nätet. Han vill doppa på sidan av sitt förhållande och tvivlar på att hans partner vet vad han gör.

Precis detta.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 16:56:27 följande:
    Jo och därför jag har ju redan sagt till honom att jag inte är intresserad av upplägget han först ville ha. Men sen skrev han det om stöd?
    Vill du hjälpa honom?
Svar på tråden Han behöver stöd