• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (singeln)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 20:51:50 följande:
    Tycker du själv att det är ok att din partner skapar en profil på en dejtingsajt för att söka stöd? Jag tycker inte det och skulle blir både väldigt besviken och arg om min partner gjorde det och sedan skulle vårat förhållande vara över.
    Nej ( och jag hade inte fortsatt varit partner med någon jag inte vill ha sex med så den situationen hade aldrig uppstått heller), men jag försökte bara svara på vad du tycker han borde göra i stället. Det är enkelt att sitta på nätet och tycka hur andra ska lösa sina problem på det rätta sättet
  • Anonym (singeln)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-09-28 21:04:16 följande:
    Den som i så fall borde stötta honom är väl hans sambo och inte en okänd kvinna på en dejtingsajt eller hur och tror du hans sambo het om och uppskattar att han söker stöd på det här sättet?
    Kan ju vara så att han vet att hon inte skulle vilja gå isär. Då lär hon inte stötta honom i att lämna
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:02:34 följande:
    Ja men han behöver ju inte tycka att jag är så hård för det
    Han vet inget om dig och har inte förmågan att förminska dig om du inte låter honom! (Låt honom inte få dig ur balans)
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:08:32 följande:
    Kan ju vara så att han vet att hon inte skulle vilja gå isär. Då lär hon inte stötta honom i att lämna
    Hur många känner du som skulle vilja stanna i en relation om de visste att partnern vill göra slut och uttrycker sig som han gör?
    Jag hoppas de flesta har mer självrespekt.
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 22:17:42 följande:
    Han vet inget om dig och har inte förmågan att förminska dig om du inte låter honom! (Låt honom inte få dig ur balans)
    Vad borde vara ett bra sätt att svara honom då? Alltså det sista att han skrev han behöver stöd men jag verkar redan ha bestämt mig

Eller ska jag bara skita i det nu? Inte så trevligt det heller 
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:28:54 följande:
    Vad borde vara ett bra sätt att svara honom då? Alltså det sista att han skrev han behöver stöd men jag verkar redan ha bestämt mig

Du ska bara skita i det.

Vad spelar det för roll att vara artig mot en kille du aldrig träffat, som ville vara otrogen med dig? Varför låter du honom påverka dig att få dåligt samvete?
  • Dimisi
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:02:34 följande:
    Ja men han behöver ju inte tycka att jag är så hård för det
    Älskvärda du, han TYCKER inte att du är hård! Det är manipulation. Han vill få dig att TRO att du är hård och kall om du inte fortsätter skriva med honom.

Förmodligen vet han att han är charmig och underhållande att skriva med. Och han märker att du vill väl. Han tror att chansen är stor att ni kommer att ses, ifall han lyckas hålla kvar konversationen med dig.
  • Anonym (singeln)
    Fiona M skrev 2024-09-28 22:33:05 följande:
    Du ska bara skita i det.

Vad spelar det för roll att vara artig mot en kille du aldrig träffat, som ville vara otrogen med dig? Varför låter du honom påverka dig att få dåligt samvete?
    Ja säg det. Jag vet inte varför jag får det? Jag tycker väl att man ska avsluta bra. När jag sa jag är inte intresserad av upplägget så hade han väl kunnat svara bara ok tack och hej... istället för att börja förklara att han vet han borde göra slut men behöver nog stöd, men du verkar ha bestämt dig (alltså han sa det till mig, att jag verkar ha bestämt mig)
  • Dimisi
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:28:54 följande:

Ja, jag tycker att du bara ska skita i det. Så gör de flesta.

Någon måste alltid vara den som skriver det sista meddelandet. Jag gissar att det brukar vara du. Bryt det mönstret! Andra kan ta kontroll över dig annars.
  • Fiona M
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:57:06 följande:
    Ja säg det. Jag vet inte varför jag får det? Jag tycker väl att man ska avsluta bra. När jag sa jag är inte intresserad av upplägget så hade han väl kunnat svara bara ok tack och hej... istället för att börja förklara att han vet han borde göra slut men behöver nog stöd, men du verkar ha bestämt dig (alltså han sa det till mig, att jag verkar ha bestämt mig)
    När du inte var intresserad av hans taffliga försök att vara otrogen försöker han manipulera dig, och han lyckas ju.
    Varför spelar det roll vad en helt okänd man säger eller tycker om dig för att du inte vill vara honom behjälplig till att vara otrogen?
Svar på tråden Han behöver stöd