• Anonym (singeln)

Han behöver stöd

Fick kontakt med en gullig kille på en dejtingsajt men så visar det sig att han är sambo, han säger då att han får inget sex och ingen intellektuell stimulans av henne och därför söker en kvinna han kan få det av. Det är inget jag är intresserad av, det upplägget, svarar jag då. Då säger han att han vet han borde lämna men behöver stöd??? Men du verkar ha bestämt dig, säger han till mig???? Vill han egentligen att jag stödja honom att lämna henne tänker jag då. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på det här 

• Svar på tråden Han behöver stöd
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-02 12:16:46 följande:
    Varför tänker du att han slösar sin tid? Att han pratar med dig hindrar ju inte honom på något sätt från att samtidigt prata med andra. Han slösar verkligen ingen tid.
    Exakt, nån form av funktionsnedsättning finns ju hos ts, tyvärr kommer hon råka ut för as som detta pga det.
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Sluta) skrev 2024-10-02 12:16:46 följande:
    Varför tänker du att han slösar sin tid? Att han pratar med dig hindrar ju inte honom på något sätt från att samtidigt prata med andra. Han slösar verkligen ingen tid.
    Ja jag menar slösa tid eftersom inte bara skriva utan om man ska träffas och så. Han får en bit att åka också. Om jag ska vara stöd men inte tänker ligga med honom
  • Anonym (Sluta)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 12:44:01 följande:
    Ja jag menar slösa tid eftersom inte bara skriva utan om man ska träffas och så. Han får en bit att åka också. Om jag ska vara stöd men inte tänker ligga med honom
    Killar kan köra långt, och en massa andra saker, bara de tror sig ha chansen att få ligga. Han slösar noll tid. Jag lovar. Han har garanterat sin dörr vidöppen för alla som kan tänkas vilja träffas. Inte så att han väljer bort någon pga dig.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 12:44:01 följande:
    Varför vill du träffa honom? Ni vill ju inte samma sak. 
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-02 13:11:12 följande:
    Varför vill du träffa honom? Ni vill ju inte samma sak. 
    Nej jag har inte tänkt träffa honom. Jag bara försökte svara på spekulationer i tråden om hur han har tänkt. I min värld tänker han i så fall konstigt för han skulle ju ändå inte få ligga för alla ansträngningar om det var stöd jag skulle ha gått med på att ge honom
  • Anonym (singeln)
    Anonym (Moa) skrev 2024-10-02 11:36:11 följande:
    Bevis för vad?

Du vet att han söker en tjej för sex, du vet att han är upptagen. 
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
  • Anonym (Moa)
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 14:00:10 följande:
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
    Men varför måste du veta det? 

En normalfuntad människa släpper ju bara en sådan kille, han är upptagen och söker sex på nätet. Vem tror på allvar att han vill ha stöd? 

Känns ju konstigt att du inte kan släppa detta, att du inte märker att det skriker red flag om honom. Varför ens ägna honom någon tankeverksamhet?

Fundera på det, för det är ett problem du måste lösa. 
  • Anonym (Truth is gonna bite!)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-10-02 10:30:51 följande:
    Han bryr sig inte om nåt s.k "stöd" från dig som är helt okänd för honom. Däremot kan han säkert leka vidare och försöka få till det med dig (som en sport från vissa) och fortsätta vara otrogen med alla möjliga under tiden. Kostar honom ingenting. En av 2 saker kommer eventuellt hända, han blir kär i nån av sina kontakter och lämnar frun, eller frun kommer på honom och han lägger ner sånt här trams och satsar på henne helt och fullt.

Du verkar tro att det är nåt fel på frun eller hans förhållande och att han VILL bort. Med största sannolikhet inte ens i närheten av sant utan det är en standardlögn från otrogna män. Han ser nog att du är lätt att manipulera så med just dig skulle han säkert traggla på ett tag.

Och troligen även lyckas till slut.

Ta hand om dig!

Ja, tummen upp på detta!

Först och främst otroligt oattraktivt med en man som inte kan lämna ett förhållande utan att säkra upp en ny. Rädd att vara ensam much? 

Nej, tacka vet jag män som klarar sig själva och är självständiga. En som vågar ta tag i problem om det knakar i relationen, och vågar avsluta förhållandet när han inte är nöjd. 

TS är det verkligen en räddhare du vill satsa på? En som behöver stöd, stöd från vad? Bli nedklubbad av sin kvinna? 

Sist men inte minst, vill du satsa på en sån som kommer fega ur när han är less på dig? Du har redan facit i handen hur han är som person.

• Fiona M

Om han nu behöver stöd (av en onänd kvinna han vill knulla), vad tycker du är lockande med en man som går bakom ryggen på sin partner både vad gäller sex och känslor, och lever en lögn? 

Vad är det som gör att du tänker hmm, han har ngt visst efter det?

Svar på tråden Han behöver stöd