• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 06:56:00 följande:

Det absolut sista du behöver "oroa" dig för är att han skulle tycka du var taskig eller att han skulle blivit ledsen. Du betyder ju absolut ingenting för honom, alltså inget mer än ett potentiellt ligg menar jag. Med tanke på hur du skriver här så hade du med största sannolikt blivit en tillfällig älskarinna/terapeut en kort stund.
    Men don't worry som sagt, har han garanterat kastat exakt samma krok till en hel drös andra kvinnor och troligen lyckas han till slut.

Ingen normal, vettig man raggar "stöd" på dejtingsidor. Det måste väl även du förstå?!

Jag hoppas verkligen det. Han borde väl egentligen inte ta åt sig något så

Men jag förstår inte hur ni menar att han tänkt det om jag hade gått med på att vara stöd. Då hade jag ju inte legat med honom 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 09:45:36 följande:
    Jag hoppas verkligen det. Han borde väl egentligen inte ta åt sig något så

Men jag förstår inte hur ni menar att han tänkt det om jag hade gått med på att vara stöd. Då hade jag ju inte legat med honom 
    Hade du gått med på att agera "stöd" betyder det i hans värld att ni inom kort har sex. Halva inne typ. Detta VET han. Han är totalt ointresserad av något "stöd" från en helt okänd människa på en dejtsida där han ENBART söker otrohetssex.  Att han frågar dig efter "stöd" är precis lika sant som att han vill separera. Han vill bara kn*lla lite bakom fruns rygg.

HUR kan du inte se och förstå det?
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 10:03:39 följande:
    Hade du gått med på att agera "stöd" betyder det i hans värld att ni inom kort har sex. Halva inne typ. Detta VET han. Han är totalt ointresserad av något "stöd" från en helt okänd människa på en dejtsida där han ENBART söker otrohetssex.  Att han frågar dig efter "stöd" är precis lika sant som att han vill separera. Han vill bara kn*lla lite bakom fruns rygg.

HUR kan du inte se och förstå det?
    Jag får bara inte ihop det för då hade han ju bara slösat sin tid eftersom jag inte hade legat med honom. Det är inte att vara stöd i min värld. Hur länge hade han fortsatt ta emot mitt stöd för att lämna, utan att få något sex?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 10:14:48 följande:
    Jag får bara inte ihop det för då hade han ju bara slösat sin tid eftersom jag inte hade legat med honom. Det är inte att vara stöd i min värld. Hur länge hade han fortsatt ta emot mitt stöd för att lämna, utan att få något sex?
    Han bryr sig inte om nåt s.k "stöd" från dig som är helt okänd för honom. Däremot kan han säkert leka vidare och försöka få till det med dig (som en sport från vissa) och fortsätta vara otrogen med alla möjliga under tiden. Kostar honom ingenting. En av 2 saker kommer eventuellt hända, han blir kär i nån av sina kontakter och lämnar frun, eller frun kommer på honom och han lägger ner sånt här trams och satsar på henne helt och fullt.

Du verkar tro att det är nåt fel på frun eller hans förhållande och att han VILL bort. Med största sannolikhet inte ens i närheten av sant utan det är en standardlögn från otrogna män. Han ser nog att du är lätt att manipulera så med just dig skulle han säkert traggla på ett tag.

Och troligen även lyckas till slut.

Ta hand om dig!
  • Anonym (Men herregud)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 10:30:51 följande:
    Han bryr sig inte om nåt s.k "stöd" från dig som är helt okänd för honom. Däremot kan han säkert leka vidare och försöka få till det med dig (som en sport från vissa) och fortsätta vara otrogen med alla möjliga under tiden. Kostar honom ingenting. En av 2 saker kommer eventuellt hända, han blir kär i nån av sina kontakter och lämnar frun, eller frun kommer på honom och han lägger ner sånt här trams och satsar på henne helt och fullt.

Du verkar tro att det är nåt fel på frun eller hans förhållande och att han VILL bort. Med största sannolikhet inte ens i närheten av sant utan det är en standardlögn från otrogna män. Han ser nog att du är lätt att manipulera så med just dig skulle han säkert traggla på ett tag.

Och troligen även lyckas till slut.

Ta hand om dig!
    Han märker att ts är sårbar då hon helt saknar insikt och förmågan att läsa mellan raderna. Hon tolkar allt bokstavligt och är extremt naiv. Hon har med största sannolikhet nån form av autism vilket gör mig orolig.
  • Anonym (Moa)
    Han vill inte ha ditt stöd, han vill ligga. Så om du inte vill ligga så skiter han i dig.

Nu har han dessutom med största sannolikhet gått vidare, dvs försöktmed någon annan tjej. Du är helt ute ur bilden, eftersom du inte vill ligga med honom.
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Men herregud) skrev 2024-10-02 10:55:17 följande:
    Han märker att ts är sårbar då hon helt saknar insikt och förmågan att läsa mellan raderna. Hon tolkar allt bokstavligt och är extremt naiv. Hon har med största sannolikhet nån form av autism vilket gör mig orolig.

Jag är utredd, och jag har inte autism så du behöver inte vara orolig för det. Blir glad för omtanken. 

Jag kan misstänka saker mellan raderna men jag har svårt att liksom bestämma mig för att det är så utan att ha några bevis

• Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-02 11:09:28 följande:
    Han vill inte ha ditt stöd, han vill ligga. Så om du inte vill ligga så skiter han i dig.

Nu har han dessutom med största sannolikhet gått vidare, dvs försöktmed någon annan tjej. Du är helt ute ur bilden, eftersom du inte vill ligga med honom.
    Ja jag hoppas du har rätt och han inte skriver igen 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 11:30:07 följande:

Jag är utredd, och jag har inte autism så du behöver inte vara orolig för det. Blir glad för omtanken. 

Jag kan misstänka saker mellan raderna men jag har svårt att liksom bestämma mig för att det är så utan att ha några bevis

Bevis för vad?

Du vet att han söker en tjej för sex, du vet att han är upptagen. 
  • Anonym (Sluta)
    Varför tänker du att han slösar sin tid? Att han pratar med dig hindrar ju inte honom på något sätt från att samtidigt prata med andra. Han slösar verkligen ingen tid.
Svar på tråden Han behöver stöd