Inlägg från: Västernorrlandskillen |Visa alla inlägg
  • Västernorrlandskillen

Han behöver stöd

Ägna inte den mannen något mer av din tid.
    Inte normalt att en vettig och ärlig person ens finns på en dejtingsajt om personen är i förhållande. Skulle jag själv bara i behov av stöd skulle jag vända mig till familj eller vänner, eller vården. Definitivt inte stöd av någon kvinna jag inte känner på nätet. Han vill doppa på sidan av sitt förhållande och tvivlar på att hans partner vet vad han gör.

• Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 18:14:29 följande:
    Jag tänker så att det kanske är känsligt att ta upp det med personer i omgivningen som kanske även står tjejen nära 

Ja att söka vård för känslor och sådana saker är nog ett för svårt steg att ta för många män???
    Tycker du själv att det är ok att din partner skapar en profil på en dejtingsajt för att söka stöd? Jag tycker inte det och skulle blir både väldigt besviken och arg om min partner gjorde det och sedan skulle vårat förhållande vara över.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 20:11:06 följande:
    Jag menade stöd allmänt. Det brukar väl höra till ett förhållande iallafall som jag tänker mig. Det är förhållande man söker på en dejtingapp. Och det finns säkert de som hjälper varandra med tex ekonomi också i ett par
    Den som i så fall borde stötta honom är väl hans sambo och inte en okänd kvinna på en dejtingsajt eller hur och tror du hans sambo het om och uppskattar att han söker stöd på det här sättet?
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 22:06:47 följande:
    Nej ( och jag hade inte fortsatt varit partner med någon jag inte vill ha sex med så den situationen hade aldrig uppstått heller), men jag försökte bara svara på vad du tycker han borde göra i stället. Det är enkelt att sitta på nätet och tycka hur andra ska lösa sina problem på det rätta sättet
    Gör som du vill du verkar ju ändå inte ta till dig dom vettiga svar du får här. Enkelt att sitta på nätet och tycka hur andra ska lösa sina problem på det rätta sättet? Jag har själv gått igenom en skilsmässa utan att söka stöd på dejtingsidor och är helt övertygad om att jag inte är ensam.

Du har övertygat mig helt och hållet nu, satsa på den här killen han verkar vara ett riktigt fynd, rena rama enhörningen👍
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:22:20 följande:
    Fast ändå bemötte du inget av det jag svarade dig på hur du tycker han borde söka stöd istället

Du behöver inte vara spydig 
    Det svarade jag dig tidigare, av vänner och familj.
    Men gör som du vill eftersom du verkar tycka han valt ett vettigt sätt att söka stöd på eftersom du försvarar det.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:33:34 följande:
    Fast det jag svarade dig på det, DET bemötte du inte. Jag svarade dig varför det kanske inte funkar, istället för att svara på det så framhäver du vad bra du själv har klarat av dina problem
    Jag lyckas inte se vad jag missade att svara på så berätta gärna så ska jag svara? Ber om ursäkt om jag var lite sarkastisk över killens agerande innan även om jag tycker hans agerande är helt oförsvarbart hade jag kunnat skippa det.

Jag tycker du ska tänka på dig själv här och rikta energin mot en man som är singel från början.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 23:55:08 följande:
    Jo jag svarade att folk i hans omgivning, som du tycker att han ska vända sig till, kanske är nära henne också så då kan det bli svårt att öppna sig för dem. Och ditt andra förslag om att vända sig till vården, det är nog väldigt svårt steg för många män att söka hjälp och i synnerhet hjälp med känslor och sådant

Tack. Ja jag trodde ju från början att han var singel. Det tog jag för givet. Vad ska man göra då. Inleda alla konversationer med frågan om de är singel
    Förstår att alla inte har någon att öppna upp sig för. Däremot köper jag fortfarande inte hans förklaring och tycker inte han hålla sig borta från dejtingsidor tills han är singel.

Tycker egentligen inte att den frågan ska behöva ställas men när du skriver det så tror jag faktiskt jag själv fick frågan någon gång när jag nätdejtade. Och tyvärr finns det både män och kvinnor som söker spänning utanför förhållandet. Jag var själv på dejt med en som ljög om både ålder och att hon var singel.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (singeln) skrev 2024-10-02 14:00:10 följande:
    Tex bevis för att han ljuger om det med stöd. Folk i tråden tycker att jag ska läsa mellan raderna men allt sånt blir ju bara spekulationer och misstankar om man inte har några bevis. Jag tar allt bokstavligt har jag blivit kritiserad för i tråden. Men jag måste ju gå efter vad folk faktiskt skriver och inte efter vad man gissar att de menar. Annars blir man istället anklagad för att lägga ord i munnen på andra
    Vad en upptagen person skriver på en dejtingsajt skulle jag inte ta som sanning. Mest troligt ljuger han om ganska mycket.
Svar på tråden Han behöver stöd